اخبار

مدیرکل امور مالیاتی قزوین: پزشکان، وکلا و طلافروشان از دی ماه ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند

وکلاپرس _ مدیرکل امور مالیاتی قزوین در نشست اخیر خود بر الزام ارسال صورتحساب الکترونیکی چهار گروه شغلی وکلا، پزشکان، طلا فروشان و فروشندگان مواد معدنی، فارغ از هرگونه مبلغ فروش تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، سید محمود موسوی صانع مدیرکل امور مالیاتی قزوین روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین اظهار کرد: اشخاص حقوقی از ابتدای دی ماه مکلف به ثبت نام در سامانه و اشخاص حقیقی نیز در صورتی که فروش خالص بالای ۱۸۰ میلیارد ریال داشته باشند باید صورتحساب الکترونیکی یک و ۲ را ارسال کنند.

بیشتر بخوانید:

موسوی صانع تصریح کرد: هر شخص حقیقی که تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۲، فروش خالص کالا و خدماتش به مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال رسیده باشد، مکلف است که از اول دی ماه امسال صورتحساب الکترونیکی صادر کند.

وی با بیان اینکه چهار گروه شغلی فارغ از هرگونه مبلغ فروش باید صورتحساب الکترونیکی ارسال کنند، گفت: پزشکان، وکلا، طلا فروشان و فروشندگان مواد معدنی از ابتدای دی ماه ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

چه کسانی می ‌توانند از طریق دستگاه‌های کارتخوان خود صورتحساب الکترونیک صادر کنند؟

مدیرکل امور مالیاتی قزوین همچنین در مورد مودیانی که می ‌توانند از طریق دستگاه‌های کارتخوان خود صورتحساب الکترونیک صادر کنند، تشریح داشت: کسانی که فروش تک نرخی دارند، یعنی کالاهایی می ‌فروشند که نرخ یکسان مالیات ارزش افزوده دارد، می ‌توانند از امکان رسید دستگاه کارتخوان خود به عنوان صورتحساب نوع سه بهره‌مند شوند و تکلیفی جز این نداشته باشند، چه خالص فروش آنها بالای ۱۸۰ میلیارد ریال باشد چه کمتر از آن. به طور مثال رسید دستگاه کارتخوان پزشکان به عنوان صورتحساب برایشان ثبت می ‌شود.

بیشتر بخوانید:

وی به آخرین سیاست ها و تحولات در حوزه مالیاتی پرداخت و بر نقش رسانه ها در تحقق اهداف نظام مالیاتی تاکید کرد و گفت: رسانه ها می توانند در ایجاد رفتارهای جدید اجتماعی و همچنین همراه سازی مودیان محترم مالیاتی با تحولات و اصلاحات نظام مالیاتی نقشی بی بدیل داشته باشند.

مالیات نقش تعیین کننده ای در توسعه اقتصادی کشور دارد

موسوی صانع با بیان اینکه مالیات نقش تعیین کننده ای در توسعه اقتصادی کشور دارد، حمایت و همراهی همه جانبه رسانه های جمعی به ویژه در پیشبرد برنامه توسعه و ارتقای فرهنگ مالیاتی حائز اهمیت دانست و از همکاری و هماهنگی خوب رسانه های استان با اداره کل امور مالیاتی قزوین قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا