گفت و گوویژه

ثبت اعتراض سه عضو منتخب کانون وکلای مرکز نسبت به دادنامه دادگاه عالی انتظامی قضات

وکلاپرس- وکیل کاظم حسینی از ثبت اعتراض سه عضو منتخب هیات مدیره نسبت به قرار دادگاه عالی انتظامی قضات درخصوص نتیجه انتخابات این کانون خبر داد.

به گزارش وکلاپرس براساس دادنامه شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات در تاریخ ۳۰ شهریورماه امسال درباره انتخابات سی و دومین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، عضویت دکتر منصور پورنوری، سیدکاظم حسینی، محمتقی غفاری فردوئی، التفات سنائی و دکتر سهیل طاهری در هیأت مدیره به حالت تعلیق درآمده است. بر همین مبنا ۵نفر از اعضای علی البدل در لیست اعضای اصلی قرار گرفته و ۵نفر ادامه لیست به عضو علی البدل تبدیل شده اند.

بیشتر بخوانید:

ثبت اعتراض سه عضو منتخب هیات مدیره نسبت به قرار دادگاه عالی انتظامی قضات

وکیل کاظم حسینی در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس، ضمن اعلام اعتراض نسبت به دادنامه شعبه اول دادگاه عالی انتظامی قضات درباره انتخابات سی و دومین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: روز گذشته من و آقایان التفات سنایی و منصور پورنوری اعتراض خود را ثبت کردیم.

وی ادامه داد: دادگاه نیز اعلام کرد اگرچه قرار قطعی است اما قابلیت اعتراض دارد و رسیدگی می کنند.

قرار دادگاه عالی انتظامی قضات ایراد شکلی و ماهوی دارد

او در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر استدلال های عنوان شده در اعتراض، گفت: این قرار از اساس (به لحاظ شکلی و ماهوی) ایراد دارد. محل بحث است که این متن رأی است یا قرار. ما به اعتبار اینکه دادگاه آن را قرار تعلیق تلقی کرده است، اعتراض خود را ارائه کردیم.

حسینی با اشاره به اینکه مبنای رسیدگی دادگاه، آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰ بوده است گفت: حتی به فرض اینکه بپذیریم تخلفی صورت گرفته باشد، ۳ عضو علی البدل هیات مدیره دوره ۳۱، سمت و مسئولیتی نسبت به تصمیمات هیأت مدیره ندارند. اینکه از یک سو ۵نفر حذف و ۵نفر از اعضای علی البدل به اصلی تبدیل شوند و از سوی دیگر ۵ نفر که منتخب نبوده اند در لیست اعضای علی البدل قرار بگیرند قانونی نیست.

این وکیل دادگستری در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر پیش بینی نتیجه رسیدگی به اعتراض گفت: اگر بر مبنای استدلالات حقوقی رسیدگی شود، قطعا نقض خواهد شد اما اگر براساس ملاحظات دیگر باشد، نمی توانم پیش بینی کنم. دادگاه با این ترکیبی که در دادنامه آورده است چینش جدیدی را رقم زده است که گویی انتخابات جدیدی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا