اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

ادعای جدید آقای نماینده: حتی با اصلاح شیوه پذیرش وکیل ۲۰ سال طول می‌کشد تا تعداد وکلا به میزان نیاز مردم برسد!

وکلاپرس- عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در اظهاراتی مدعی انحصار در کانون وکلا شد و علت گرانی خدمات وکلا در کشور را کمبود تعداد وکیل برشمرد که تا بیست سال دیگر هم جبران نمی‌شود.

به گزارش وکلاپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس پیش از این نیز در حوزه وکالت صحبت های پرحاشیه ای داشت و از ادبیات خاصی در خصوص وکلا و نهاد وکالت استفاده کرده بود، این بار نیز با اظهار نظری کارشناسی نشده در این حوزه گفت: حتی با اصلاح شیوه پذیرش وکیل ۲۰ سال طول می‌کشد تا تعداد وکلا به میزان نیاز مردم برسد

نوروزی  درباره کمبود وکیل در شرایط فعلی در کشور بدون آنکه گفته خود را مستند به آمارهای رسمی کشور و آمارهای بین‌المللی کند بیان کرد: در شرایط فعلی به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۶۰ وکیل داریم، ولی باید برای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۲۰ وکیل داشته باشیم.

۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار کارشناس رشته حقوق بی کار داریم

نوروزی که در کنار تنی چند از نمایندگان دیگر مجلس جزو پر حاشیه ترین اعضای قوه مقننه محسوب می‌شود، افزود: در همه عرصه‌ها انحصار طلبان مشکل ایجاد می‌کنند و جمع زیادی هستند که سعی دارند حرفه وکالت در اختیار خودشان باشد. هم اکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار کارشناس رشته حقوق بی کار داریم که سعی دارند وکیل شوند، ولی عده‌ای که سعی دارند وکالت در چنگال خودشان باشند اجازه نمی‌دهند این افراد مشغول به کار در این حوزه شوند.

بیشتر بخوانید:

علت گرانی خدمات وکلا در کشور ما کمبود تعداد وکیل است

این نماینده مجلس با اعتراض نسبت به وجود وکلای فعلی گفت: علت گرانی خدمات وکلا در کشور ما کمبود تعداد وکیل است و به همین دلیل مردم عادی نمی‌توانند از آن استفاده کنند. وکیل در زمینه‌هایی مثل حقوق کیفری، حقوق بین الملل و … کم داریم.

بیشتر بخوانید:

آزمون‌های صلاحیت سنجی برای جذب وکیل بیشتر شود و حدود دو بار در سال برگزار شود

نوروزی با بیان اینکه با ایجاد انحصار در حوزه وکالت در دست برخی مخالفیم بیان کرد: کانون وکلا یکی از ذی نفعان برگزار کننده این آزمون است و به همین دلیل نمی‌تواند توجه مثبتی به اصل گسترش وکیل و رساندن آن به نرم جهانی داشته باشد. موافق این هستیم که آزمون‌های صلاحیت سنجی برای جذب وکیل بیشتر شود و حدود دو بار در سال برگزار شود.

نوروزی مدعی شد با این رویه فعلی و حتی اصلاح شیوه پذیرش فعلی باز هم ۲۰ سال طول می‌کشد که تعداد وکلا به میزان نیاز مردم برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا