اخبار کانون هاویژه

رئیس کل دادگستری قزوین درخصوص وضعیت حجاب وکلای زن و اقدامات علیه امنیت ملی برخی وکلای دادگستری هشدار داد

وکلاپرس- قاضی علی شعبانی در نامه ای به کانون وکلای قزوین مدعی عدم رعایت موازین شرعی حجاب توسط برخی وکلای زن شد و رفتار برخی از وکلای دادگستری را مصداق اقدام علیه امنیت ملی دانست.

 اخیراً نامه‌ای به دست پایگاه خبری وکلاپرس رسیده است که در آن قاضی علی شعبانی (رئیس کل دادگستری استان قزوین) در نامه‌ای خطاب به رئیس کانون وکلای قزوین و مرکز وکلای قوه قضاییه این استان مدعی عدم رعایت حجاب توسط برخی از وکلای زن و اقدامات تعدادی از وکلای دادگستری علیه امنیت ملی و نشر اکاذیب شده است.

بیشتر بخوانید:

وکیل مجید حسینی(رئیس کانون وکلای قزوین) که پیشتر از تشکیل کارگروه مشترک مدیران دستگاه قضا و مدیران نهاد وکالت در قزوین خبر داده بود، در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس صحت صدور این نامه را تأبید کرده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در نامه ۷ خرداد خود از «تصاویر نیمه عریان بعضی از این وکلا در فضای مجازی» سخن گفته و اعلام کرده است: «… تا حداکثر ظرف ۲۴ ساعت آینده نسبت به محو آثار مجرمانه ناشی از اعمال خود در فضای مجازی اقدام نمایند. در غیر این صورت برابر مقررات قانونی اقدام خواهد شد»

متن کامل نامه به شرح زیر است:

رئیس محترم کانون وکلای دادگستری استان قزوین

رئیس محترم مرکز وکلا و مشاوران حقوقی قوه قضائیه  استان قزوین

سلام علیکم

احتراماً و پیرو تأکیدات گذشته پیرامون موضوع ضرورت رعایت موازین شرعی و قانونی اعلام می دارد؛ متأسفانه عده معدودی از جامعه وکلای محترم پایبندی لازم به موازین شرعی و مقررات قانونی را ندارند.

از جمله موضوع عفاف و حجاب که از ضروریات شرع انور اسلام و مصرحات قرآن کریم است، بعضاً در فضای مجازی اقدامات خارج از ضوابط فوق صورت می گیرد که شرم آور می باشد.

تصاویر نیمه عریان بعضی از این وکلا در فضای مجازی نه تنها در شأن یک وکیل نبوده بلکه شأن و جایگاه وکالت را نیز مخدوش می سازد.

متاسفانه این افراد به حدی گستاخی می ورزند که حتی از درج نام خود نیز ابایی ندارند این اقدام نه تنها زیر پا گذاشتن بدیهی ترین هنجارهای جامعه بوده و موجب خسارت های فراوانی می گردد که جوامع غربی در لجن زار آن غوطه ور شده اند بلکه نقض صریح مقررات قانونی نیز می باشد.

در بعضی موارد نیز وکلای خانم با لباس های تنگ، چاک دار، کوتاه و بدون رعایت حجاب کامل شرعی در مجموعه های دستگاه قضایی حضور می یابند که مورد اعتراض مراجعین است و گاهی نیز برخی مراجعین به رفتار این گونه وکلا برای توجیه عملکرد ناصواب خود استناد می کنند.

برخی دیگر از وکلا در فضای مجازی مرتکب اقداماتی مجرمانه از قبیل نشر اکاذیب، اقدام علیه امنیت ملی و مانند آن می شوند و یا جرائم دیگری که علاوه بر آسیب رساندن به جایگاه نهاد وکالت حیثیت دستگاه قضا را مخدوش می سازد.

چنین اقداماتی به دور از هرگونه وظیفه شغلی و حرفه ای وکلای محترم می باشد مسلما پایبندی این طیف از اقشار جامعه به قوانین و مقررات باید بیش از سایرین باشد.

لذا ضمن اعمال نظارت لازم و اقدامات قانونی ذی ربط مقتضی است اطلاع رسانی لازم صورت گیرد تا حداکثر ظرف ۲۴ ساعت آینده نسبت به محو آثار مجرمانه ناشی از اعمال خود در فضای مجازی اقدام نمایند. در غیر این صورت برابر مقررات قانونی اقدام خواهد شد

علی شعبانی
رئیس کل دادگستری استان قزوین

بیشتر بخوانید:

نامه قاضی علی شعبانی به رئییس کانون وکلای قزوین
نامه قاضی علی شعبانی به رئییس کانون وکلای قزوین
نامه قاضی علی شعبانی به رئییس کانون وکلای قزوین
نامه قاضی علی شعبانی به رئییس کانون وکلای قزوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا