اخبار کانون ها

کانون وکلای البرز در اعتراض به عملکرد نمایندگان مجلس فردا تعطیل خواهد بود

وکلاپرس- هیات مدیره کانون وکلای دادگستری البرز در اعتراض به عملکرد نمایندگان مجلس، کانون متبوع خود را فردا مورخ ۳۰ مرداد ماه را تعطیل اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس مجلس انقلابی در هفته جاری مصوبات جبران ناپذیری  از جمله سلب اختیار صدور و ابطال پروانه وکالت از کانون های وکلا، حذف آزمون اختبار، الزام کانون های وکلا به اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی و … را در خصوص نهاد وکالت به تصویب رسانده اند.

 در همین راستا کانون وکلای دادگستری البرز با هدف «توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تغییر در رویه فعلی قانونگذاری در خصوص نهاد وکالت» فردا را تعطیل اعلام کرده است.پ

بیشتر بخوانید:

 در اطلاعیه منتشره از سوی روابط عمومی کانون وکلای دادگستری البرز آمده است:

“هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری البرز به اتفاق آراء… در جهت توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تغییر در رویه فعلی قانونگذاری در خصوص این نهاد کهن و مستقل، کانون وکلای البرز را در روز دوشنبه ٣٠ مرداد ۱۴۰۲ تعطیل اعلام می‌نماید. “

اگرچه مشخص نیست این تعطیلی تا چه میزان در تغییر رویکرد نمایندگان مجلس و جلب توجه ایشان مؤثر واقع شود، لیکن کانون البرز از اولین کانون هایی است که نسبت به مصوبات این روزهای مجلس واکنش رسمی نشان داده است.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای البرز

‫۱۲ دیدگاه ها

  1. اگه تعطیلی جواب نداد، میشه تحصن در حرم عبدالعظیم حسنی هم امتحان کرد😊

    البته مجلسی آدم های این دوره نه به حرف گوش می دهند و به نتیجه ی اقداماتشان می اندیشند!!

  2. بسیار عالی.امیدوارم کل جامعه وکلای کشور در قبال چنین قوانین بی اساسی و من درآوردی رسما مخالفت خود را اعلام کنند و از ایجاد حرج و مرج در یکی از ارکان مهم دستگاه عدالت جلوگیری به عمل آورند!!! و این مهم قطعا تنها با همبستگی و همدلی و اتحاد همه ی وکلای محترم میسر خواهد شد.

    1. دوست عزیز کانون های وکلا به جای احقاق حق موکلین شده شبیه بنگاه معاملات ملکی که بیشتر به فکر جیب خودشون هستند.چه اشکالی داره تعداد وکلای باسواد زیاد بشه کانون ها برای اینکه اصطلاحا دست زیاد نشه همواره تعداد خیلی محدودی کارآموز وکالت جذب می کردند.این موضوع خجالت آوره.همین الان تعدادی از وکلا چون با آشنا بازی کانون ها اومدن سر کار .بود و نبودشون فرقی نداره چون بی سوادن
      این مورد بهترین کار دولت رییسی و مجلس هست.

      1. «شاهرخ»! بحث کردن با افرادی که بدون ذره ای شناخت و صرفا با داشتن یک مدرک….درافشانی میکنند، کاری نکوهیده است! وگرنه میگفتم که در نبود یا ضعف کانون وکلا، قوه قضاییه، تبدیل به بزرگترین بنگاه کارچاق کنی خواهد شد! راستی! الان نرخ کامنت چنده؟!

      2. ضمنا کسانی که درحال حاضر از مسئولین همین مراکز هستند باکمترین تلاش ۲۰تا۲۵ سال پیش به وکالت رسیدند هم دوره ای های بنده که درحال تلاش برای کارمندی بانک درآن دوران بودم تماما با حداقل مطالعه الان سالهاست که وکیل هستند.فقط بحث بحثه کمتر بودن تعداد رقباست نه چیز دیگه

  3. واقعا خسته نباشید . شما چرا زحمت تعطیلی به خودتون دادین عملا دیگه دارن تعطیلتون میکنن. این چه نوع اعتراضی هست انگار یکی داره حقتو میخوره شما عوض اینکه حق خواهی کنید و مبارزه کنید به نشانه اعتراض میرید یکم استراحت . واقعا خسته نباشید فشار روتون زیاد نشه یه وقت . بابا بیاییند وسط میدون رو خالی نکنید . مثلا فکر کردید تعطیل کنید دادگاه البرز تعطیل میشه ؟

  4. احسنت با شجاعت باید حقشان را بگیرند و جلوی ظلم بایستند و آزادگی واقعی را به نمایش بگذارند

  5. هیئت مدیره فقط به فکر جیب و جایگاه خودشان هستند که شاید در آینده با صدور پروانه الکترونیک به صورت اصولی و درست و بدون شائبه از کسب درآمد از طریق انتقال پروانه برای خودشان محروم شوند.
    هیئت مدیره کانون موقع انتخابات پول خرج می کنند که رای بیاورند و عضو هیات مدیره شوند و بعد از انتخابات پروانه اکثر وکلا را برای شهرهای دیگر صادر می کنند تا از طریق انتقال پروانه کسب درآمد کنند.
    و از طریق صندوق حمایت( صندوق جنایت) نیز که مربوط به بیمه اجباری بازنشستگی و از کارافتادگی است ولی در واقعیت کاربردی ندارد و دلیل آن هم عدم تمایل اکثر وکلا نسبت به بازنشستگی است و منبع درآمدزایی اعضای صندوق هست که به اجبار از وکلا کسب درآمد می کنند و عده ای قلیل منتفع هستند و اکثر وکلا ناراحت و ناراضی هستند ولی برای اعلام وکالت و تمدید پروانه مجبور هستند به اجبار پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا