اخبار کانون ها

اخبار کانون‌های وکلای دادگستری

برگزاری اولین نشست بازرسان کانون های وکلای دادگستری

این نشست که با همت کانون وکلای البرز در تاریخ ۷ شهریور برگزار گردید، برای اولین بار بازرسان کانون‌های وکلا را گرد هم جمع آورد تا زمینه ایجاد یک شیوه‌نامه سراسری و متحد‌الشکل در زمینه بازرسی مهیّا گردد. برآیند این نشست ایجاد کارگروهی ۱۳ نفره از وکلای دادگستری برای تهیه پیش‌نویس این شیوه‌نامه بود. دومین نشست بازرسان کانون‌ها در شهر اراک و با میزبانی کانون وکلای مرکزی برگزار خواهد گردید.

برگزاری انتخابات هیأت مدیره کانون وکلای «همدان»

طبق اعلام رسمی کانون وکلای همدان در روزنامه رسالت، هشتمین دوره انتخابات هیأت مدیره این کانون در تاریخ ۱۴ شهریور برگزار گردید. به نقل از سایت اتحادیه کانون‌های وکلا، نتیجه این انتخابات به شرح زیر(بر اساس بیشرین تعداد کسب آراء) اعلام گردیده است:

۱-محمد عزیزی ۲- سعید آینه وند ۳- مهدی رحیمی ۴- مهدی آقائیان ۵ – رسول احمدی‌فر ۶ – غلام‌رضا شفیع‌یاری ۷- علی محبی ۸ – سید کاظم احمدی نژاد

راه اندازی سامانه تردد وکلا در مراجع قضایی استان «همدان»

بنا بر اطلاع‌رسانی روابط عمومی کانون وکلای همدان، بر اساس توافق صورت گرفته بین دادگستری استان همدان و کانون وکلای مذکور، وکلا با استفاده از کارت تردد، اجازه حمل گوشی همراه و استفاده از آن را دارند. اگرچه متن این توافق‌نامه بسیار کوتاه و در حد دو سه مقرره می‌باشد، لیکن می‌توان این توافق را به مثابه قدم مثبتی جهت حفظ احترام و حقوق اولیه وکلای دادگستری برشمرد

انتشار پیش‌نویس آیین‌نامه داخلی کانون وکلای «خوزستان»

کانون وکلای خوزستان در تصمیمی شفافیت‌زا اقدام به تهیه و انتشار پیش‌نویس آیین‌نامه‌ای کرده است که در آن تکالیف هیأت مدیره و بخش‌های مختلف کانون مربوطه تشریح گردیده است. اگر چه این پیش‌نویس خبر از شفافیت عملکرد اجزای مختلف کانون ( مانند امکان برگزاری علنی جلسات هیأت مدیره) را می‌دهد، لیکن به نظر‌ می‌آید فاقد برخی از معیار‌ و ملاک‌های نوین مذکور در قانون « انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات » و آیین‌نامه و شیوه‌نامه مربوط به آن باشد. در هر صورت متن منتشر شده قالب پیش‌نویس داشته و از صاحب نظران دعوت به عمل آمده تا نظرات اصلاحی خود را به این کانون اعلام نمایند.

عدم پذیرش کارآموز مهمان در «اصفهان»

بر اساس متن منتشر شده از مصوبات پنجاه و یکمین جلسه هیات مدیره کانون وکلای اصفهان، این کانون در سال جاری داوطلبان کارآموزی وکالت را که از خارج از حوزه کانون وکلای اصفهان در آزمون وکالت شرکت می‌کنند، نخواهد پذیرفت. این کانون دلیل چنین تصمیمی را محدودیت فضا و امکانات در کانون وکلای دادگستری اصفهان بیان نموده است.

«وکیل نماینده» در شهرستان‌های کانون وکلای گیلان

کانون وکلای استان گیلان نام برخی از وکلای متبوع خود را به عنوان نمایندگان این کانون در خارج از شهرستان رشت منتشر نموده است. این کانون هدف از این اقدام را حمایت از حقوق صنفی وکلا در مراجع گوناگون، حمایت از حقوق کانون وکلای دادگستری گیلان و نظارت بر رفتار حرفه‌ای اعلام نموده است. اگرچه این اقدام گام مثبتی در جهت حفظ ارتباط وکلای خارج از مرکز با کانون متبوع خود می‌‌باشد لیکن در این اطلاعیه توضیح دقیقی درباره حدود وظایف و اختیارات این نمایندگان داده نشده است.

جواز شرکت مجدد کارآموزان در آزمون وکالت ۹۸؛ فقط برای ۷ کانون

با تصویب هیأت مدیره هفت کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، اصفهان، زنجان، قزوین، کرمان، همدان و مرکز، کارآموزان این کانون‌ها اجازه شرکت مجدد در آزمون امسال را دارند. بر این اساس کارآموزان این مراکز منحصراً اجازه شرکت در آزمون مربوطه آن هم در حوزه متبوع خود را دارند.

عدم پذیرش درخواست انتقال وکیل و کارآموز مهمان از سوی کانون وکلای مازندران

بر اساس نامه‌ای که علی اکبر اربابی، رئیس کانون وکلای مازندران به برخی از کانون‌های وکلای دیگر ارسال نموده است، تا اطلاع ثانوی این کانون «از پذیرش درخواست انتقال وکلای محترم عضو دیگر کانون‌ها و نیز پذیرش کارآموزان محترم وکالت برای طی دوره کارآموزی به صورت مهمان معذور است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا