اخبار بین المللی

تنبیه بشین و پاشو برای نقض قرنطینه در فیلیپین منجر به مرگ شد

وکلاپرس- یک مرد جوان در فیلیپین پس از آن که به دلیل نقض مقررات قرنطینه کرونا، مجبور شده بود صدها بار حرکت بشین و پاشو را انجام دهد، درگذشت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از یورونیوز، یک شهروند فلیپینی ۲۸ ساله که در ساعات قرنطینه از منزل خارج شده توسط پلیس دستگیر شده و ماموران پلیس  او را به دلیل نقض مقررات قرنطینه  به تنبیه بدنی بشین پاشو مجبور کرده اند.

محدودیت از ۶ عصر تا ۵ صبح در فیلیپین

این فرد در تاریخ یکم آوریل بعد از ساعت ۶ عصر در شهر «جنرال تریاس» در جنوب پایتخت، مانیل، برای خریدن آب از خانه بیرون رفته بود. اما او به دست پلیس بازداشت شد چون بر پایه مقررات کرونایی و محدودیت رفت و آمد در فیلیپین، خروج شهروندان از خانه از ساعت ۶ عصر تا ۵ صبح ممنوع است.

مأموران پلیس به عنوان تنبیه بدنی، این مرد که «دارن مانائوگ پنیاردوندو» نام داشت و نیز افراد دیگر بازداشت شده را مجبور کردند که حرکت بشین و پاشو انجام دهند.

بیشتر بخوانید: جریمه نخست وزیر نروژ به دلیل نقض مقررات کرونایی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مأموران به این افراد می‌گفتند که باید صد بار این حرکت را انجام دهند، اما هر بار که حرکت آنها ناهماهنگ می‌شد، شمارش را از نو آغاز می‌کردند.

طبق گفته های ریچلین بالس، همسرمرد فلیپینی، این فرد ناراحتی قلبی داشته و وقتی به خانه برگشته به سختی راه می‌رفته است. گفته می‌شود که قربانی دست کم ۳۰۰ بار حرکت بشین و پاشو را پشت سر هم انجام داده است.

آدرین لوسنا، پسر عموی مرد جان‌باخته، در توضیحی که شبکه‌های اجتماعی همرسان کرد نوشت: «پنیاردوندو وقتی به خانه برگشت، دچار تشنج شده بود، اما ما توانستیم او را در خانه احیا کنیم.»

با این حال این مرد ظاهرا بار دیگر دچار تشنج شده و با آن که سریعا به بیمارستان منتقل شد، ساعاتی بعد فوت کرد.

ایلدبرندی اوسانا، سخنگوی پلیس ملی فیلیپین گفت که رئیس پلیس شهر و دو مأمور دیگر تا زمان انجام تحقیقات در مورد این حادثه از سمت خود برکنار شده‌اند.

سخنگوی پلیس ملی فیلیپین اعلام کرد: «این ورزش باعث خم شدن و آسیب زانو می‌شود و دردناک است، به ویژه اگر انسان به آن عادت نداشته باشد ممکن است حتی به مرگ بینجامد. حتی خود مأموران پلیس هم نمی‌توانند چنین کار دشواری را به کرات انجام دهند.»

انجام خدمات اجتماعی و عمومی جایگزین تنبیه بدنی

پلیس فیلیپین تاکنون هزاران نفر را به دلیل نقض قانون منع رفت و آمد حاکم در منطقه مانیل و چهار استان مجاور جریمه کرده است. در فیلیپین تاکنون بیش از ۸۲۸ هزار مورد ابتلا به کووید مشاهده شده است و بیش از ۱۴ هزار نفر نیز در این کشور بر اثر ابتلا به کووید جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: وکیل سابق و افشاکننده ویروس کرونا در چین به ۴ سال زندان محکوم شد

گروه‌های مدافع حقوق بشر پیش از این نسبت به مجازات‌های سخت بدنی افراد به دلیل نقض قرنطینه و محدودیت‌های کرونا در فیلیپین ابراز نگرانی کرده بودند. به گزارش روزنامه مانیل استاندارد، مناردو گوارا وزیر دادگستری فیلیپین روز دوشنبه گفت که مقامات محلی باید به جای مجازات و تنبیه افراد خاطی، آنها را به انجام خدمات اجتماعی و عمومی وادارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا