اخبار بین المللیویژه

سلامت روان در حرفه وکالت؛ گزارش نظرسنجی جدید کانون وکلای نیوجرسی آمریکا

وکلاپرس- طبق یک نظرسنجی جدید در نیوجرسی آمریکا وکلا نسبت به سایر مشاغل از فرسودگی شغلی، افسردگی و اضطراب بیشتری رنج می برند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از رویترز، کانون وکلای ایالت نیوجرسی در یک نظرسنجی جدید از ۱۶۴۳ وکیل مشکلات سلامت روان وکلا را بررسی کرده است.

وکالت؛ یک حرفه در بحران

این نظرسنجی نوامبر ۲۰۲۲ انجام شده است و از وکالت با عنوان «یک حرفه در بحران» یاد کرده است.

بر اساس نتایج بدست آمده بیش از دو سوم وکلا در دو هفته پیش از نظرسنجی احساس اضطراب داشتند. ۶۸٪  گفتند که در آن دوره زمانی اضطراب را تجربه کردند، در حالی که ۵۶٪ شیوع بالای سوء مصرف الکل را گزارش کردند و ۱۰ درصد از وکلا افکار خودکشی را گزارش کردند.

کانون وکلای ایالت نیوجرسی در اعلام گزارشی از این نظرسنجی بیان کرده است وکلای دادگستری از فرسودگی شغلی، افسردگی، افکار خودکشی، اختلالات مصرف مواد و اضطراب با نرخ های قابل توجهی بالاتر از جمعیت شاغل در سایر حرفه‌ها رنج می برند.

نتایح نظر سنجی؛ از افسردگی و انزوا تا ترک وکالت

محققان در این پژوهش دریافتند در میان پاسخ دهندگان  ۴۹ درصد فرسودگی شغلی متوسط تا بالا را گزارش کردند که تقریباً دو برابر بیشتر از جمعیت شاغل عمومی است.

طبق نتایج به دست آمده وکلای بین سنین ۳۵ تا ۵۰ به طور قابل توجهی بیشتر از افراد بالای ۶۵ سال فرسودگی شغلی را گزارش می کنند. بر اساس این گزارش، ساعات کار در تعطیلات آخر هفته، انزوا و انتظار در دسترس بودن خارج از ساعات کاری با نرخ فرسودگی بالاتر مرتبط است.

بیشتر بخوانید:

نزدیک به یک چهارم از پاسخ دهندگان (۲۳%) در نظرسنجی سطوح بالایی از علائم افسردگی را گزارش کردند، در حالی که ۴۹٪ احساس انزوا را اعلام کردند. در میان پاسخ دهندگان به نظرسنجی، ۲۸ درصد گفتند که به دنبال ترک حرفه وکالت هستند.

در بخشی از این تحقیق آمده است: «وکلا به ندرت خود را در اولویت قرار می دهند. دادگاه حرف اول را می زند، موکلان حرف اول را می زند، موسسات حرف اول را می زند، خانواده شان حرف اول را می زند.»

 کارگروهی برای رفاه وکلا تشکیل دهید

همچنین در سال های اخیر تحقیقات صورت گرفته در کانون‌های وکلای نیویورک، ماساچوست، کالیفرنیا و واشنگتن نیز به نتایج مشابهی رسیده است.

این گزارش توصیه می‌کند که کانون وکلای نیوجرسی یک کارگروه برای رفاه وکلا تشکیل دهد و به وکلا اجازه دهد تا برای برنامه های متمرکز بر سلامتی اعتبار مستمر دریافت کنند.

منبع: رویترز

یک دیدگاه

  1. شاید بعضی افراد فکر کنند که وکالت رشته ای پر سود و بدون غم و غصه و اضطراب میباشد اما در اشتباه هستند چرا که شاید پرونده هایی باشد که حرف های وکیل را نپذیرند و وکیل محترم باید کلی فکر کند برای اثبات یک مسئله یا حل مشکلی که برای موکل او پیش امده و حال زندان است !یک وکیل شاید در یک مراسم شاد یا غم باشد و نصف شب موکل او خبری بدهد که تقاضای کمک نماید بدترین شرایط برای یک وکیل شاید این باشد که پی ببرد موکلش بیگناه است اما مستندات کافی برای اثبات بیگناهی در دست نداشته باشد،یک وکیل باید از یک فکر و ذهن و تجسم خاصی برخوردار باشد تا صحنه ها را برای خودش ابتدا تجسم کند سپس برای دیگران و یا یک مرجع قضایی تشریح نماید و بیگناهی موکلش را اثبات نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا