اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

قالیباف در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی: موضوع آزمون کارآموزی وکالت را از قوه قضائیه پیگیری خواهم کرد

وکلاپرس- محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز دوشنبه، ۲۶ تیرماه، در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی در خصوص آزمون های کارآموزی کانون های وکلا، وعده پیگیری این موضوع را از مجرای قوه قضاییه داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از  خبرگزاری خانه مل، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز مجلس در موضوع برگزاری آزمون های کارآموزی کانون های وکلای دادگستری به استاند آیین نامه لایحه استقلال و تعویق بررسی طرح برگزاری آزمون سراسری تذکر داد.

حاجی دلیگانی: برگزاری آزمون علمی بعد از قبولی در آزمون سازمان سنجش خلاف است

وی با استناد به بند (۳) اصل (۱۵۶) قانون اساسی گفت: قوه قضائیه مسئول نظارت بر حسن اجرای قوانین است، در قانون تسهیل صدور کسب و کار قانونگذار تکلیف را برعهده قوه قضائیه و وکلای دادگستری قرار داده است تا از طریق برگزاری آزمونی از سوی سازمان سنجش کشور پروانه کارآموزی به افرادی که ۷۰ درصد میانگین نمرات را کسب کرده‌اند، صادر کند.

بیشتر بخوانید:

حاجی دلیگانی ادامه داد: تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است و کانون وکلای تهران اعلام کرده است که تا دو روز آینده در دانشگاه علم و صنعت آزمون علمی برگزار می‌کند. با توجه به قانون برگزاری آزمون علمی بعد از قبولی در آزمون سازمان سنجش خلاف است. این موضوع در خصوص سردفتران نیز تکرار شده است، ما با برگزاری آزمونی برای تعیین صلاحیت مشکل نداریم اما برگزاری آزمون علمی خلاف قانون است.

تذکر در خصوص تعویق بررسی طرحی در خصوص آزمون سراسری

دلیگانی با استناد به ماده ۱۵۹ و ۱۶۰ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تذکر داد و گفت: طبق این مواد باید طرح‌ها و لوایح یک فوریتی در دستور کار مجلس قرار گیرد، طرحی در خصوص آزمون سراسری در تاریخ ۲۲ آبان ماه۱۴۰۱ یک فوریت آن تصویب شد و ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ گزارش کمیسیون آموزش در این زمینه برای ارائه در صحن آماده بود.

وی با تأکید بر اینکه آیین‌نامه داخلی مجلس باید ملاک عمل همه ما باشد، اظهار داشت: طبق آیین‌نامه باید این گزارش خارج از نوبت در دستور کار صحن علنی قرار گیرد و با توجه به اینکه آزمون سراسری امسال نیز برگزار شده است فرصت داریم نحوه برگزاری آزمون سراسری را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: از قوه قضائیه موضوع را پیگیری می‌کنم

دکتر محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر و اخطار قانون اساسی این نماینده گفت: در خصوص برگزاری آزمون سراسری در دستور کار است، اگر این دستور کار عقب افتاد به دلیل برگزاری امتحانات بود، همچنین با دوستان شورای انقلاب فرهنگی در کمیسیون و هیأت رئیسه جلساتی گذاشتیم، اصلاحاتی باید بر اساس ماده (۲) قانون سال ۹۲ اعمال شود چرا که ترکیب کسانی که نحوه چگونگی برگزاری امتحانات را برعهده دارند باید مبنا باشد، اصلاحاتی باید انجام شود و کار آن انجام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درخصوص موضوع آزمون وکلا جنابعالی تحقیق و تفحصی دارید که در حال اقدام است، حتما من هم از قوه قضائیه موضوع را پیگیری می‌کنم، اینکه قانون اجرا نمی‌شود درست است و ما حتماً پیگیری خواهیم کرد.

منبع: خانه ملت

‫۴ دیدگاه ها

  1. آقای رئیس مجلس،از اینکه اینقدر پیگیر مسائل هستین جای تقدیر هست،اما مشکلات کارآموزان وکالت ۱۴۰۱ مسأله هفت هزار نفر هست و اگر کلی تر نگاه کنیم مسأله ۱۰۰ هزار نفر داوطلب آزمونهای وکالت، ولی پدیده شوم موقوفه خواری و ندادن حساب ایام تولیت،رانت خواری خودروسازان داخلی به بهانه عدم خروج ارز از کشور و واردات خودروی باکیفیت و ارزان قیمت،توجه به صنایع سنگین و مادر برای بهبود چرخه صنعت و تولید و بازار فروش و مصرف که نتیجه ایجاد اشتغال میلیونی را در پی خواهد داشت و…مسأله ۸۵ میلیون ایرانی هست عقل سلیم می گوید اگر یک ساعت وقت مجلس صرف ۸۵ میلیون ایرانی شود مهم تر از صرف همان یک ساعت به دغدغه چند هزار نفر آزمون ۱۰۰ درصد تخصصی و حرفه ای است.

    1. دغدغه چند هزار نفر آزمون وکالت مهم نیست
      شما که وکیل شدی معلومه دغدغه کسی رو نباید داشته باشی
      لابد میترسی بیان جلوی پیشرفته نداشته رو بگیرن

  2. با سلام .چراسازمان ثبت نتیجه آزمون سردفتری ازدواج وطلاق رامنتشر نمیکند؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا