اخبار کانون ها

استعفای دسته‌جمعی کمیسیون بانوان کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

وکلاپرس- اعضای کمیسیون بانوان کانون وکلای منطقه فارس، کمتر از دو ماه بعد از شروع به کار کمیسیون، با انتشار نامه‌ای استعفای دسته جمعی خود را (به جز یک نفر) اعلام نموند.

به گزارش وکلاپرس، یازده نفر از دوازده عضو کمیسیون بانوان کانون وکلای منطقه فارس در نامه ای خطاب به ریاست و اعضای هیات مدیره به علت عدم توجه کافی هیات مدیره  و نبود استقلال در عملکرد کمیسیون به طور دسته جمعی استعفا دادند.

بیشتر بخوانید:

متن نامه استعفای دسته‌جمعی کمیسیون بانوان کانون وکلای دادگستری منطقه فارس به شرح زیر است:

بسمه تعالی
ریاست محترم و اعضا گرانمایه هیات مدیره کانون وکلا دادگستری منطقه فارس

با درود و احترام مراتب ذیل به استحضار حضرات عالی می رسد:

ما وکلای بانو این گونه استنباط و همت کرده ایم که دیگر سکوت و سکون در رخدادهای صنفی و اجتماعی جایی نداریم و برای نیل به اهداف والای حرفه ای و انسانی می بایست بدواً جرأت و جسارت را از خودمان آغاز نماییم.

بانوان وکیل همیشه در مناسبات های مختلف کانون وکلا اعم از انتخابات مجامع عمومی و … حضور پر رنگ داشته اند. اما سهم ایشان از مشارکت در اداره کانون وکلا به نسبت فعالیت هایشان نبوده است. بنظر می رسد که می بایست توجه به کمیسیون بانوان، برنامه ها و البته فعالیتهای آن در این برهه زمانی بیش از پیش مورد توجه و همراهی قرار میگرفت.

اما افسوس که علیرغم وجود انگیزه کافی بین اتمام اعضاء پیگیری های مکرر و وجود برنامه قابل اجرا این همراهی صورت نگرفته و نمایشی بودن کمیسیون احساس شده است.

اینجانبان امضا کنندگان ذیل ضمن سپاس و امتنان از تشکیل کمیسیون بانوان نخست به جهت حفظ شأن و جایگاه والای بانوان وکیل و سپس خودمان همچنین اعتراض به تبعیض آشکار نبود استقلال در فعالیت ها و عدم توجه کافی هیات مدیره محترم، مراتب استعفای دسته جمعی خود را اعلام می داریم.

امیدواریم چنانچه زمانی نظر به تشکیل دوباره این کمیسیون گردد؛ دغدغه های معمول و ساده یک وکیل بانو مورد عنایت بیشتر قرار گیرد و از صرف تشکیل اجتناب گردد.

در انتها به عرض می رسد بانوانی که امضا آنها ذیل این نامه درج نشده قبلاً به جهت وقت رسیدگی تفویض اختیار نموده اند و در اسرع وقت استعفای ممضی خود را ارایه خواهند داد.

با احترام شایسته:

الهام زراعت بیشه
تهمینه دهقان
مریم روحی
مریم احدی
مریم کمالی
سمیه زمانی
ریحانه رضایی
مریم مهبودی
فاطمه زارع
…امینی
الهام…

تصویر تعدادی از اعضای کمیسیون بانوان کانون وکلای فارس
تصویر تعدادی از اعضای کمیسیون بانوان کانون وکلای فارس

در بخشی از گفته های اعضای این کمیسیون در توضیح علت استعفا عنوان شده است:

کمیسیون بانوان در اردیبهشت ماه سال جاری و جز آخرین کمیسیون های کانون تشکیل گردید و اعضای آن به محض دریافت ابلاغ تشکیل جلسه داده و به تشریح برنامه ها و اهداف خود پرداختند و یکی از مهمترین دغدغه تمام اعضا پرهیز از مرزبندی جنسیتی در اهداف پیش رو بود. این کمیسیون جز نادر کمیسیون هایی بود که ۱۰۰٪ اعضای آن فعال و پویا بودند. چهار جلسه متوالی در اردیبهشت ماه و خرداد تشکیل و پس از آن درخواست هایی تقدیم هیات مدیره محترم گردید که برخی از این درخواست ها بدون نیاز به بودجه منتظر دستور هیأت مدیره محترم ماند.

اعضای کمیسیون تصمیم گرفتند بدوا تعدادی از برنامه‌های ابتدایی گفته شده را به مرحله اجرا درآورده و سپس به دنبال اجرایی کردن اهداف بزرگتر باشند. در این راستا مسئول کمیسیون مرتبا و مکرراً به دنبال پیگیری درخواست های تقدیم شده به هیات مدیره محترم بود اما در نهایت شگفتی تمام این تصمیمات بدون دستور باقی می‌ماند اما سایر کمیسیون های کانون اقدامات لازم خود را انجام می‌دادند. این پیگیری های مکرر موجب ناراحتی اعضا از نحوه برخورد با این کمیسیون شده بود.

در جلسه یک ساعته امروز با ریس و نایب رئیس محترم کانون وقتی عنوان گردید که بخاطر یک میلیون تومان بودجه بیش از یک ماه معطل نظر هیات مدیره هستیم نائب رئیس محترم بیان کردند که اینجانب جوانی و سلامتی ام‌ را در راه کانون داده ام و یک میلیون تومان چیزی نیست! و ریاست محترم چنین بیان کردند درخواست های بسیاری باقی مانده و فقط کمیسیون شما نبوده است که البته این سخن قابل تأمل می‌باشد.

علی ای حال به علت عدم توجه کافی هیات مدیره محترم و نبود استقلال در عملکرد کمیسیون با وجود مقاومت های بسیار و پیگیری های نافرجام مکرر آن هم در خصوص برنامه‌هایی ابتدایی و چون بی اهمیت تلقی کردن کمیسیون بانوان کاملاً احساس شد، یازده نفر از دوازده عضو این کمیسیون تصمیم به استعفا دسته جمعی نمودند تا نشان دهند بانوان مثل گذشته به آنچه مردان حق ایشان بدانند قانع نیستند و می‌توانند امور خورد را انجام دهند اگر بگذارند!

وقتی این کمیسیون برای انجام یک سخنرانی ساده و اخذ یک میلیون بودجه ،نزدیک به یک ماه و نیم رفت و آمد کرده و نهایتاً به در بسته میخورد مشخص نبود برای انجام برنامه های وسیع تر خصوصا همایش استانی چه باید می‌کرد ؟!
انچه که باید گفت ما از روند فرسایشی و انتظار پشت درهای بسته ی هیئت مدیره خسته شدیم!

نامه استعفای دسته‌جمعی کمیسیون بانوان کانون وکلای دادگستری منطقه فارس
نامه استعفای دسته‌جمعی کمیسیون بانوان کانون وکلای دادگستری منطقه فارس

‫۷ دیدگاه ها

    1. بسیار عالی شد ،خودشان را ببین ،حالشان بپرس،یک نفرشان اهل چادر نیست،باید همه دسته جمعی استعفا بدهند و مسیولیت بدهند به مرکز مشاوران قوه قضاییه که الحق با حمایت مجلس و دولت انقلابی ایستادگی کرد در مقابل زیاد خواهی کانون وکلای.

      1. من ازشون حمایت میکنم اونقدر روند های بی اساس زیاد شده انجام هیچ کاری به موقع انجام نمیشه
        برید دفتر وکالت خودتون رو باز کنید الان هیچ کس نمیره سراغ کانون دادگستری

  1. اصلا وجود کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون بانوان!!! نمود از عدم برابری و تبعیض جنسیتی دارد، چرا که ما کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون آقایان نداریم و لذا وجود این مورد تداعیگر ضعف اعضا و زیرمجموعه‌های چنین کمیسیون‌هایی بوده، که برای جبران این ضعف کمیسیونی تشکیل شده است. بنابراین نبود چنین کمیسیونی ترجیح دارد.

  2. اصلا همه چی رو بی اهمیت بدانید و ببینید در این مملکت و بگید چه بهتر که فلان شد و بهمان شد و اینچنین شد و آنچنان نشد ! آنقدر همدیگر و خدماتِ همدیگر و نظرات همدیگر را ناچیز و بی اهمیت بشماریم تا به همان تبدیل شویم !….
    اصلا نه دردِ حقیقی هست و نه درمان ، در این وطن ! که چنانچه درد اگر ، واقعی باشد ، درمانش هم حتما یافت خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا