اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

طرح تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار هفته آینده در مجلس تصویب خواهد شد

وکلاپرس- رئیس کمیسیون جهش و تولید در مصاحبه زنده تلویزیونی به تشریح آخرین وضعیت طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پرداخت و از تصویب آن در صحن علنی مجلس در هفته آینده خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، شمس الدین حسینی در گفت و گوی با اخبار ساعت ۲۱ شبکه یک از رفع ایرادات طرح تسهیل با حضور نماینده شورای نگهبان خبر داد و اعلام کرد: طرح تسهیل در اولین جلسه کاری مجلس به رای گذاشته خواهد شد.

طرح تسهیل در اولین روز کاری مجلس شورای اسلامی در صحن علنی به تصویب خواهد رسید

حسینی در تشریح روند طرح تسهیل گفت:

ما در مهر ماه سال ۱۴۰۰ این طرح را در مجلس شورای اسلامی با پشتوانه نمایندگان به تصویب رساندیم، این طرح وقتی که ارجاع شد به شورای نگهبان، شورای نگهبان تعدادی ایراد بر آن وارد دانست مجدد به مجلس شورای اسلامی برگشت  و از آنجا در کمیسیون جهت تولید مورد رسیدگی قرار گرفت.

ما ایرادات را از منظر خودمان برطرف کردیم و به تصویب مجلس رسید و دوباره برای شورای نگهبان ارسال کردیم. مجدد شورای نگهبان بر آن حدود چهار ایراد وارد کرد، ۴ ایراد هم در کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفت و با حضور نماینده شورای نگهبان مورد بازبینی قرار گرفت و هفته گذشته به صحن مجلس ارائه شد.

منتهای مراتب چون این هفته، هفته سرکشی به مناطق است مورد رسیدگی قرار نگرفت و در اولویت رسیدگی است یعنی انشالله در هفته آینده در اولین روز کاری مجلس شورای اسلامی در صحن علنی به تصویب خواهد رسید و ارسال می‌شود به شورای نگهبان و پیش‌بینی من این خواهد بود که به جز یک بند، باقی بندها مورد چالش نخواهد بود.

پافشاری شورای نگهبان بر حذف آزمون وکالت قضات

پیشتر سخنگوی شورای نگهبان در بیان ایرادات طرح تسهیل و مخالفت قضات با شرکت در آزمون گفته بود: «قاضی که ۳۰ سال قضاوت کرده از نظر شورای نگهبان علم کافی دارد و آزموده را آزمودن خطاست».

بیشتر بخوانید:

همچنین قادری عضو کمیسیون جهش و رونق تولید، اخیرا در مصاحبه‌ای با رادیو گفت و گو در خصوص بند مربوط به “الزام قضات به شرکت در آزمون” اعلام کرده بود: خودمان هم قبول داریم ایراد شورای نگهبان وارد نیست، شورای نگهبان تحت تاثیر معذوریت ها و مسائلی این ایراد را گرفته است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا