اخبار

وکیل رویا حشمتی : شعبه ۱۰۹۱ کیفری موکلم را مجموعا به ۱۳ سال و ۹ ماه حبس محکوم کرده بود که در دادگاه تجدیدنظر نقض شد

وکلاپرس _ وکیل مدافع رویا حشمتی در مصاحبه ای از جزئیات پرونده موکلش که منجر به شلاق خوردن او در روز چهارشنبه همزمان با روز مادر شد، خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، مازیار طاطائی (وکیل دادگستری و وکیل رویا حشمتی) در گفت‌ و گو با شرق، خبر از صدور ۱۳ سال و ۹ ماه حبس بابت ۴ عنوان اتهامی توسط مجتمع قضائی ارشاد برای موکلش داد و تاکید کرد که این حکم در شعبه تجدیدنظر نقض و به ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی تبدیل شد. حکم شلاق او هفته گذشته اجرا شد.

بیشتر بخوانید:

مازیار طاطائی با اشاره به جزئیات پرونده «رویا حشمتی» که منجر به شلاق خوردن او شد، اظهار کرد: «خانم رویا حشمتی به واسطه انتشار یک تصویر بدون حجاب از او در شبکه‌ های اجتماعی، یک اردیبهشت با حضور شبانه ضابطان در منزلش، بازداشت و تلفن همراه و لپ تاپش هم توقیف شد. او ۱۱ روز را در بازداشت گذراند. عنوان اتهامی او در ابتدا «حضور در معابر بدون حجاب شرعی» بود اما در نهایت، دادسرای ناحیه ۳۸ ارشاد پرونده او را با عناوین اتهامی جداگانه و ۲ کیفرخواست مجزا، به مجتمع قضائی ارشاد و دادگاه انقلاب ارجاع داد.»

۴ عنوان اتهامی برای رویا حشمتی در مجتمع قضائی ارشاد

طاطائی ادامه داد: «عنوان اتهامی خانم حشمتی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، تبلیغ علیه نظام بود. در شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضائی ارشاد هم ۴ عنوان اتهامی شامل «حضور در معابر بدون حجاب شرعی، جریحه‌ دار کردن عفت عمومی، تولید محتوای مبتذل و تشویق مردم به فساد» متوجه خانم حشمتی شد.»

این وکیل دادگستری درباره نتیجه این پرونده‌ ها هم بیان کرد: «شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در نهایت خانم حشمتی را به واسطه اتهام تبلیغ علیه نظام، به یکسال حبس محکوم کرد که این مجازات برای مدت ۲ سال تعلیق شد اما این شعبه تاکید کرد که یک بیستم این مجازات باید اجرایی شود. با توجه به اینکه ما به حکم صادره توسط شعبه ۲۶ اعتراض نکرده و تسلیم به رأی زدیم، این مجازات به حدود ۱۳ روز کاهش یافت. خانم حشمتی پیشتر ۱۱ روز حبس را تحمل کرده بود و در بدترین حالت باید ۲ روز حبس را تحمل می‌کرد. به همین واسطه ما به اجرای احکام مراجعه کردیم و درخواست جلوگیری از اعزام او به زندان را مطرح کردیم. در نهایت مقرر شد که او خود را به زندان معرفی کند و مرخصی منجر به آزادی برای او صادر شود تا در زندان نماند اما این اتفاق رخ نداد.»

بیشتر بخوانید:

اشتباه محاسباتی و تحمل ۲ روز حبس اضافه بر حکم رویا حشمتی

طاطائی تصریح کرد: «سه شنبه روزی بود که با زندان مراجعه کردیم تا روند معرفی به زندان و صدور مرخصی منجر به آزادی طی شود اما در زندان متأسفانه گفتند که او باید یک هفته بماند. ما روز بعد به شعبه اجرای احکام مراجعه کردیم اما چون جابه‌جایی داشتند، موفق به دیدن مقام مسئول مربوطه نشدیم. باتوجه به اینکه پنجشنبه و جمعه تعطیل بود، روز شنبه به زندان اوین مراجعه کرده و به مسئول دفتر قاضی ناظر بر زندان گفتیم که او مجموعا قرار بود ۲ روز حبس تحمل کند و حالا ۴ روز شده و ۲ روز اضافه مانده است. در نهایت مشخص شد که یک اشتباه محاسباتی صورت گرفته و او در نهایت همان روز آزاد شد اما قانونا، ۲ روز اضافه بر حکم خود، حبس تحمل کرده است.»

وکیل رویا حشمتی درباره پرونده تشکیل شده در شعبه ۱۰۹۱ مجتمع قضائی ارشاد هم گفت: «این دادگاه مجموعا خانم رویا حشمتی را به ۱۳ سال و ۹ حبس محکوم کرده بود. این شعبه، بابت اتهام حضور در معابر بدون حجاب شرعی، خانم حشمتی را به پرداخت یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جزای نقدی، بابت اتهام تشویق به فساد و فحشا به تحمل تحمل ۱۲ سال و ۶ ماه حبس، بابت اتهام جریحه دار کردن عفت عمومی به تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و بابت اتهام ساخت و انتشار آثاری که عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند، به تحمل یک سال و ۳ ماه حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۱۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد. ما به حکم صادره اعتراض کردیم.»

بیشتر بخوانید:

اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق همزمان با روز مادر

طاطائی با بیان اینکه «پس از اعتراض ما به حکم صادره، پرونده به شعبه ۱۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد»، گفت: «خوشبختانه قضات این شعبه، با دقت نظر خاصی این پرونده را مورد رسیدگی قرار دادند و در نهایت، موکلم بابت اتهام تشویق به فساد و فحشا ‌و ساخت و انتشار آثاری که عفت عمومی را جریحه‌دار کرده، تبرئه کرد اما بابت اتهام حضور در معابر بدون حجاب شرعی، به پرداخت یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جزای نقدی و بابت اتهام جریحه دار کردن عفت عمومی به ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. این محکومیت در نهایت قطعیت پیدا کرد که روز چهارشنبه و همزمان با روز مادر هم متأسفانه اجرایی شد. هرچقدر هم که با شعبه اجرای احکام گفتیم که اجرای این حکم در چنین روزی مناسب نیست، نپذیرفتند و این حکم متأسفانه اجرایی شد.»

منبع: شرق

‫۸ دیدگاه ها

  1. چرا سفسته میکنید! روز مادر چه روزی است؟ تولد حضرت فاطمه. آیا ذره ایی از احکام اسلام و قداست مادر و مکتب حضرت فاطمه بویی برده که می‌گویید در چنین روزی شلاق نخورد؟ حتما روز پدر هم هیچ مجرم مردی نباید مجازات شود.

    1. وقتی امام زمان (عج ) ظهور میکنه عده ا ی جاهل تندرو میگن دین جدید آورده و در مقابلش شمشیر می‌کشند ‌. تو یکی از همونایی . شک نکن .

    2. سلام
      جناب پورملکی
      پیامبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌) نیز با حتی ستمکاران با عطوفت و ملاحظه برخورد میکرد.

      1. اولا که این خانم ستمکار نیست ‌. بلکه در مقابل ستم ایستاده ‌ ثانیا اون سفسطه درسته . چرا سواد ندارید اصلا ؟😅

    3. سلام،وقتی کسی را می خواهی خراب کنی خوب بهش حمله نکن بلکه ازش بد دفاع کن
      اکنون دین اسلام واقعاً غریب و تنهاست. بعضی از رفتارها و عملکردها در راستای امر به معروف درست همان بد دفاع کردن از دین اسلام است.در حالیکه خیلی چیزهای تلخ هست که می شود بازبان شیرین بیان کرد. اثر مثبت هم دارد وتا زمانیکه علت ها را رها کرده شدیداً دنبال معلول ها هستیم هیچگاه نتیجه مثبت نخواهیم گرفت. درضمن برخورد ها نباید موردی ویا سلیقه ای باشد.خانمی بخاطر اینکه روسری سر نکرده باید شلاق بخورد در حالیکه نه حق کسی را خورد ونه حق کسی را پایمال کرده است.
      اما خانمی بعنوان دادیار دادسرا با وجود مدارک مثبته گزارش پلیس ۱۱۰ واستشهادیه
      محلی مبنی بر وقوع جرم به صراحت رای بر برائت مجرم صادر می کند! سند موجود
      بله رعایت حجاب و عدم رعایت آن هیچ آسیبی به بنده نمی رساند. اما بی عدالتی و پایمال کردن حق وحقوق یک انسان آن هم توسطه کسی که ادعای مسلمان بودن و نشستن در جایگاه مولا علی (ع) را یدک می کشد بسیار ویرانگر می باشد. چون اگر دشمنان اسلام را به جرم مسلمان بودن با بمب اتم بکشد جای نگرانی نیست چون آنها جان ما را از ما گرفته اند. ولی بی عدالتی پایمال کردن حق یک مسلمان تو یک مسلمان دیگر به مراتب آثار تخریبی آن از بمب اتم دشمن بیشتر است چرا که بمب اتم دشمن تنها جان ما را می گیرد ولی عملکرد ناصواب یک مسئول اعتقادات دینی را از بین می برد.
      یااحکم الحاکمین

  2. جهان در حال گذار از سنتیست و ما هنوز در فکر اینم ابتدا پای راستمون یا چپمون رو در مستراب بگذاریم،ای کاش بە جرم نە تنها بە عنوان جرم بلکە بە عنوان یک مریضی و بستە بە روان شخص،گذشتە شخص،محیط زندگی شخص،روان شخص رسیدگی می شد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا