رای

رأی محکومیت آزاده صمدی به سبب عدم رعایت پوشش شرعی برای شرکت در یک مراسم

وکلاپرس ـ تصویر بخش‌هایی از رأی محکومیت کیفری آزاده صمدی (بازیگر سینما و تلویزیون) در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که بر اساس آن وی باید هر دو هفته یکبار به مرکز رسمی روانشناسی مراجعه کند.

متن بخشی از رای به شرح زیر است:

متن دادنامه

در خصوص اتهام آزاده صمدی فرزند علی دایر بر جریحه دار نمودن اخلاق و عفت عمومی از طریق در معرض انظار عمومی قرار دادن وضعیت و حالت بی حجابی خود و نهایتاً انتشار یافتن آن تصویر در فضای مجازی موضوع کیفرخواست شماره …. مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۲۳ صادره از دادسرای فرهنگ و رسانه تهران

با عنایت به گزارش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به ضمیمه تصاویر منتشره از وضعیت پوشش متهم در فضای مجازی که صحت و اصالت تصاویر موضوع گزارش و اصل گزارش واصله به نحو ضمنی در جریان تحقیقات مقدماتی و در جلسه رسیدگی این دادگاه مورد تایید متهم قرار گرفته است و همچنین با عنایت به شیوه حضور متهم در این شعبه منعکس در صورتجلسه تنظیمی توسط این دادگاه با این توضیح که متهم با پوشش نیمه رسمی و حجاب شرعی در این دادگاه حضور یافته به ضمیمه سوابق پروندههای کیفری و حقوقی متهم ماخوذه از سامانه CMS روشن است که متهم با حضور در انظار عمومی با البسه نامتعارف و بدون حجاب شرعی و قانونی مرتکب رفتار بزهکارانه شده و مستحق مجازات است

و دفاعیات و اظهارات صورت گرفته توسط متهم در دادسرا به شرح ((بنده همیشه معتقد به قوانین کشورم هستم . زین پس هم همیشه نسبت به رعایت حجاب کوشش خواهم کرد. بنده سال هاست با کلاه تردد میکنم و در سریال در حال پخش در پلتفرم هم کلاه بر سر دارم)) و در این دادگاه به شرح ((….. از باشگاه خود را به این مراسم رسانده و کمتر از نیم ساعت در مراسم تشییع ایشان حضور داشتم …))

و…

لیکن با عنایت به اینکه تحقق بزه موضوع بند سوم ماده ۶۴۰ قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات منوط به وجود اشیاء و انتشار آن توسط متهم بوده که در مانحن فیه این مهم مفقود است، بنظر این دادگاه رفتار انتسابی به متهم ذیل عنوان جزایی صدر ماده ۶۳۸ قانون اشاره شده قابل توصیف است لذا با استناد به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات مصوب ۱۳۷۹ و مواد ۱۸ و ۶۵ و ۸۳ و ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی و در توجه به وضعیت روحی و رفتاری متهم و فحوای گزارش واصله و با تغییر عنوان جزایی مصرح در کیفرخواست به تظاهر به عمل حرام در انظار و اماکن عمومی منتهی به جریحه دار نمودن عفت (عمومی) و با رعایت مقررات جدید تعدد جرایم تعزیری حکم بر محکومیت متهم به تحمل دو ماه حبس تعزیری صادر و اعلام می گردد.

سپس در اجرای مقررات پیش گفته به عنوان مجازات جایگزین حبس مقرر می دارد:

متهم به مدت شش ماه (دوره مراقبت) یکم از استفاده از فضای مجازی به صورت مستقیم یا با واسطه سایرین به عنوان بستر ترتیب دهنده و ترویج دهنده بزه موضوع پرونده -با خارج از دسترس نمودن کلیه خطوط تلفن همراه و ثابت و سریال گوشیهای همراه مورد استفاده متهم (متعلق به متهم یا در مالکیت غیر) از شبکه مخابراتی و توقیف صفحات وی در فضای مجازی- ممنوع باشد .

دوم با مراجعه به مراکز رسمی روانشناسی و مشاوره نسبت به درمان بیماری شخصیت ضد اجتماعی نیاز به دیده شدن از طریق عدم رعایت مقررات عمومی و رفتارهای نابهنجار و ضد اجتماعی به صورت هر دو هفته یک بار اقدام و گواهی سلامت خود را در پایان دوره درمان ارائه نماید.

همچنین به عنوان مجازات تکمیلی با استناد به بندهای ب و ج ماده ۲۳ قانون پیش گفته مقرر می دارد:

بیشتر بخوانید:

تصویر رأی

‫۴ دیدگاه ها

  1. … قاضی ک این حکمو داده واقعا با لجبازی با اکثریت مردم به کجا میرسیدمن یه زن باحجاب وخواهر شهیدم از طما وحکمای آبروریز شماهابیزارم
    شما باعث شدید امثال این خانوما به ما هم به چسم طرفدار شما نگاه کنن برای همین خیلی دوستدادم حجابمو بردارم تا امثال صمدز ها فکر نکنن با طرفدار شماها هستیم

  2. چند روز قبل داشتم از محله شهرک اکباتان عبور میکردم؟ خانم های زیادی دیدم )چند دقیقه احساس کردم در یک شهر اروپایی )هستم متاسفانه مشکل خیلی حاد تر از این حرفاس. اگر اعمال قانون مد نظرهست، برای همه باید انجام شود.نه عده ای خاص… .

  3. خدا روشکر ،وقت محاکمه برخی سلبیریتیها که ید طولایی در انحراف برخی از جوونها دارند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا