اخبار کانون هاویژه

توضیحات رییس کانون وکلای مرکز درخصوص موضوع افزایش حق عضویت وکلا

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز در نامه ای از رییس قوه قضاییه درخواست افزایش حق عضویت کانون های وکلا را کرده است

وکلاپرس- رییس کانون وکلای دادگستری با تایید نامه ای که تصویر آن منتشر شده بود، درخواست افزایش حق عضویت کانون های وکلای دادگستری را حاصل کارگروهی و مصوبه هیات مدیره اعلام کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رسانه تنویر، دکتر جلیل مالکی، رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، درخصوص حواشی به وجود آمده پیرامون موضوع افزایش حق عضویت کانون های وکلای دادگستری گفت: نامه مذکور مصوبه هیأت مدیره است که در اجرای ماده ۹ آیین نامه حق وصول عضویت کانون با اتفاق آرا صادر شده است.

وی ادامه داد: مصوبه مذکور حاصل کار گروهی است که قریب به ۳ ماه روی آن کار شده است و نظر اتحادیه نیز گرفته شده است.

مالکی گقت: مصوبه مذکور مبتنی بر شاخص بانک مرکزی صادر شده است و طبق روال سنوات گذشته در مرجع تصویب جرح و تعدیل می شود.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است چندروز پیش (۱۲ اسفندماه) نامه ای منتسب به رییس کانون وکلای دادگستری در فضای مجازی منتشر شد که در آن از رییس قوه قضاییه خواسته شده بود با افزایش حق عضویت کانون های وکلای دادگستری موافقت شود.

بر اساس نامه منتشر شده، دکتر جلیل مالکی رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، افزایش پلکانی حق عضویت وکلای دادگستری را پیشنهاد داده است که از مبلغ یک میلیون تومان تا یک میلیون و هشتصد هزار تومان است. پیشنهاد دوم رییس کانون وکلای مرکز در این نامه، تعیین حق عضویت به مقدار ثابت یک میلیون و پانصد هزار تومان برای همه وکلاست.

نامه مذکور حکایت از افزایش چشمگیر حق عضویت سالانه وکلا دارد؛ به این صورت که حق عضویت کارآموزان از ۱۲۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان و حق عضویت وکلای پایه یک از ۶۰۰ هزار تومان به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

علاوه بر این در این نامه تقاضا شده است که زمان بازنگری در میزان حق عضویت، از هر ۳ سال به ۲ سال کاهش یابد.

منبع: رسانه تنویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا