گفت و گو

درخواست اعاده دادرسی وکیل جلال فاطمی در شعبه ۹ دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است

گفتگوی وکلاپرس با وکیل جلال فاطمی

وکلاپرس- وکیل جلال فاطمی در تشریح آخرین وضعیت پرونده اش، از ثبت درخواست اعاده دادرسی و رسیدگی به آن در شعبه ۹ دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، از اردیبهشت ماه سال جاری تعدادی از وکلای دادگستری در شبکه‌های اجتماعی خود خبر از احضارشان به دادسرای امنیت تهران داده بودند.

وکیل جلال فاطمی نیز از جمله وکلای احضار شده در اردیبهشت ۱۴۰۲ بود که در روز ۲ خرداد ۱۴۰۲ به شعبه ۷ بازپرسی اوین احضار شده و در نهایت دادگاه بدوی (شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران) وی را  به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام در فضای مجازی به یک سال حبس تعزیری محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

در شعبه دوم بازپرسی دادسرای امنیت بازجویی شدم

وکیل جلال فاطمی در گفت و گو با وکلاپرس از تایید رای دادگاه بدوی در شعبه ۳۶  دادگاه تجدید نظر دادگاه انقلاب خبر داد و در خصوص جزئیات این پرونده گفت: این پرونده همان پرونده احضار وکلا بود که در خردادماه امسال به شعبه ۷ بازپرسی دادسرای امنیت فراخوانده شدیم.

وی ادامه داد: اگرچه پرونده در شعبه ۷ برای من و سایر وکلا مسکوت ماند اما اوراق مربوط به پرونده من کپی شده و در اختیار شعبه ۲ بازپرسی دادسرای امنیت قرار گرفت. بنابراین من نیز مانند سایر وکلا -که در شعبه ۷ مورد بازجویی قرار نگرفتند- مورد بازجویی قرار نگرفتم اما در شعبه دوم بازجویی شدم.

رأی بدوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب در مرحله تجدیدنظر عینا تایید شد

این وکیل دادگستری با اشاره به صدور قرار جلب و کیفرخواست گفت: از میان همه همکاران، صرفا من رأی محکومیت گرفتم و پرونده در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب که منجر به یک سال محکومیت شده بود، در مرحله تجدیدنظر به شعبه ۳۶ ارجاع شد و بدون اینکه از زمان ارجاع خبر داشته باشم، رأی قبلی عینا تایید شد.

بیشتر بخوانید:

پرونده در شعبه ۹ دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است

فاطمی با اشاره به اینکه رأی صادر شده هم اکنون به اجرای احکام رفته است، گفت: درخواست اعاده دادرسی کردم و پرونده در حال حاضر در شعبه ۹ دیوان عالی کشور در حال رسیدگی است. تقریبا ۱۰ روز پیش با وکیلم به شعبه مراجعه کردیم و با رئیس شعبه دیدار کردیم که کاملا با احترام برخورد کرد و پذیرفت که در رسیدگی تسریع نماید.

درگیری و کشمکش کانون وکلا با حاکمیت و مجلس فرصت توجه به وکلا را سلب کرده است

این وکیل دادگستری در پاسخ به میزان حمایت های کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: اگر چه اوایل وکیلی معرفی کردند که من نپذیرفتم و خواستم خودم دفاع کنم، اما دیگر هیچ اقدامی انجام نشد. شوربختانه کانون آنقدر درون خود دچار درگیری و کشمکش با حاکمیت و مجلس است که عملا فرصت توجه به اعضای خود را ندارد.

بیشتر بخوانید:

او گفت: از یک طرف برخی وکلا صرفا به فکر ورود به هیات مدیره و نزاع بر سر داشتن سمت و قدرت در کانون هستند و از سوی دیگر برخی دلسوزان کانون آنقدر درگیر مشکلات ایجاد شده از سوی حاکمیت هستند که موجب شده است وکیل اگرچه از حقوق مردم در دادگاهها دفاع می‌کند ولی دفاع از حقوق خود وکلا، به باد فراموشی سپرده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا