اخبار قوه قضاییهویژه

معاون حقوقی قوه قضاییه: وکلا و قضات مدافعان جبهه مقابله با دشمن هستند

وکلاپرس- معاون حقوقی قوه قضاییه در یادواره شهدای وکیل و حقوقدان با تاکید بر نقش وکلا و قضات در حوزه قانون گذاری یکی از معضلات نظام قانون‌گذاری را طرح‌های ارائه شده توسط  نمایندگان مجلس دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه در اولین یادواره شهدای وکیل و حقوقدان از وکلا و قضات به عنوان مدافعان جبهه مقابله با دشمن یاد کرد که بایذ در همه حوزه ها مطالبه گری کنند.

بیشتر بخوانید: معاون اول قوه قضاییه: اندکی از وکلا که نظام را قبول ندارند، هر روز برنامه‌ای علم می‌کنند که مقابل قوه قضاییه قرار بگیرند

برخی دانسته یا نادانسته در زمین دشمن بازی کردند

قدرتی با اشاره به تلاش دشمن در خذف ارزش ها اعلام کرد: برخی دانسته یا نادانسته در زمین دشمن بازی کردند و برخی بی‌مهری کردند که نگذاشتند در برخی سال‌ها جنازه شهدای گمنام را در برخی محیط‌های آموزشی دفن کنند.

معاون حقوقی قوه قضاییه  ادامه داد: در ۳۰۰ سال گذشته هر وقت دشمن طمع کرد توانست بخشی از ایران را تصاحب کند چون رهبری صالح در جامعه نبود اما امروز مطمئن باشید که دشمن حتی به ذهنش هم خطور نمی‌کند که بخواهد به ایران حمله کند و بخشی از این را تصاحب کند ولی دشمن به دانشگاه‌ها و عرصه‌های فرهنگی و علمی ما امید دارد.

امروز وکلا و قضات مدافعان جبهه مقابله با دشمن هستند

این مقام قضایی در بیان اهمیت حقوقدانان و وکلا اعلام کرد: امروز وکلا و قضات مدافعان جبهه مقابله با دشمن هستند. در جبهه مسائل حقوقی و حقوق بشر، دشمن دارد به ما حمله می‌کند و حضرت آقا فرمودند که نباید در این حوزه‌ها منفعل عمل کنیم و باید ما مطالبه‌گر باشیم.

وی با بیان اینکه “فرهنگ مادی غرب حرفی برای گفتن در حوزه‌های حقوق بشر و حقوق زن ندارد ولی صدایش بلند است” عنوان کرد: امروز باید بسیجیان وکیل و حقوقدان به میدان بیایند و در حوزه حقوق زن، حقوق بشر و حقوق محیط زیست دفاع کند.

مجوز گرفتن هزارن چاه غیر مجاز در مصوبات مجلس

قدرتی در انتقاد از عملکرد مجلس انقلابی افزود: یکی از معضلات و مشکلات نظام قانون‌گذاری ما طرح‌هایی است که نمایندگان مجلس براساس وظایفشان تصویب می‌کنند.

وی ادامه داد: برای مثال یک ماده واحده در سال ۸۹ تصویب شد که تمام چاه‌های غیرمجاز تا سال ۸۵ مجاز تلقی شوند که در نتیجه ۴۰۰ هزار چاه غیرمجاز مجوز گرفتند و در نتیجه آن دشت پرآبی مانند دشت قزوین که قبلا با ده متر چاه کندن به آب می‌رسید، الان باید ۲۵۰ متر چاه بکنید تا به آب برسید

منبع: فارس

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا