اخبار کانون هاویژه

عنابستانی : آماده دریافت پیشنهاد و طرح کانون وکلا برای اصلاح قانون تسهیل هستیم

بعد از گذشت دو سال از اجرای قانون تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار، تعداد معتنابهی از نمایندگان مجلس از لزوم اصلاح این قانون سخن می‌گویند.

وکلاپرس– علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان پیرامون مشکلات نهاد وکالت از جمله تحقیق و تفحص و قانون تسهیل نکاتی را بیان کرد.

به گزارش  وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خراسان، دکتر شیخ الاسلامی در این جلسه که صبح روز پنجشنبه  ۲۰ مهرماه در محل کانون وکلای دادگستری خراسان و با حضور تعدادی از اعضای هیات مدیره کانون و علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس و نایب رئیس اول کارگروه تحقیق و تفحص از کانون های وکلا برگزار شد ضمن بیان آنکه مجلس شورای اسلامی فرصت مناسبی جهت ارائه گزارش یکنواخت به کانونها بدهد اظهار داشت: حرمت کانونهای وکلا در موضوع تحقیق و تفحص باید حفظ شود.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به اینکه منطقی است طرحهای مجلس در جهت اشتغال زایی وکلا باشد و نه ضد آن گفت: طرحی به کمیسیون قضایی پیشنهاد شده است که وکلا بعد از گذشت پنج سال و عدم تخلف انتظامی بتوانند به عنوان قاضی به استخدام دستگاه قضایی در آیند که امیدواریم پیگیری شود.

در ادامه عنابستانی عضو کارگروه تحقیق و تفحص مجلس از کانونهای وکلا با اشاره به سابقه کارآموزی وکالت در کانون خراسان خود را از بدنه جامعه وکالت دانست و افزود: تمام تلاش مان این است که موضوع تحقیق و تفحص ختم به خیر شود.

هدف مجلس از طرح تحقیق و تفحص ابدا مچ گیری نیست

وی تاکید کرد: هدف مجلس از طرح تحقیق و تفحص ابدا مچ گیری نیست و بلکه کمک به اصلاح امور در کانون ها را دنبال می کنیم.

عنابستانی در ادامه به موضوع قانون تسهیل پرداخت و ضمن بیان اینکه در سیستم نمره دهی با توجه به تجربه دو ساله آزمون ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد عنوان کرد: مسلما امکان بازنگری در این قسمت وجود دارد البته به نحوی که به فلسفه قانون تسهیل لطمه نزند و تعداد مشخص از قبل تعیین نشود. در این جهت آماده دریافت پیشنهادات جدید و ارائه طرح اصلاحی در مجلس هستیم.

این در حالی است که اساتید دانشگاه، مدیران نهاد وکالت و متخصصین حقوقدان از سه سال پیش و قبل از تصویب طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از عواقب و پیامدهای خطرناک این طرح بارها سخن گفتند.

بیشتر بخوانید:

جهت گیری ما در آینده اجباری کردن وکالت در تمامی پرونده هاست

همچنین عنابستانی با اشاره به اینکه هدف ما ابدا لطمه به استقلال کانونها یا بردن آن زیر نظر وزارت اقتصاد و لطمه به نظام خودگردانی آنها نیست، خاطر نشان کرد: جهت گیری ما در آینده اجباری کردن وکالت در تمامی پرونده هاست.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای  دادگستری خراسان

‫۸ دیدگاه ها

  1. ….اگر ناراحتید از زیاد شدن وکیل در جامعه جلوی دانشکده های غیردولتی رشته حقوق را بگیرید.

  2. قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار مهمترین قانون پس از انقلاب اسلامی است که “استقلال” کانون های وکلا را به رسمیت شناخته و صریحاً آن را از مرکز وکلا تفکیک کرده و دغدغه ادغام کانون وکلا در مرکز وکلا را تا حدود زیادی بر طرف کرده است… متاسفانه عده معدودی از وکلا که از تلاش و رقابتی شدن فضای کار و خروج از انحصار واهمه دارند ظاهراً حاضر هستند استقلال کانون وکلا را فدای انحصارطلبی خود کنند… از “وکلاپرس” انتظار این است که در بازتاب خبر “بی طرف” باشد و خدای نکرده مانند رسانه های چپ و گلوبالیست عمل نکند که فقط نیمی از حقیقت را که با میل خودشان جور است منتشر می کنند و به تعدادکثیری از حقوقدانان و نخبگان که با قانون تسهیل “موافق هستند” هیچ اشاره ای نمی کند… هر شخص بی طرفی مقاله فوق را بخواند متوجه می شود وکلاپرس از تصویب قانون ضد انحصار گویی خوشحال نیست… این روش انتقال خبر “حرفه ای” نیست…

    1. قانون تسهیل در بلند مدت آثار و تبعات منفی زیادی به جامعه و حرفه وکالت خواهد زد.لطفا” در قانون تسهیل حرفه وکالت بازنگری بفرمایید

    1. اگه اینجوریه پس پیشنهاد بدید تا قانون تسهیل برا رشته های پزشکی.دندانپزشکی.روانشناسی.وو…اعمال بشه تا متوجه بشین این طرح چه عواقب شومی دارد.

  3. انتخابات نزدیکه همین جورایی که جلوی کاروزندگیشونو گرفتین شمارو فرستاده مجلس باعث نابودی ونا امیدی جامعه هستین شما باعث نارضایتی جونا از جمهوری اسلامی هستین با این نا عدالیتون

  4. هیچکس به فکر ما جوانان نیس بعد عمری یه قانون خوب در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان قانون تسهیل کسب ‌و کارتصویب شد و اجرا شد از زمان اجرا این انحصارگران بی انصاف گوش زمین زمان پر کردند ای بدبخت شدیم وفلان جوری انتقاد کردند که ما گفتیم دیگه باید فاتحه سیستم حقوقی باید خوند دریغ از این که فقط یه قانون تصویب شده که قرار است جلوی انحصار بگیره باعث اشتغال زایی جوانان این مملکت شه و از مهمتره با افزایش وکلا نه تنها فساد نمیشه بلکه دسترسی آحاد مردم به خدمات حقوقی تسهیل خواهد شد کی گفته وکیل قانون تسهیل بی سواد هست باور این انحصارگران نگران حقوق ملت نیستند اینا نگران اینن که با افزایش وکلا کار خودشون لنگ بشه نگران همون انحصارن نگران منافع خودشون در انحصار هستند که به خطر بیفته اگر توجه کرده باشید چقدر دارن تلاش میکنن که قانون تسهیل خراب کنند ولی نمی تونن
    در کل هرجا به قشر جوان و تحصیل کرده اعتماد شده موفقیت حاصل شده هر جا جوانان وارد میدان شدند موفقیت به دست آمده پس خواهش من از مجلس دولت وقوه محترم قضاییه این است قانون تسهیل به جدیت اجرا کنن و نظارت کنند برا اجرا آن تا انشاالله این قانون تسهیل که یکی بهترین قانون ها است و انقلابی در جهت زدودن بیکاری و شکستن انحصار است به حول قوه الهی گره از مشکلات کشور باز کند و باعث به وجود امید در دل جوانان این مملکت شود انشاالله

  5. طرح تسهیل دارای نقص‌های قابل توجهی هست. درسته که نیازه پذیرش کارآموز وکالت بیشتر بشه ولی راه حلش طرح تسهیل نیست. بهتره یک حد نصاب علمی برا پذیرش در نظر گرفته بشه. یک معیار معقول که نه انحصار ایجاد کنه و نه هم جوری باشه که افراد با نمره‌های ضعیف وارد این حرفه بشن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا