اخبار کانون ها

نامه معاون قضایی دادگستری استان زنجان درباره ایرادات لوایح و درخواست‌ها در سامانه خودکاربری وکلا

وکلاپرس- معاون قضایی دادگستری کل استان زنجان در نامه‌ای به کانون وکلای زنجان و مرکز وکلای این استان ایرادات لوایح ثبت شده در سامانه خودکاربری وکلا را متذکر شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای زنجان، معاون قضایی دادگستری کل استان زنجان در نامه‌ای به رئیس کانون وکلای این استان ضمن اعلام برخی ایرادات لوایح ثبت شده در سامانه خودکاربری وکلا اعلام کرد: «بدیهی است در صورت عدم رعایت موارد مذکور دعاوی ارسالی عیناً به کارتابل وکیل عودت و به شعب مربوطه ارجاع نخواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

متن این نامه به شرح زیر است:

  • ریاست محترم کانون وکلای دادگستری استان زنجان
  • ریاست محترم مرکز وکلای قوه قضائیه در استان زنجان

با سلام و احترام

با عنایت به اینکه حسب گزارش واحدهای ارجاع و شعب مراجع قضایی زنجان بعضاً ثبت دادخواست ها از طریق خود کاربری وکلا دارای نواقص و ایرادات عدیده از جمله کسر هزینه دادرسی، کسر تمبر مالیاتی، عدم پیوست مستندات ادعایی دعوی، ثبت ناصحیح اعسار از هزینه دادرسی، ثبت دعاوی اعتراضی مانند اعتراض به قرار نهایی دادسرا و تجدید نظر خواهی در قالب لایحه، استفاده از فیلد قرار به جای حکم در دادخواست تجدیدنظر خواهی، مشکلات مربوط به نحوه نگارش و تعارض شرح خواسته با ستون خواسته و عدم درج صحیح رقم حق الوکاله و ….. بوده که نواقص مذکور حسب مورد موجب برگشتهای متعدد از سوی مقام محترم ارجاع و یا صدور اخطار رفع نقص توسط شعب دادگستری گردیده و پس از اعلام مکرر نواقص موجود یا برگشت های متعدد وکلا نسبت به رفع نقص اقدام مینمایند که این امر علاوه بر تحمیل هزینه و زمان و اقدام مضاعف بر شعب، در صورت عدم پذیرش دعوی توسط مرجع قضایی به دلیل ثبت نادرست مدرک حقوق اصیل را نیز تضییع و ایضاً در صورت رفع نقص نیز تطویل روند رسیدگی را فراهم نموده و ذینفع پرونده با مشکلات عدیده ای مواجه میگردد.

لذا مقتضی است به وکلای محترم ابلاغ با توجه به موارد معنونه نسبت به ثبت صحیح دعاوی و ضم مستندات در سامانه خود کاربری اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم رعایت موارد مذکور دعاوی ارسالی عیناً به کارتابل وکیل عودت و به شعب مربوطه ارجاع نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

 

منبع: روابط عمومی کانون وکلای زنجان

‫۲ دیدگاه ها

  1. تمام وکیلای قوه قضایی استان زنجان و به ویژه مهاجران استان زنجان در سراسر کشور با سوابق دخشانشان که دو پهلو کار میکنند ادعای آنها پیش از درخواست موکلین بود و با توجه به امتیازات غلط و بی دلیل که با عدم رعایت مقررات قانونی به مسولان واگذار گردید تمام حوادث های اخیر کشور به همین علت بود که مسولان رده اول نیز به این ماجرا پی برده اند نه به گزارش های واصله بلکه با تشخیص کارشناسان جمهوری اسلامی ایران شهرستان شهریار اعلام کرد امتیازات غلط و بی دلیل حذف شود انشاالله همان عدل حقیقی اسلامی برقرار گردد.

  2. خودکاربری وکلا یعنی تضعییع حقوق موکل
    عدم صحیح ثبت موجب اطاله دادرسی
    گرقتن تعرفه غیر منصفانه از موکل جهت ثبت
    عدم ارسال ضمایم ناخوانا
    مسمولینی که با این امر برای خودشان کسب اعتبار مینماید بدون درنظر گرفتن حقوق موکلین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا