اخبارویژه

با درخواست آزادی مشروط دکتر رضا اسلامی موافقت شد

وکلاپرس ـ وکیل مدافع دکتر علی اسلامی از پذیرفته شدن درخواست آزادی مشروط موکل خویش خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل مدافع رضا اسلامی -استاد دانشگاه بهشتی که به اتهام “همکاری با دولت متخاصم امریکا” به تحمل پنج سال حبس محکوم شده بود- از موافقت با درخواست آزادی مشروط موکلش خبر داد.

بیشتر بخوانید:

رسول کوهپایه زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همانطور که می دانید کیفرخواست علیه موکلم به اتهام همکاری با دولت متخاصم امریکا صادر و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران او را به تحمل ۷ سال حبس محکوم کرد. پس از اعتراض و تجدیدنظرخواهی پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد و محکومیتش از ۷ سال به ۵ سال کاهش یافت.

وی افزود: پس از تحمل یک سوم مجازات قانونی، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران با درخواست اعطای آزادی مشروط موکلم موافقت کرد. خوشبختانه در ماه رمضان، ماه پربرکت نزول وحی، موکل با تدبیر دستگاه قضایی از تاسیس آزادی مشروط مندرج در قوانین و مقررات موضوعه بهره مند شد.

 پیش از این کوهپایه زاده وکیل مدافع رضا اسلامی -استاد دانشگاه بهشتی- در مهرماه سال گذشته از صدور رای قطعی موکلش از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۵ سال حبس خبر داده بود.

لازم به ذکر است دکتر رضا اسلامی استاد کرسی حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی است که اردیبهشت سال ۹۹ به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا بازداشت شده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا