طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور در نوبت بررسی مجلس

وکلاپرس- با توجه به تغییر ساعت رسمی کشور در ۳۰ شهریور ماه، تلاش نمایندگان برای تصویب طرح لغو تغییر ساعت رسمی کشور قوت گرفت.

به گزارش وکلاپرس هر ساله ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ سی ام شهریور ماه و ساعت ۲۴ یکم فروردین ماه تغییر می کند.

قانون تغییر ساعت رسمی کشور در سال ۱۳۸۶ بر اساس طرح فرانسوی ها در قرن هجدهم توسط مجلس هشتم تصویب شد اما این قانون در کشور های اروپایی دوام نداشت و با توجه به ارزش کم اقتصادی قانون مذکور در سال ۲۰۱۹ منسوخ شد.

تعدادی از نمایندگان مجلس در ۲۵ آذر ماه سال گذشته طرحی را با عنوان “لغو تغییر ساعت رسمی کشور” به مجلس ارائه کردند که در صورت تصویب این طرح، قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶ منسوخ خواهد شد و هم اکنون این طرح در نوبت بررسی در صحن مجلس است.

مخالفت نماینده زنجان با طرح تغییر ساعت رسمی کشور

نماینده مردم زنجان در خصوص این طرح اظهار داشت: بنده خیلی موافق تغییر قانون تغییر ساعت رسمی کشور نیستم.  آنهایی که کار کارشناسی کردند نظرشان خلاف نظر ماست البته دو دیدگاه در این خصوص وجود دارد که:

وجود قانون تغییر ساعت، بهتر از نبودنش است

این نماینده مجلس در ادامه عنوان کرد: طبق بررسی‌ هایی که بنده انجام دادم به این نتیجه رسیدم که فعلا وجود قانون تغییر ساعت بهتر از نبودنش است بنابراین اگر رای گیری باشد بنده هم رای مخالف میدهم و نظر شخصی بنده این است که با این طرح مخالف هستم.

نماینده نجف آباد: تغییر ساعت تأثیر چندانی در مصرف انرژی ندارد

ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد و از امضا کنندگان این طرح  اعلام کرد: مطالعات مراکز علمی معتبر بیانگر این است که تغییر ساعت نه‌ تنها تأثیر چندانی در مصرف انرژی ندارد بلکه در هر تغییر به‌ ویژه در روزهای ابتدایی میزان اختلالات رفتاری که در قالب تصادفات و درگیری‌ های فیزیکی خود را نشان می‌ دهد، بسیار بالا می‌ رود.

اجرایی شدن طرح در سال ۱۴۰۱

ابوترابی با بیان مغایرت گزارش مرکز پژوهش های نیرو در دو دوره اخیر دولت و بی تاثیر بودن تغییر ساعت ها در صرفه جویی اقتصادی اعلام کرد:  نهایت تلاش ما این است تا مراحل تصویب این طرح تا پیش از پایان سال طی شود و از فروردین سال آینده شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.

خروج از نسخه موبایل