اخبار کانون هاویژه

وزیر دادگستری : حکومت نباید از ظرفیت جامعه وکالت محروم شود

وکلاپرس ـ وزیر دادگستری در دیدار با اعضای هیأت مدیره کانون وکلای البرز ضمن حمایت از جامعه وکلا گفت: حکومت نباید از ظرفیت جامعه وکالت محروم شود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای البرز، سید علیرضا آوایی ، وزیر دادگستری ، در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون وکلای البرز در روز ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ به حمایت از کانون های وکلای دادگستری پرداخته و از تلاش های خود برای تعدیل مواضع حکومتی علیه کانون های وکلا سخن گفت.

حکومت نباید از ظرفیت جامعه وکالت محروم شود

علیرضا آوایی در این دیدار گفت: باید میان جامعه وکالت و دستگاه قضایی گفتگوی بیشتری صورت بگیرد چرا که بسیاری از سوء تفاهم ها ناشی از این است که در جامعه  با یکدیگر گفتگو نمی کنیم و در نتیجه ممکن است تصاویر غیرواقعی و نادرستی از یکدیگر به وجود آید.

 وی با اشاره به علاقه خود به جامعه وکلا گفت : به دلیل ارتباط مستقیمی که همواره با جامعه وکالت داشته ام ، همیشه و در همه جلسات حامی و مدافع این جامعه بوده ام و این جامعه را پشتوانه مناسبی برای نظام می دانم.

وزیر دادگستری با اشاره به موضوع تنظیم آیین نامه ماده ۲۲ لایحه قانونی استقلال کانون وکلا گفت: در موضوع پیش نویس تمام تلاش خود را نمودم تا خدای نکرده روابط جامعه وکلا با دستگاه قضایی دچار خدشه نشود چرا این مساله را ضایعه بزرگی برای نظام می دانم.

وی با اشاره به اینکه از وضعیت معیشت اکثریت وکلا با اطلاع است گفت: به نظرم اجباری شدن وکالت هم کیفیت دادرسی را بالا می برد و هم دادگاه ها را خلوت می کند  ولی لازم است تا ظرفیت ها  را برای استفاده مردم بی بضاعت از تسهیلات وکالت تسخیری افزایش داد.

بیشتر بخوانید: دکتر محسن محبی : وکالت «حرفه» است نه «شغل»

در پایان وزیر محترم دادگستری با تاکید بر اینکه در قضیه پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال تلاش زیادی از ناحیه وزارت دادگستری جهت تعدیل موضوع صورت پذیرفته است، تاکید کرد اساسا تقسیم بندی جامعه حقوقی به جامعه قضات و جامعه وکلا محل ایراد و اشکال جدی است.

پیشنهاد های مشخص کانون های وکلا در راستای حفظ کرامت و حقوق وکلا به صورت مستمر و مکتوب به ایشان تقدیم گردد تا پیگیری های لازم در دولت، مجلس و قوه قضائیه صورت گیرد.

رییس کانون وکلای البرز: هر تصمیمی راجع به وکلا با همراهی و مشورت با آنان صورت گیرد

دکتر حسین تفویضی هم در دیدار با وزیر دادگستری با اشاره به برخی مشکلات موجود در جامعه وکالت از تلاش ها و اقدامات وزیر دادگستری در ایجاد تعادل در چگونگی اصلاح آیین نامه ماده ۲۲ تشکر نمود.

رییس کانون البرز گفت: ما همچنان مرجع صالح برای تصویب آیین نامه تدوینی کانون ها را وزارت دادگستری می دانیم و خواستار این هستیم که هر تصمیمی راجع به وکلا اتخاذ می گردد با همراهی و مشورت با آنان صورت گیرد.

وی با اشاره به لزوم اجباری شدن وکالت گفت : لازم است تا برای جلوگیری از موازی کاری بحث جذب وکیل از سوی مرکز مشاوران نیز  متوقف گردد. ضمن اینکه تبعیض ناروای مندرج در تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری باید مرتفع گردد.

همچنین گفتنی است در این دیدار تفاهم نامه همکاری بین کانون وکلای البرز و معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری جناب دکتر محمود حکمت نیا در راستای برگزاری دوره های آموزشی جهت ارتقاء دانش وکلا با همکاری سازمان جهانی مالکیت فکری،استفاده از نظرات مشورتی کانون ها در سیاست گذاری و تدوین لوایح،انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک و برگزاری همایش های مشترک از طریق ایجاد کارگروه مشترک بین کانون وکلای البرز و وزارت دادگستری امضاء گردید.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای البرز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا