اخبار کانون هاویژه

رییس کانون وکلای قزوین از راه‌اندازی اورژانس وکیل در این شهر خبر داد

وکلاپرس ـ رییس کانون وکلای قزوین در مراسم افتتاح واحد صلح و سازش در این کانون وکلا از راه اندازی اورژانس وکیل با همراهی دادستانی این شهر خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی(ریس کانون وکلای استان قزوین) گفت: به همراه معاونت پیشگیری مشاوره تلفنی و آنلاین به نام «اورژانس وکیل» را برای جلوگیری از خشونت‌های اجتماعی در خانواده‌ها و کودک آزاری راه‌اندازی کرده‌ایم تا مردم با تسلط به مسائل حقوقی، اشتباه نکنند.

بیشتر بخوانید: کانون وکلای کرمانشاه سه روز در هفته مشاوره تلفنی رایگان ارائه می‌کند

سید محمد حسینی در برنامه افتتاح واحد صلح و سازش کانون وکلای دادگستری که امروز ۲۰ آبان در کانون وکلای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وکلای دادگستری و کانون وکلا علاوه بر وظایف ذاتی که دفاع از موکلین است وظایف اجتماعی نیز بر عهده دارند که شاید در قانون به آن اشاره نشده باشد.

وی اضافه کرد: اگر جامعه به دانش حقوقی مسلط باشد و اطلاعات مردم افزایش پیدا کند مسلماً تخلف کاهش پیدا خواهد کرد، اگر به مقوله آموزش توجه کنیم خواهیم دید که با افزایش آستانه تحمل و صبوری بسیاری از مشکلات کاسته خواهد شد.

رئیس کانون وکلای استان قزوین تصریح کرد: کانون وکلا با معاونت پیشگیری از جرم و کمیته امداد تفاهم‌نامه دارد تا با ارائه آموزش‌ها و خدمات مشاوره‌ای برای افزایش اطلاعات جامعه گام بردارد.

وی ادامه داد: مشاوره حقوقی در کانون وکلا رایگان است و سالانه ۲۰ هزار نفر ساعت مشاوره حقوقی رایگان در نهادهای حمایتی و دادگستری ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: مرکز مشاوره تلفنی رایگان کانون وکلای آذربایجان شرقی راه اندازی شد

حسینی بیان کرد: به همراه معاونت پیشگیری مشاوره تلفنی و آنلاین به نام «اورژانس وکیل» را برای جلوگیری از خشونت‌های اجتماعی در خانواده‌ها و کودک آزاری راه‌اندازی کرده‌ایم تا مردم با تسلط به مسائل حقوقی، اشتباه نکنند؛ عمدتا مشاهده می‌شود که افراد به دلیل عدم اشراف به مسائل حقوقی نتوانستند مدارک و ادله را حفظ کنند.

وی در پایان گفت: پرونده‌ها به سه درجه تقسیم‌بندی می‌شوند پرونده‌های درجه ۳ مانند سرقت دوچرخه توسط کودکان، پرونده‌های درجه ۲ مانند اختلافات مالی و پرونده‌های درجه یک مانند قتل است که واحد صلح و سازش می‌تواند کمیسیون مهمی برای حل مشکلات مردم باشد.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید: مشاوره حقوقی تلفنی توسط کانون‌های وکلا ناکارآمد است/ نگاهی به بایسته‌های مشاوره حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا