اخبار بین المللیویژه

دو وکیل زن و یک وکیل در معرض خطر برنده سه جایزه مهم IBA در نشست سالانه این نهاد شدند

وکلاپرس– نشست اتحادیه بین‌المللی وکلا (IBA) که هفته گذشته (۸ تا ۱۳ آبان ماه) در میامی آمریکا برگزار شد با اهدای جوایز به وکلای برجسته خاتمه یافت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از اتحادیه بین‌المللی وکلا (IBA) در نشست سال جاری اتحادیه سه وکیل زن برنده این جوایز شدند.

جیانگ تیانیونگ (Jiang Tianyong) جایزه حقوق بشر IBA 2022 را دریافت کرد، یورم آما ابلدو (Yorm Ama Abledu) از غنا برنده جایزه وکیل جوان برجسته ۲۰۲۲ IBA شد و البا گوتیرز (Elba Gutiérrez) جایزه وکیل حرفه‌ای(Pro Bono Award) را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:

 وکیل ورم آما ابلدو (Yorm Ama Abledu) برنده جایزه وکیل جوان برجسته

ورم آما ابلدو (Yorm Ama Abledu)
ورم آما ابلدو (Yorm Ama Abledu)

کمیته وکلای جوان اتحادیه بین‌المللی وکلا جایزه وکیل جوان برجسته (Outstanding Young Lawyer award) را به وکیل جوانی اعطا می‌کند که در زمینه تعهد حرفه‌ای و اخلاق‌مداری شاخص بوده باشد.

ورم آما ابلدو (Yorm Ama Abledu) – وکیل بین المللی ارشد در گروه حقوقی Centurion و مدرس دانشگاه مطالعات حرفه ای آکرا (UPSA) – به علت اشتیاق آشکار او برای راهنمایی نسل جدید متخصصان حقوقی آفریقایی و دستاوردهای قابل توجه او در زمینه آکادمیک برنده جایزه وکیل جوان برجسته (Outstanding Young Lawyer award) شده است.

خانم Abledu که در سال ۲۰۱۳ از دانشگاه علم و فناوری Kwame Nkrumah، کوماسی فارغ التحصیل شد، دانش حقوقی خود را در دانشگاه آبردین، اسکاتلند (۲۰۱۳ – ۲۰۱۴) و دانشکده حقوق غنا، آکرا (۲۰۱۴ – ۲۰۱۶) ارتقا داد. در سال ۲۰۱۴، با دریافت جایزه عالی علمی Ede و Ravenscroft، دستاوردهای تحصیلی او به طور رسمی شناخته شد. در سال ۲۰۱۷، به عنوان دستیار مدافع عمومی برای کمیسیون کمک های حقوقی غنا، خانم ابلدو در ۵۷ پرونده حقوق بشری برای افراد نیازمند در یک دوره ۱۲ ماهه نتایج موفقیت آمیزی کسب کرد.

همچنین از مایکل پولاک (Michael Polak)، وکیل دادگستری بریتانیایی، دریافت کننده این جایزه در سال ۲۰۲۱ (که به دلیل محدودیت های کووید به صورت آنلاین برگزار شده بود)، در مراسم امسال قدردانی شد.

البا گوتیرز (Elba Gutiérrez)  برنده جایزه وکیل حرفه‌ای

البا گوتیرز (Elba Gutiérrez)
البا گوتیرز (Elba Gutiérrez)

جایزه وکیل حرفه‌ای (Pro Bono Award) نیز به وکیل یا وکلایی که در تخصص حقوقی خود عملکرد حرفه‌ای از خود نشان داده‌اند، اهدا می شود.

البا گوتیرز (Elba Gutiérrez) مدیر برنامه جهانی Pro Bono Greenberg Traurig به خاطر نقش مهمش در ارائه و ترویج خدمات حقوقی رایگان در مکزیک، کشوری که در آن کار حقوقی حرفه‌ای غیرمعمول است، برنده جایزه وکیل حرفه‌ای (Pro Bono Award) اتحادیه بین‌المللی وکلا سال ۲۰۲۲ شد.

خانم گوتیرز در طول زمانی که به عنوان هماهنگ کننده برنامه Greenberg Traurig Pro Bono در مکزیکو سیتی (۲۰۱۷-۲۰۲۱) فعالیت می کرد، در طیف متنوعی از پرونده های حرفه ای از جمله ارائه کمک های حقوقی به نیازمندان پس از زلزله مکزیکوسیتی در سال ۲۰۱۷، دعاوی مربوط به واکسن کووید-۱۹ برای کودکان، آزار و اذیت در محل کار، و غرامت دولتی برای نقض شدید حقوق بشر شرکت داشته است.

همچنین در این مراسم از جف بودلندر(Geoff Budlender) برنده جایزه وکیل حرفه ای سال ۲۰۲۱ که به دلیل محدودیت های کرونایی آنلاین برگزار شده بود، تقدیر شد.

وکیل جیانگ تیانیونگ (Jiang Tianyong) برنده جایزه وکیل حقوق بشر

جایزه وکیل حقوق بشر (Human Rights) به یک متخصص حقوقی اعطا می شود که سهم قابل توجهی در حمایت و ارتقای حقوق بشر هر گروهی از مردم، به ویژه با توجه به حق آنها برای زندگی در یک جامعه عادلانه داشته باشد.

وکیل جیانگ تیانیونگ (Jiang Tianyong) جایزه سال ۲۰۲۲ انجمن بین المللی وکلای دادگستری (IBA) را برای مشارکت برجسته در حقوق بشر به دلیل فداکاری فوق العاده خود در دفاع از حقوق بشر در جمهوری خلق چین دریافت کرده است.

در طول یک دهه، او نماینده مخالفان و فعالان چینی، قربانیان آلودگی HIV از طریق انتقال خون، تمرین‌کنندگان مذهبی فالون گونگ، قربانیان اختلاس غیرقانونی زمین، و کسانی که به دلیل وضعیت سلامتی، جنسیت یا سن با تبعیض روبرو هستند، بوده است.

از آنجایی که آقای جیانگ در چین در بازداشت خانگی به سر می برد، نتوانست به کنفرانس سالانه IBA 2022 در میامی، فلوریدا، ایالات متحده سفر کند. همسر او، جین بینلینگ، مقیم ایالات متحده، جایزه را از طرف او در جلسه کمیته قانون حقوق بشر IBA و بخش منافع عمومی و حرفه ای (SPPI) در روز پنجشنبه ۳ نوامبر دریافت کرد.

جیانگ تیانیونگ (Jiang Tianyong) به همراه همسرش جین بینلینگ (Jin Bianling)
جیانگ تیانیونگ (Jiang Tianyong) به همراه همسرش جین بینلینگ (Jin Bianling)

لودمیلا کازاک و ماکسیم زناک وکلای بلاروسی و برندگان مشترک جوایز سال ۲۰۲۱ (که به دلیل محدودیت های کووید به صورت آنلاین برگزار شده بود) ، نیز در مراسم امسال مورد قدردانی قرار گرفتند.

منبع: اتحادیه بین المللی وکلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا