اخبار اسکودا

گزارش اولین جلسه کارگروه معاضدت اسکودا

تفاهم‌نامه اسکودا با معاونت كنسولی وزارت خارجه برای ايرانيان خارج از كشور دچار مشكلات حقوقی می‌شوند

وکلاپرس– اولین جلسه کارگروه معاضدت اسکودا در روز سه‌شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۵/۲۵ رأس ساعت ١۴ در محل اتحادیه با حضور رؤسای اداره معاضدت کانون‌های وکلای دادگستری کشور برگزار شد.

تفاهم‌نامه اسکودا با معاونت کنسولی وزارت خارجه

در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر محمد نبی از اقدامات معاضدتی انجام شده در اسکودا از جمله انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی و معاونت کنسولی وزارت خارجه را برای حاضرین در جلسه تشریح نموده و بیان داشت: در خصوص تفاهم‌نامه منعقده با معاونت کنسولی وزارت خارجه، اداره امور کنسولی وزارت خارجه طی بخشنامه‌ای به کلیه کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور اعلام کرده‌اند که چنانچه ایرانیان خارج از کشور دچار مشکلات حقوقی می‌شوند، بستگان آن‌ها می‌توانند به اداره معاضدت کانون‌های وکلای دادگستری مراجعه نمایند و یا از طریق شماره تماسی که اتحادیه در اختیار آن‌ها قرار داده است، سؤالات خود را پرسیده و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.

تشکیل اداره معاضدت در قانون وکالت تبیین شده است و مبنای قانونی دارد

در ادامه جلسه دکتر کوشا رییس اتحادیه، نکاتی پیرامون اداره معاضدت مطرح نمودند. ایشان ضمن اشاره به اینکه تشکیل اداره معاضدت در قانون وکالت تبیین شده است و مبنای قانونی دارد، متذکر شدند که وکلا در جامعه می‌بایست تکیه‌گاه مردم باشند و در مواقعی که مردم جهت کمک به وکلا مراجع می‌کنند، ضروری است که وکلا در قالب اداره معاضدت راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها ارائه نمایند.

بیشتر بخوانید:

دکتر کوشا افزود: کانون‌های وکلای دادگستری می‌بایست به خوبی و به طور شفاف اقدامات معاضدتی خود را برجسته و اعلام نمایند و با توجه به آمار دقیق مراجعین و موضوعات مطروحه، اداره معاضدت ضمن شناسایی موضوعات پر تکرار در جامعه، در سطح کلان به ارائه راهکارهای پیشگیرانه بپردازد.

وی تصریح نمود که اداره معاضدت می‌بایست در راستای بهبود کیفیت خدمات معاضدتی، نحوه ارائه مشاوره را آموزش دهد و دفاتر اداره معاضدت در مجتمع‌های قضایی تقویت گردد. همچنین ضروریست از اشخاص با‌اخلاق و با سواد حقوقی بالا بهره‌مند شوند و از مشاوران حقوقی متناسب با تخصص آن‌ها استفاده گردد.

مشکلات ارائه خدمات معاضدتی در کانون ها

در ادامه این جلسه حاضرین در خصوص نحوه‌ی ارائه خدمات معاضدتی در کانون متبوع خود و مشکلات موجود موارد ذیل را مطرح نمودند: عدم همکاری دادگستری‌های برخی استان‌ها، تعداد زیاد پرونده‌های ارجاعی برای وکالت تسخیری، اعزام وکیل به زندان‌ها برای ارائه مشاوره حقوقی به زندانیان، عدم همکاری زندان جهت اخذ امضاء وکالتنامه‌های پرونده‌های تسخیری و…

منبع: روابط عمومی اسکودا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا