گفت و گوویژه

تنها ۶۳ درصد وکلای خراسان پروانه وکالتشان را تمدید کردند

گفتگو با وکیل حسن حسن زاده نایب رییس کانون وکلای دادگستری خراسان

وکلاپرس- وکیل حسن حسن زاده نایب رییس کانون وکلای دادگستری خراسان از تمدید اعتبار پروانه تنها ۶۳ درصد وکلای این کانون در سال جاری خبر داد.

وکیل حسن حسن زاده نایب رییس کانون وکلای دادگستری خراسان (رضوی و جنوبی) با اعلام اینکه امسال تنها ۶۳ درصد وکلای پایه یک این کانون برای تمدید اعتبار پروانه وکالت خود اقدام کرده اند نسبت به عواقب تصمیم گیری هایی که موجب تشدید شرایط خواهند شد هشدار داد.

تصمیم گیری هایی که می توانند موجب بدتر شدن شرایط وکلای دادگستری شوند

نایب رییس کانون وکلای دادگستری خراسان به خبرنگار وکلاپرس گفت: از مجموع ۲۱۳۷ وکیل پایه یک عضو کانون وکلای دادگستری خراسان تنها ۱۳۵۰ وکیل پروانه های وکالت خود را تمدید کرده اند به عبارتی تنها ۶۳ درصد وکلای پایه یک قادر به تمدید پروانه خود بوده اند و ۳۷ درصد از وکلای مذکور به دلایل متعدد از جمله عدم امکان پرداخت هزینه های دفتر، قبوض صندوق حمایت و حق عضویت و مالیات و نیز به دلیل عدم امکان جذب موکل قادر به تمدید پروانه های خود تا این لحظه نبوده اند.

بیشتر بخوانید:

وی با ابراز نگرانی از تصمیم گیری هایی که می توانند موجب بدتر شدن شرایط وکلای دادگستری بشوند افزود: این در حالی است که طرح ها و لوایح متعددی در شرف تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی می باشد که نتیجه آنها نابودی نهاد وکالت و بیکاری تعداد بیشتری از وکلای دادگستری، تضییع حقوق مردم و بروز چالش‌های فراوانی برای دستگاه قضایی و کانون های وکلای دادگستری خواهد بود.

داده های غیر دقیق درباره وضعیت کار و درآمد وکلای دادگستری

لازم به ذکر است که در چند سال اخیر برخی داده های غیر دقیق درباره وضعیت کار و درآمد وکلای دادگستری از طریق رسانه های فراگیر دولتی به جامعه تزریق می شود که زمینه ساز اعمال فشار به کانون های وکلای دادگستری و اقتصاد وکالت در کشور شده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا