اخبار کارآموزی وکالتویژه

درخواست رئیس کانون وکلای خراسان شمالی از رئیس صندوق حمایت برای تعویق اخذ حق بیمه از کارآموزان وکالت

وکلاپرس- پس از نائب رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد، کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی نیز خواستار تعویق و امهال دریافت حق بیمه صندوق از کارآموزان جدیدالورود به نهاد وکالت شد.

به گزارش وکلاپرس با وجود ممنوعیت فعالیت کارآموزان در دوران ۸ ماهه اول فعالیت، آنها ملزم به پرداخت حق بیمه صندوق حمایت وکلای دادگستری هستند که باعث ایجاد فشار مضاعف به کارآموزان شده است.

در پی درخواست‌های مکرر کارآموزان وکالت مشمول آیین‌نامه جدید لایحه استقلال، درباره عدم دریافت حق بیمه صندوق حمایت یا امهال آن، طی روزهای گذشته برخی از مدیران نهاد وکالت در نامه‌هایی جداگانه خطاب به رئیس صندوق حمایت، از وی تعویق و امهال در دریافت وجوه مذکور را خواستار شده اند.

در همین راستا، پس از نامه نگاری نائب رئیس کانون فارس، رئیس کانون وکلای خراسان شمالی نیز امروز نامه‌ای خطاب به سلیمان جعفری (رئیس جدید صندوق حمایت) نگاشته است.

بیشتر بخوانید:

رضا نوروزیان از رئیس صندوق حمایت تقاضای آماده سازی مقدمات لازم برای تشکیل مجمع عمومی صندوق حمایت به طور فوق العاده را کرده است تا مدیران نهاد وکالت به منظور تصمیم گیری جهت تعویق اخذ حق بیمه کارآموزان وکالت گرد هم آیند.

متن نامه رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی به شرح زیر است:

ریاست محترم صندوق حمایت وکلای دادگستری

با سلام

احتراما حسب درخواست کارآموزان محترم وکالت پایه یک مشمول آیین نامه ۱۴۰۰ مبنی بر عدم توانایی پرداخت حق عضویت صندوق که به علت گذراندن مرحله دوم (شش ماه حضور در مراجع قضایی) که بالتبع فقدان هر گونه درآمدی هستند، لذا کانون وکلای خراسان شمالی تقاضای تشکیل مجمع صندوق حمایت به طور فوق العاده جهت تصمیم کیری در تعویق اخذ وجوه مزبور آن هم بدون جریمه تاخیر تا مرحله سوم کارآموزی را دارد. مستدعی است مقدمات لازم فراهم و به کارآموزان محترم مساعدت گردد.

رضا نوروزیان جشن آبادی

رئیس کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی

لازم به ذکر است هنوز صندوق حمایت وکلا و مدیران این نهاد در این زمینه اعلام نظر نکرده‌اند.

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا