اخبارویژه

معاون اول قوه قضاییه: اندکی از وکلا که نظام را قبول ندارند، هر روز برنامه‌ای علم می‌کنند که مقابل قوه قضاییه قرار بگیرند

وکلاپرس- معاون اول قوه قضاییه در نخستین اجلاسیه شهدای حقوقدان جنوب کشور که در شیراز برگزار شد بر تاثیر نقش حقوقدانان در تهیه و تدوین راهکارهای رفع مشکلات مختلف در جامعه تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس، دکتر مصدق در این نشست که ۱۰ آذر برگزار شد با اشاره به این که وکلای زیادی در تراز انقلاب اسلامی هستند، مدعی شد اقدام برخی از وکلا برای ایجاد تقابل با قوه قضاییه از توطئه‌های دشمن است.

بیشتر بخوانید: توضحات مصدق کهنمویی درباره برخورد جدی با برخی از وکلا که در مسیر انقلاب حرکت نمی کنند

در بیانیه گام دوم برای همه اقشار وظیفه‌ای تعریف شده است

وی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم برای همه اقشار مردم وظیفه‌ای تعریف شده است این بیانیه عادی و معمولی نیست، عنوان کرد: در این بیانیه نقش همه تاکید شده از جمله اینکه قوه قضائیه چگونه عمل کند و وظیفه ما در مقابل مردم چیست.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حقوقدانان باید در چهارچوب وظایف و اختیاراتی که دارند نگاه کنند که بیانیه گام دوم چه نقشی برای آنها ترسیم کرده است، تصریح کرد: حقوقی در این بیانیه ترسیم شده که بیان این حقوق وظیفه من و شماست.

واکاوی تفکر بسیجی توسط حقوقدانان یکی از ضروریات است

مصدق با اشاره به تفکر بسیجی در برهه‌های مختلف به ویژه ایام کرونا خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی در کرونا به فرموده رهبری شروع شد یکی از مصادیق تفکر بسیجی است و امروز یکی از کارهای اساسی ما آن است که تفکر بسیجی را معنا کنیم.

وی با بیان اینکه بسیج و بسیجی تنها به معنای یک اسلحه و پست دادن در پنچشنبه و جمعه نیست، گفت: واکسن‌ها بسیاری توسط بسیجیان ساخته شده این باید تبیین شود، امروز جامعه توسط همین‌ها اداره می‌شود بنابراین واکاوی تفکر بسیجی توسط حقوقدانان یکی از ضروریات است.

حقوقدانان برای مسائل مهم کشور برنامه تدوین کنند

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه بسیج تمدن‌ساز است، افزود: خواهشم این است که حقوقدانان مسائل مهم کشور را در دستور کار قرار دهند و برای آن برنامه تدوین کنند.

وی با بیان اینکه امروز معیشت یکی از مهم‌ترین مشکلات است، اظهار کرد: امروز شما به عنوان حقوقدان می‌توانید طرحی بدهید که این مشکل کمتر شود، به طور مثال سرمایه‌های خارج از کشور با یک طرح منسجم می‌تواند وارد کشور شود.

او خاطرنشان کرد: امروز باید همه در مجلس و دولت انقلابی و حقوقدانان برای فراهم کردن زمینه بازگشت ایرانیان و سرمایه های عظیم ایرانیان خارج از کشور تلاش کنیم.

بسیاری از وکلا امروز در تراز انقلاب اسلامی هستند

وی با بیان اینکه بسیاری از وکلا امروز در تراز انقلاب اسلامی هستند، گفت: تعداد اندکی هستند که نظام را قبول ندارند و هر روز یک برنامه را علم می‌کنند که مقابل قوه قضائیه قرار بگیرند اما وکلا می‌دانند که این توطئه دشمن است.

بیشتر بخوانید:

مصدق اظهار کرد: همه ایرانیان خارج کشور غیر از آن اندک معاندان نظام اسلامی امکان آمدن و آوردن سرمایه‌های خود را به کشور دارند و حقوقدانان هم باید برای فراهم کردن زمینه بازگشت ایرانیان و سرمایه های عظیم ایرانیان خارج از کشور تلاش کنند.

فکرتان را مشغول کارهای مهم تر کنید

معاون اول قوه قضائیه از اعضای کانون وکلا نیز درخواست کرد که به جای آنکه هر روز به دلیلی دغدغه ایجاد کنند به دنبال همراهی در رفع دغدغه های امروز جامعه باشند و خطاب به حقوقدانان گفت: فکرتان را مشغول کارهای مهمتر کنید؛

مصدق با بیان اینکه نمی‌توانیم زندگی لاکچری داشته باشیم اما بگوییم پای‌بند شهدا هستیم، افزود: امروز دولت و مجلس و قوه قضائیه همه انقلابی و در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند. امروز که همه پای کار آمدند و هیچ بهانه‌ای وجود ندارد و همه قوا همدل هستند خداوند هم عنایت خواهد کرد.

منبع: ایسنا و تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا