اخبار کانون هاویژه

مشاوره رایگان حقوقی کانون وکلای کرمانشاه به بانوان خبرنگار کرمانشاهی

کانون وکلای کرمانشاه با کارگروه بانوان کلینیک رسانه‌ای استان کرمانشاه تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرد

وکلاپرس- رییس کانون وکلای کرمانشاه پس از انعقاد تفاهم‌نامه با کارگروه بانوان کلینیک رسانه‌ای استان کرمانشاه، از حمایت جدی و سازماندهی شده از اصحاب رسانه و بانوان خبرنگار خبر داد.

په گزارش وکلاپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز رستمی، رییس کانون وکلای کرمانشاه، در نشست با روسای کمیته‌های انجمن بانوان رسانه‌ای (رِسبان) استان کرمانشاه با تشبیه فعالیت خبرنگاران و وکلاگفت : اصحاب رسانه و کانون وکلا نهاد‌های مدنی هست که بخشی از وظایف حاکمیتی را به دوش می‌کشند.

او گفت: این دو نهاد می‌توانند دوشادوش هم با تعامل سازنده در راستا نیل به اهداف خود که همان احقاق حقوق جامعه است گام بردارند.

بیشتر بخوانید: یک کارآموز وکالت زن و موکلش در کرمانشاه کشته شدند

خبرنگاران همواره در معرض تهدید هستند

رئیس کانون وکلای کرمانشاه به مشکلات جامعه خبری اشاره کرد و افزود: خبرنگاران با توجه به رسالت مهمی که برعهده دارند که بیان مشکلات و نارسایی‌های جامعه است همواره در معرض تهدید و خطر هستند و این احتمال هست که مورد غضب واقع شوند و این شرایط وقتی که رسانه استقلال اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هم داشته باشند، تشدید می‌شود.

کانون وکلا حامی اصحاب رسانه است

وکیل رستمی افزود: در این شرایط نیاز است که حمایت جدی از اصحاب رسانه به عمل آید و بنابراین کانون وکلا حامی اصحاب رسانه است و تلاش دارد در قالب تفاهم نامه‌هایی این حمایت‌ها را بصورت جدی‌تر و سازماندهی‌تر شده از خبرنگاران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بیانیه کانون وکلای یزد در اعتراض به تضعیف نهاد وکالت در رسانه ملی

او ادامه داد: تلاش ما این است که با حمایت‌های معنوی و حقوقی بتوانیم دلگرمی برای خبرنگاران در مسیر خطیر و پرخطری که دارند ایجاد کنیم.

رستمی افزود: این توقع را هم داریم که اصحاب رسانه نیز در کنار کانون وکلا بوده و به انعکاس بیشتر خدمات این نهاد بپردازند.

او با اشاره انعقاد تفاهم‌نامه با کارگروه بانوان کلینیک رسانه‌ای استان کرمانشاه، گفت: امیدواریم این تفاهم‌نامه شروعی برای همکاری‌های بعدی باشد و بتوانیم تعاملات بیشتری داشته باشیم چرا که معتقدیم کمک به رسانه کمک به پیشروی جامعه به سمت فرهنگ‌مداری و هنجار‌های مدنی است.

بیشتر بخوانید: روز جهانی «وکلای در معرض خطر» زمانی برای انعکاس امنیت شخصی و حرفه‌ای وکلا

مشاوره رایگان حقوقی برای بانوان خبرنگار

در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری میان کانون وکلای دادگستری استان کرمانشاه و کارگروه بانوان کلینیک رسانه‌ای استان کرمانشاه به امضا رسید که براساس آن بانوان رسانه عضو کلینیک می‌توانند از خدمات رایگان وکالت بصورت نامحدود استفاده کنند.

همچنین براساس این تفاهم نامه مشاوره رایگان بصورت ۲۴ ساعته با کارشناسان حقوقی در اختیار بانوان خبرنگار استان قرار خواهد گرفت.

برگزاری مشترک کلاس‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی هم جزء دیگری از مفاهم این تفاهم‌نامه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا