اخبارویژه

قتل موکل در دفتر وکیل دادگستری در مشهد

وکلاپرس- نمایی دیگر از مصائب حرفه وکالت؛ مردی شریک سابق خود را به دلیل اختلافات مالی در دفتر یک وکیل دادگستری در مشهد با ضربات چاقو به قتل رساند.

به گزارش وکلاپرس، نه تنها تعامل با موکل در حرفه وکالت آسیب زا و بعضا خطرناک بوده است که یکی دیگر از خطرات رایج در حرفه وکالت طرف های مقابل موکل‌اند که علاوه بر تهدید شخص به تهدید وکیل دادگستری نیز می‌پردازند.

به نقل از روزنامه خراسان، صبح روز پنج شنبه گذشته (۲۷ مهر ۱۴۰۲)، زنگ تلفن قاضی ویژه قتل عمد مشهد به صدا درآمد و خبر وقوع جنایتی هولناک در دفتر یک وکیل دادگستری، وی را به بولوار شاهد در منطقه قاسم آباد کشاند.

متهم پس از قتل خود را تسلیم نیروی انتظامی کرد

بررسی های مقدماتی قاضی محمود عارفی راد، درحالی به طبقه دوم یک ساختمان تجاری کشید که جسد کارد آجین و خون آلود مردی حدود ۴۵ ساله کنار میز عسلی شکسته افتاده بود. وضعیت به هم ریخته اتاق و ظرف و ظروف شکسته حکایت از یک درگیری وحشتناک داشت.

عامل جنایت چنان تیغه کارد را با خشمی کینه آلود بر پیکر مرد ۴۵ ساله فرود آورده بود که آثار جراحت های عمیق آن در نقاط مختلف بدن وی مشاهده می شد. جسد کنار صندلی های مشکی رنگ قرار داشت و خون زیادی سرامیک های سفید کف اتاق را رنگین کرده بود. بنا به نظر کارشناسی دکتر رضا زاده (پزشک قانونی) که در محل وقوع جنایت حضور داشت، ضربات متعدد کارد به صورت کلنگی از بالا به پایین بر سر و سینه وی وارد آمده بود.

 هنوز تحقیقات میدانی قاضی شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در دفتر وکیل دادگستری (محل جنایت) ادامه داشت که خبر بازداشت متهم به قتل در بیسیم های پلیس پیچید و بدین ترتیب دامنه بررسی های قضایی به کلانتری قاسم آباد رسید چرا که متهم به قتل بعد از ارتکاب جنایت راهی کلانتری شده و خود را تسلیم قانون کرده بود.

وکیل دادگستری که شاهد صحنه جنایت بود

در همین حال وکیل دادگستری که شاهد صحنه جنایت بود درباره این ماجرای تکان دهنده به مقام قضایی گفت: مقتول موکل من بود و با متهم به قتل اختلافات مالی داشت تا جایی که با شکایت «الف-غ» (مقتول)پرونده ای در دادسرا، تشکیل شده بود اما من قصد داشتم بین آن ها مصالحه برقرار کنم. با وجود این در جلسه قبلی به نتیجه ای نرسیدیم و این بار دوباره آن ها به دفتر وکالت من آمدند که متاسفانه در میان گفت و گو ها ناگهان «علیرضا-آ»(متهم)عصبانی شد و با کاردی که از زیر لباس هایش بیرون آورد به سمت موکل من هجوم برد و او را با ضربات متعدد کارد به قتل رساند.

 در ادامه تحقیقات گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی سروان آرمین منفرد(افسر پرونده) عازم کلانتری قاسم آباد شدند و متهم مذکور را به پلیس آگاهی انتقال دادند.

بیشتر بخوانید:

«علیرضا-آ» (متهم) در پاسخ به این سوال که آلت قتاله (کارد) را چه کرده است به کارآگاهان گفت: بعد از ارتکاب قتل از دفتر وکیل بیرون آمدم و سوار بر پراید خودم شدم اما به طرف کلانتری به راه افتادم چون می دانستم فرار هیچ فایده ای ندارد و دیر یا زود کارآگاهان پلیس آگاهی به سراغم خواهند آمد. هنگامی که در مسیر بولوار شاهد به طرف کلانتری قاسم آباد در حرکت بودم، کارد خون آلود را از شیشه سمت راننده به داخل بولوار انداختم و سپس خودم را تسلیم قانون کردم.

بر اساس این گزارش، در پی اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، وی به شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی وانقلاب مشهد هدایت شد و در همان ساعات اولیه وقوع جرم مقابل قاضی ویژه قتل عمد قرار گرفت تا به سوالات تخصصی مقام قضایی پاسخ دهد.

در دفتر وکیل قرار مصالحه گذاشته بودیم

متهم ۴۶ساله درباره این ماجرای وحشتناک گفت: من و امیر با هم دوست بودیم و از سال ۱۴۰۰ تصمیم گرفتیم تا به صورت شراکتی  مصالح فروشی ساختمان راه اندازی کنیم به همین خاطر سرمایه ای فراهم کردیم و مشغول کار شدیم، قرار بود ۵ سال در یک ملک اجاره ای به کارمان ادامه بدهیم اما بعد از گذشت ۲ ماه صاحب ملک از ما خواست مکان اجاره را تخلیه کنیم که همین موضوع موجب جدایی و به هم خوردن شراکت ما شد ولی مشکلات مالی بین ما به وجود آمد که در نهایت توافق نامه ای با یکدیگر تنظیم کردیم.

امیر به تعهداتش عمل نکرد چرا که قرار بود وجه برخی چک ها را پرداخت کند به همین خاطر هم من یک دستگاه کامیون را فروختم و این گونه اختلافات ما شدت گرفت و امیر به اتهام فروش مال غیر از من شکایت کرد. امروز هم در دفتر وکیل او قرار مصالحه گذاشته بودیم که ناگهان ادعا کرد مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از من طلبکار است به همین خاطر من هم در یک لحظه از شدت عصبانیت کنترلم را از دست دادم و با خشمی که وجودم را احاطه کرده بود ضربات کارد را بر پیکرش فرود آوردم و بعد هم به کلانتری رفتم.

به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، تحقیقات بیشتر درباره زوایا و ابعاد دیگر این ماجرای هولناک با دستور قاضی ویژه قتل عمد مشهد همچنان در اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی ادامه دارد.

منبع: روزنامه خراسان 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا