گفت و گوویژه

وکیل مدافع آرش کیخسروی: عنوان اتهامی وکلا و فعالان مدنی تغییر کرد

جزئیاتی از جلسه دوم دادگاه وکلا و فعالان مدنی در پرونده مدیریت بحران کرونا

وکلاپرس– وکیل مدافع آرش کیخسروی از تغییر عناوین اتهامی علیه وکلا و فعالان مدنی در جلسه روز شنبه شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب خبر داد و عنوان اتهامی جدید را اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور اعلام کرد.

وکیل ابوذر نصراللهی در گفتگو با وکلاپرس در بیان جزئیات جلسه صبح روز شنبه دادگاه رسیدگی به اتهامات وکلا و فعالان مدنی در پرونده مدیریت بحران کرونا که در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد، گفت: مهم ترین نکته جلسه آن بود که هیچ یک از عناوین اتهامی دادسرا (تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی) پذیرفته نشد و بر همین اساس عنوان اتهام به « اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور » تغییر یافت.

نصراللهی: باید حکم برائت صادر شود

وکیل مدافعِ آرش کیخسروی افزود: در این جلسه تحقیقات در مورد متهمین مهدی محمودیان، وکیل آرش کیخسروی و وکیل مصطفی نیلی صورت گرفت و در خصوص وکیل محمدرضا فقیهی و خانم افرا فراز به جلسه بعدی که تاریخ آن به زودی اعلام خواهد شد، موکول شد.

نصراللهی در پاسخ به پیش بینی حکم دادگاه در این پرونده و استناد دادگاه به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی(تعزیرات) گفت: با توجه به اینکه عناصر مادی و معنوی اتهامات رخ نداده است، قاعدتا بایستی حکم برائت صادر گردد.

بیشتر بخوانید:

پاک نیا نیز درباره جلسه دوم رسیدگی به پرونده‌ مذکور (که نزد افکار عمومی به پرونده دادخواهان سلامت معروف شده) گفته است: در این جلسه از دادگاه، عنوان اتهامی متهمین پرونده را عوض کرده و به عنوان اتهامی «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» تغییر دادند. بر همین اساس، عناوین اتهامی پیشین، تحت عنوان تشکیل گروه و فعالیت تبلیغی علیه نظام حذف و عنوان شد که تمامی اتهامات، تحت عنوان اتهامی جدید می‌گنجد.

بیشتر بخوانید:

به گفته سخنگوی قوه قضاییه مصطفی نیلی به همراه آرش کیخسروی، مهدی محمودیان، مهدی فقیهی و مریم افرافراز ۲۳ مردادماه ۱۴۰۰، به اتهام اخلال در نظم و برخی از جرایم علیه امنیت بازداشت شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا