اخبارویژه

محاکمه وکیل صالح نیکبخت در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران

وکلاپرس- بر اساس اعلام کانال تاریخ کانون وکلا، امروز مورخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ وکیل صالح نیکبخت (وکیل مدافع اولیای دم مهسا امینی) در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محاکمه خواهد شد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل صالح نیکبخت به دلیل مصاحبه با شبکه های خارجی به اتهام تبلیغ علیه نظام و با شکایت وزارت اطلاعات محاکمه خواهد شد.

وی پیش از این در گفت و گویی با وکلاپرس در خصوص جزئیات این شکایت عنوان کرده بود: بازپرس اعلام کرد که اتهام تبلیغ علیه نظام مربوط به مجموعه مصاحبه های من با شبکه بی بی سی، صدای آمریکا VOA و ایران اینترنشنال در بازه زمانی ۱۳۹۹ تا مهرماه ۱۴۰۱ بوده است. توضیح دادم ۴ ماه پیش از اعلام موضع حاکمیت درمورد شبکه ایران اینترنشنال، مصاحبه هایم را متوقف کرده بودم.

بیشتر بخوانید:

او در خصوص ارتباط احضارش و وکالت پرونده مهسا امینی گفت: اعلام شده است که اتهامات هیچ ارتباطی به این پرونده ندارد و مشمول بازه زمانی قبل از مهر ۱۴۰۱ است. چراکه اقدامات بعد مهرماه مشمول عفو رهبری شده است.

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. چقدر شرم آوره
    و باعث ریشخند جهان میشیم.
    وکیل رو محاکمه میکنن که چرا حرف زدی!!!!!!!!!!
    طالبان و داعش روسفیدند در مقابل این همه اقدامات منزجر کننده

    1. وقتی از قوانین و نحوه رفتار و حساسیت کشورها با مقوله امنیت ملی آگاهی ندارید دلیلی ندارد که نظر اشتباه خود را اظهار کنید.
      محض اطلاع همین هفته در کشور آرزوهای شما. یعنی آمریکا یک نصاب ماهواره به جرم وصل شبکه المنار برای مشتری خود به ۱۰سال حبس محکوم شد .
      یا گزارشگری که حادثه تیراندازی در مدرسه را به fbi منتسب کرده بود به حبس طولانی و پرداخت ۹۹۰ میلیون دلار محکوم گردید و …..

      1. درود ،شما این اخبار جعلی رو ازکجادرمیارین!!واقعا خجالت نمیکشین که تو عصر ارتباطات برای القای تفکرات منفعت طلبانه تون خبر کذب پخش،میکنین !!لابد نماز هم میخونین….

        1. کسایی که معمولا پاشون رو از ترکیه و تایلند اونورتر نذاشتن و از شبکه های ماهواره ای مجموعه های جم رو تماشا میکنن ، هیچ تصوری از رویدادهای جهان و واقعیت کشورها ندارن. خوده ایرانی های مقیم آمریکا و بلژیک مداوم دارن در اینستاگرام از تناقضات ادعای غرب مبنی بر حقوق بشر میگن. چند وقت پیش یک خانم مقیم آمریکا داشت توضیح می‌داد وقتی پلیس به شما ایست میده حق ندارید مثل ایران از ماشین پیاده شید باید بشینید دستتون رو بزارید روی فرمون تا بتونه دست های شما رو ببینه. خودم مدتی در اتریش زندگی کردم و واقعا تبعیض ها رو دیدم. اگر کسی فقط علیه اسرائیل کوچکترین صحبتی می‌کرد به حبس محکوم میشد نمونه ش اون پروفسور تاریخ بدبخت بازنشسته ۸۰ ساله که دم قبر بردنش زندان. لطفا اگر از ترکیه و تایلند تجربه بیشتری ندارید ادعا نکنید.

    2. سوا از کذب بودن این اخبار در مورد امریکا .سوال اساسی این است اولا رفتار ما در مقابل رفتار امریکا کشور مورد لعن ونفرین شماها چگونه باید باشد رفتار تقابلی ویا رفتار تعاملی یعنی هر چه را امریکا بگوید خوب است ما خلاف انرا انجام دهیم وهر انچه را امریکا بد بداند انرا خوب بدانیم،مثلا اگر امر یکا بگوید خدا هست در تقابل با انها بگوییم خدا نیست ایا این نوع رفتار تقابلی را قبول دارید تبعات این رفتار را تا کجا تحمل خواهیم کرد دوما وظیفه اطلاع رسانی از پرونده موکل به عهده کیست .مراجع ذیصلاح یعنی کی . دادگستری مراجع انتظامی وامنیتی یعنی یکی از اصحاب دعوا ،عزیز جان وقتی سخن می گویی به نتایج ان هم بیاندیش کر وکور نباش

  2. وکیل قبل از قبول وکالت موکل. یک شهروند ایرانی است که باید به قوانین احترام بگذارد. کسیکه در شبکه های اجتماعی بلندگوی معاندین می گردد حتماً به عواقب جرم تبلیغ علیه نظام آگاه هست
    متاسفانه در کانون وکلا. برخی وظیفه صنفی خود را رها کرده و بدون آگاهی و تخصص جلوتر از مراجع ذیصلاح اظهار نظر می کنند
    هرچه بگندد نمکش می زنند. وای به روزی که بگندد نمک

    1. مطابق قانون شئون وکیل برابر با شئون قاضی است اگر وکیل تخصص واگاهی در پرونده موکل اش را ندارد لابد هم شئون او نیز که قاضی است تخصص واگاهی در پرونده زیر دستش ندارد حال رای صادره از طرف او چه تکلیفی دارد شما مشخص بفرمایید

  3. سلام
    به نظر میرسه این همکار محترم حسب وظیفه قانونی اولا” از مصاحبه با شبکه های سو جوومخالف وخارجی پرهیز میکرد ثانیا” به جهت جلوگیری از سو استفاده شبکه های معامد نباید اطلاعاتی از پرونده را فاش میکرد.

  4. درود. از قرار معلوم به جای اینکه متهم بگوید تا حضور وکیلم هیچ حرفی نخواهم زد .باید گفته شود حرف هائی که وکیلم میزنه بمن ربطی ندارد . تمام

  5. ۱۰ سال پیش یکی از شبکه های آلمان مستندی رو نشون داد که مرد میانسال آمریکایی میگفت من بعد از حادثه یازده سپتامبر در باره ورزشی با دوستانم بحث میکردم، گفتم فکر نمی‌کنم حمله به افغانستان ایده خوبی بوده باشه و بوش اشتباه بزرگی کرد. همه نظری برخلاف من داشتن. وقتی منزل رفتم پلیس اف بی آی عصر اونروز به درب منزلم مراجعه کرد و گفت به ما گزارش شده شما از تروریسم حمایت کردید!
    اون مرد بیچاره توضیح داد که عاجزانه به مامور اف بی آی جریان رو گفته و عذرخواهی کرده از مواضعش. از این عصبانی بود که چرا وقتی در نشیمن خانه ش در حال استراحت پلیس بخاطر یک اظهارنظر باید آرامشش بهم بزنه.
    قابل توجه عاشقان سینه چاک آمریکا.

    1. عذر خواهی های اجباری اصلا در ایران نداریم . عجب . چقدر آمریکا اخ هست .به جاش ایران گل و بلبله .😳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا