اخبار بین المللیویژه

دور جدید بازداشت‌ وکلا و معترضین در تونس ؛ وکیل لزهر العکرمی بازداشت شد

چند روز پیش نیز وکیل عبدالحمید الجلاصی در تونس بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

وکلاپرس– نیرو‌های امنیتی تونس دوشنبه شب «لزهر العکرمی» (Med lazhar Akremi) وکیل دادگستری و وزیر سابق تونس را بازداشت کردند.

به گزارش وکلاپرس به گفته سمیر دیلو وکیل دادگستری، عصر روز دوشنبه نورالدین البحیری معاون جنبش النهضه و لزهر الاکرمی وکیل و فعال سیاسی بازداشت شدند.

«لزهر العکرمی» پس از انقلاب تونس در سال ۲۰۱۱، به سمت وزیر کشور انتخاب شد و چندی بعد در اعتراض به شیوع فساد سیاسی در این کشور از سمت خود استعفا کرد.

 لزهر العکرمی به دلیل اظهاراتش در رادیو بازداشت شده است

رضا بلحاج، از رهبران جبهه نجات ملی و وکیل دیگر زهرالعکرمی، لحظاتی پیش امروز سه شنبه ۲۵ بهمن ماه در برنامه «انتشار غیرممکن» رادیو EFM درباره این موضوع صحبت کرد و دستگیری موکلش را به دلیل عدم اطلاع وی آدم ربایی توصیف کرد.

رضا بلحاج گفت: شب گذشته گروهی از نیروهای امنیتی به خانه العکرمی آمدند و وی را بازرسی کردند و پس از مشاهده حرکات وی احضاریه ای به وی دادند تا صبح در مقابل دادگاه حاضر شود، اما پس از ۱۰ دقیقه نزد وی بازگشته و او را بردند.

بلحاج در همین زمینه تایید کرد که لزهر العکرمی به دلیل اظهارات دیروز خود در رادیو EFM بازداشت شده است.

«لزهر العکرمی» (Med lazhar Akremi)
«لزهر العکرمی» (Med lazhar Akremi)

سوابق لزهر العکرمی

لزهر العکرمی بین سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۱ در مدرسه متوسطه مختلط غفصه و سپس در دانشکده هنر در منوبه و دانشگاه دمشق (سوریه) تحصیل کرد او در سال ۱۹۸۴ روزنامه‌نگار شد.  وی بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴ در وزارت دادگستری طرح وابسته مطبوعاتی را بر عهده داشت و از سال ۱۹۹۴ به وکالت مشغول شد.

چند روز پیش نیز نیرو‌های امنیتی تونس پس از یورش به خانه وکیل عبدالحمید الجلاصی (یکی فعالان سابق جنبش النهضه تونس) او را به محل نامعلومی منتقل کردند.

اعتراضات و تلاش‌ وکلای دادگستری یکی از مهمترین علل به ثمر رسیدن جنبش النهضه در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ در کشور تونس بود.

منبع:ویکی پدیا و ifm

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا