گفت و گوویژه

توضیح رییس کانون وکلای گلستان درخصوص نتایج استعلام منفی وزارت اطلاعات درباره جمعی از قبول‌شدگان

وکلاپرس- رییس کانون وکلای گلستان درخصوص اعتراض تعداد قابل توجهی از پذیرفته‌شدگان آمون وکالت نسبت به نتایج استعلام وزارت اطلاعات توضیح مختصری داد.

به گزارش وکلاپرس، تعداد قابل توجهی از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ کانون وکلای دادگستری گلستان نسبت به نتایج استعلام‌های مربوط به اطلاعات معترض هستند.

اگرچه کانون وکلای دادگستری گلستان به عنوان سومین کانون از میان کانون‌های ۲۸ گانه کشور، اسامی پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ را اعلام و آگهی ثبت نام قبول‌شدگان آزمون را ۴ مهرماه منتشر کرد، اما فرآیند ثبت نام و و استعلام‌ها کند پیش رفته و با حواشی همراه بوده است.

استعلام شرایط مقرر در ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه از وزارت اطلاعات

براساس ماده ۴۷ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، کانون‌های وکلا موظفند به‌منظور احراز شرایط مقرر در بندهای (د)، (هـ)، و (و) ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت از مراجع ذی‌صلاح از قبیل وزارت اطلاعات استعلام کنند.

سه بند یاد شده در ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری به شرح ذیل است:

د – نداشتن سابقه عضویت و فعالیت در گروههای الحادی و فرق ضاله و معاند با اسلام و گروههایی که مرامنامه آنها مبتنی بر نفی ادیان الهی می باشد.

هـ – عدم وابستگی به رژیم منحوس پهلوی و تحکیم پایه های رژیم طاغوت.

و – عدم عضویت و هواداری از گروهکهای غیر قانونی و معاند با جمهوری اسلامی ایران.

عدم پذیرش حدود ۳۰ نفر از قبول‌شدگان در پی استعلام از وزارت اطلاعات

براساس شنیده‌ها و ادعای برخی پذیرفته‌شدگان آمون وکالت کانون وکلای دادگستری گلستان، استعلام دریافت شده از وزارت اطلاعات گسترده‌تر از موارد مصرح در این قانون بوده و به رد پذیرش حدود ۳۰ نفر از داوطلبین منجر شده است.

بنا بر ادعای برخی قبولی‌ها، نهاد استعلام شده در پاسخ به چرایی استعلام منفی پذیرفته شدگان، اعلام کرده کانون به طور عام درخواست استعلام داده است.

رییس کانون وکلای گلستان: نامه کانون درخصوص اخذ استعلام از وزارت اطلاعات همانند سال‌های گذشته بود

وکیل علی طالع زاری، رییس کانون وکلای دادگستری گلستان، در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این موضوع گفت: نامه کانون وکلای گلستان درخصوص اخذ استعلام از وزارت اطلاعات، همانند سال‌های گذشته بوده است.

او در پاسخ به چرایی رد شدن تعداد قابل توجهی از قبولی‌ها گفت: به دلیل امنیتی بودن موضوع نمی‌توانم توضیحات بیشتری بدهم.

طالع زاری که از توضیح بیشتر راجع به مساله پیش آمده استنکاف کرد، در پایان صحبت‌های کوتاهش به خبرنگار گفت: کسانی که با نتیجه منفی از استعلام وزارت اطلاعات مواجه شده‌اند، قطعا مشکلی در پرونده‌شان وجود داشته است.

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است آزمون وکالت امسال ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ بر اساس قانون تسهیل برگزار و نتایج آن روز ۲۱ شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد. ۲۷۴ تن از داوطلبان در حوزه کانون وکلای گلستان پذیرفته شده‌اند.

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام به شما چرا باید وزارت اطلاعات برای حقوقدانان و علم حقوق و حقوق اساسی که ارجعیت بیشتری نسبت به وزارت خانه ها دارند استعلام برای وکالت تایین کنند این یک دیدگاه اعم و اخص می باشد

    1. حقوق‌دان؟! پذیرفته شده آزمون وکالت از کی تا حالا حقوق‌دان شده؟ مخصوصا آن‌ها که هنوز املای صحیح تعیین را بلد نیستند. کسی که معلوم نیست تا حالا کجا بوده و چه کرده به صرف قبولی در آزمون ورودی جزو بدنه کانون وکلایی شود که وکیلش هم‌شأن قاضی است و آبروی نهاد صد ساله‌ را ببرد؟ این استعلامات بیش‌تر به سود خود نهاد وکالت است.

      1. اقا (داود یک واویی) داوودکسی حقوق خونده وعلم حقوق را دارد حقوقدان هست اگر قبول نشود هم حقوقدان مباشد ولی از نوع ادبیات حضرتعالی متوان فهمید که وکیل نیستین وچرا به این سایت سر میزنی الله اعلم

        1. اگر هر کسی حقوق خواند و به قول دکتر شهبازی یک «لیسان» گرفت حقوق‌دان شود مثل آن است که هر طلبه‌ای با مدرک سطح ۱ آیت الله شود. اینان که شما گفتید حقوق‌خوانند نه حقوق‌دان. با مقام شامخ حقوق‌دانان مزاح نکنید.

  2. جناب وکلاپرس! چرا مصاحبه رو تغییر دادین!! اسکرین شات قبلی رو رو داریم. توضیح ندین منتشر میکنیم.

    1. ۳۰نفر؟ تا الان ۵۰ نفر از دوستان زو رد کردن ، علت هم مشخص نیست و دوستانمون هم کارهای سیاسی نداشتند ، مشخص نیست به چه علتی این اقدام ها صورت گرفته امیدوارم راهی برای اعتراض کار ساز وجوود داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا