صدا و سیما: وکلای دادگستری در فضای مجازی بازار مهاجرت پزشکان را داغ می کنند!

وکلاپرس- در گزارشی که اخیرا در صدا و سیما منتشر شده است، وکلا عامل داغ کردن بازار مهاجرت پزشکان در فضای مجازی، معرفی شده اند.

به گزارش وکلاپرس در روزهای گذشته (۱۵ مرداد ماه)، صدا و سیما در خصوص ابطال بخشنامه آزادسازی مدرک با پول دیوان عدالت اداری گزارشی منتشر کرد که در بخشی از این گزارش یک وکیل با پرچم کانون وکلای دادگستری مرکز نیز حضور دارد.

این گزارش که با عنوان «آزادسازی مدرک پزشکی با پول» در روز ۱۵ مرداد منتشر شده است، وکلا به عنوان عامل داغ کردن بازار مهاجرت پزشکان در فضای مجازی، معرفی شده اند.

در این ویدیو زمانی که گوینده خبر می گوید: «…بازار مهاجرتشان را هم این ها در فضای مجازی داغ می کنند» ویدیویی از یک وکیل با پرچم کانون وکلای دادگستری مرکز پخش میشود که در حال توضیح مقررات قانونی مربوط به امکان خرید تعهدات پزشکی در کشور است.

ببینید:

مشاهده نسخه کامل گزارش صدا و سیما:

جهت مشاهده نسخه کامل گزارش صدا و سیما ( ۲ دقیقه و ۳۵ ثانیه) به لینک زیر مراجعه کنید:

گزارش صدا و سیما از ابطال بخشنامه آزادسازی مدرک با پول توسط دیوان عدالت اداری

هدف از تهیه این گزارش نیز تاکید بر موضوع انجام تعهدات خدمت پزشکان و پیراپزشکان در کشور به علت تحصیل رایگان بوده و در آن عنوان شده است: دولت برای تربیت هر دانشجوی پزشکی بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه می کند و اگر کسی در کشور به صورت رایگان تحصیل می‌کند باید تعهدات خود را انجام دهد

در این گزارش معاون آموزشی وزارت بهداشت­ گفته است: ما چیزی به عنوان فروش تعهدات نداریم و کسانی که به هر دلیلی از تحصیل رایگان استفاده کرده‌اند باید تعهدات خود را انجام دهند.­­

بیشتر بخوانید:

پخش این گزارش از رسانه ملی درحالی است که مدیران نهاد وکالت و اساتید حقوقدان همواره نسبت به عملکرد صدا و سیما انتقاداتی را وارد داشته اند.

همچنین پیش از این نیز در جلسه اخیر شورای اجرایی اسکودا – مورخ ۱۴۰۳/۵/۴پیش‌نویس تفاهم‌نامۀ همکاری با سازمان صداوسیما به تصویب رسیده و  ابراهیم کیانی‌هرچگانی، تحت عنوان شخص حقیقی، به‌عنوان نمایندۀ کانون‌های وکلای دادگستری در جهت اجرای تفاهم‌نامه با سازمان صداوسیما تعیین شده است.

خروج از نسخه موبایل