مدارک مورد نیاز برای شکایت انتظامی از وکلا در کانون وکلای مرکز

وکلاپرس- بر اساس مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده و ثبت شکایت انتظامی از وکلا در کانون وکلای مرکز، حضور شخص شاکی در محل کانون الزامی میباشد.

به گزارش وکلاپرس طبق ماده ۱۴ لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۳۳، رسیدگی به تخلفات وکلای دادگستری عضو کانون های وکلا، به عهده دادگاه انتظامی وکلا است که دادگاه مزبور از ۳ نفر وکیل درجه ۱ که به انتخاب هیأت مدیره کانون برای مدت دو سال تعیین می‌گردد تشکیل می‌شود.

همچنین به موجب ماده ۱۰۲ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰،  شکایت از تخلفات و اخلاق و رفتار وکلا، ممکن است کتبی یا شفاهی باشد؛ شکایت کتبی در دفتر کانون ثبت و رسید داده می‌شود و نزد دادستان انتظامی فرستاده خواهد شد و شکایت شفاهی در صورت‌مجلس درج و به امضاء شاکی می‌رسد. دادستان انتظامی شخصاً یا به‌وسیله یکی از معاونان یا دادیاران نسبت به شکایات رسیدگی و اظهار عقیده می‌نماید.

راه اندازی سامانه آنلاین برای شکایت انتظامی از وکلا در کانون وکلای مرکز

یکی از اقدامات دوره سی و دوم هیات مدیره کانون وکلای مرکز، راه اندازی سامانه اکو (ابلاغ الکترونیکی انتظامی کانون وکلای دادگستری مرکز) برای شکایت از وکلا بود.

در این سامانه که با هدف رفع معایب و مشکلات ابلاغ سنتی و پستی، اطاله دادرسی، کاهش هزینه ها و مراجعات مکرر به کانون در ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ رونمایی شده بود، بیش از ۹۰ عنوان شکایت برای وکلا تعریف و پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید:

علاوه بر سامانه اکو کانون وکلای مرکز، شهروندان با مراجعه حضوری به ساختمان کانون وکلای مرکز واقع در خیابان آرژانتین با همراه داشتن مدارک زیر قادر به تشکیل پرونده و ثبت شکایت انتظامی از وکلا در این کانون هستند.

بر اساس این فرم هزینه ثبت ثبت شکایت انتظامی از وکلا در کانون وکلای مرکز ۶۰۰ هزار تومان است که این مبلغ در سایر کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور متفاوت است.

مدارک مورد نیاز برای شکایت انتظامی از وکلا در کانون وکلای مرکز

مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده

۱ – حضور شخص شاکی الزامی میباشد.

۲ – دوسری کپی از شکایت و مدارک در صورتی که از یک وکیل شکایت داشته باشید (چنانچه از چند وکیل شکایت دارید کپی به تعداد وکلا تهیه فرمایید.)

٣ – واریز مبلغ ۶٠٠ هزار تومان به حساب کانون وکلا ( بانک تجارت واقع در طبقه همکف) و کپی فیش واریزی

۴- اصل و کپی کارت ملی شاکی

مدارک لازم برای شکایت انتظامی از وکلا در کانون وکلای مرکز

خروج از نسخه موبایل