موافقت کانون وکلای آذربایجان غربی با شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال

وکلاپرس- هیات مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی با پیشنهاد هیات مذاکره کننده با قوه قضاییه مبنی بر شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال موافقت کرد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس صورت جلسات منتشره از جلسات هیات مدیره های کانون های وکلا، هیأت مذاکره کننده اسکودا با قوه قضائیه پیشنهاد شناسایی اتحادیه به عنوان رکن و نهاد وابسته به کانونهای وکلای دادگستری در آیین نامه اجرایی لایحه استقلال و بررسی صلاحیت اعضای این نهاد توسط صلاحیت ها توسط دادگاه عالی انتظامی قضات را ارائه کرده است که این پیشنهاد جهت اظهار نظر به کانون های وکلای سراسر کشور اعلام شده است.

نظر سایر کانون های وکلا درباره شناسایی اسکودا در آیین نامه لایحه استقلال

تاکنون و طبق صورت جلسات منتشره از جلسات هیات مدیره های کانون های وکلا، کانون وکلای قم و آذربایجان شرقی، سمنان، آذربایجان شرقی و کرمانشاه با این پیشنهاد موافقت کرده‌اند. کانون وکلای دادگستری کردستان ضمن مخالفت با این موضوع پیشنهاد برگزاری انتخابات اسکودا به صورت آنلاین را ارائه کرده است.

کانون وکلای ایلام نیز مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید:

اعلام نظر کانون وکلای آذربایجان غربی

بر اساس اعلام روابط عمومی کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی، هیات مدیره این کانون نیز موافقت خود را در این خصوص اعلام کرده اند.

متن اطلاعیه در ادامه آمده است.

در پی وصول نامه از سوی اتحادیه کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در مورخ ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ پیرامون عدم شناسایی اسکودا بموجب قانون در راس کانون های وکلا و به جهت رهایی از این بن بست قانونی عطف به پیشنهاد هیأت مذاکره کننده که منتخب هیأت عمومی کانون های وکلا بوده با عنایت به این که در وضعیت فعلی تنها راهکار شناسایی و اعتبار بخشی به اتحادیه (اسکودا) توجه و تمرکز بر روی پیشنهاد هیأت مذاکره کننده است، به نحوی که اتحادیه به عنوان یک رکن و نهاد وابسته به کانون های وکلای دادگستری در آئین نامه لایحه استقلال شناسایی شود و صلاحیت ها توسط دادگاه عالی انتظامی قضات مورد بررسی قرار گیرد،

لذا هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری استان آذربایجان غربی ضمن موافقت با این رویکرد در وضعیت فعلی، تنها راه برون رفت از چالش عدم شناسایی اتحادیه را در پیشنهاد مذکور دانسته، بر این اساس مراتب موافقت با نظریه پیشنهادی هیأت مذاکره کننده به اسکودا اعلام گردیده است.

خروج از نسخه موبایل