تاریخچه

وصیت اسلامی ندوشن: عواید چاپ کتاب‌ها برای گل‌کاری آرامگاه فردوسی صرف شود

وکلاپرس- محمد جواد حق شناس وکیل مدنی خانواده مرحوم اسلامی ندوشن، اعلام کرد موکلش در وصیت خود امتیاز چاپ کتاب‌ها به نهاد فردوسی واگذار کرده است.

به گزارش وکلاپرس، محمدعلی اسلامی ندوشن پنجم اردیبهشت سال ۱۴۰۱ از دنیا رفت و پیکرش که به صورت امانی در آرامگاهی در کانادا به خاک سپرده شده بود،  ۵ صبحِ روز یکشنبه ٢٨ آبان‌ماه به ایران رسیده و امروز در دانشگاه تهران، تشییع شد.

همچنین قرار است پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن در یزد نیز تشییع و سپس در نیشابور به خاک سپرده شود.

پیکر مرحوم ندوشن روز گذشته پس از ۱۸ ماه از کانادا به ایران بازگشت و در آیین وداع با او افرادی همچون علی لاریجانی، امید مجد، علیرضا حاجیان‌نژاد، مصطفی موسوی‌راد، روح‌الله هادی، عبدالرضا سیف، مصطفی ملکیان، سیدمحمدرضا حسینی بهشتی، محمد مقیمی، محمود اسعدی، محمدجواد حق‌شناس، مرتضی کارگر (مدیر انتشارات هرمس)، امیرحسین علم‌الهدی، نیکنام حسینی‌پور، داوود موسایی (مدیر انتشارات فرهنگ معاصر) و حسن بلخاری به همراه جمعی دیگر از اهل فرهنگ، هنر و استادان دانشگاه و دانشجویان حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم علی‌اصغر راسخ راد کارگردان و مدرس تئاتر – متنی را درباره محمدعلی ندوشن خواند و سپس بامداد فلاحتی از خوانندگان کشورمان قطعاتی را اجرا کرد.

وصیت ندوشن: امتیاز چاپ کتاب‌ها به نهاد فردوسی واگذار شود

همچنین در بخش پایانی مراسم محمدجواد حق‌شناس به عنوان وکیل خانواده اسلامی ندوشن به وصیت آن مرحوم اشاره کرد و افزود: استاد در وصیت خود اعلام کردند که پیکر ایشان در دانشگاه تهران تشییع و سپس به نیشابور برده و به خاک سپرده شود.

حق‌شناس با اشاره به بخش دیگری از وصیتنامه تصریح کرد: استاد ندوشن در بخش دیگری از وصیت اشاره دارند که آنچه از من باقی می‌ماند کتاب‌های من است که امتیاز چاپ کتاب‌ها به نهاد فردوسی واگذار و عواید آن به عنوان حق تالیف برای گل‌کاری آرامگاه فردوسی و جاده توس به مشهد صرف شود.

بیشتر بخوانید:

او یادآور شد: استاد همچنین در وصیت خود نوشته است از خانواده، دوستان و خوانندگانم خداحافظی می‌کنم و برای گور من علاوه بر اسم، تاریخ تولد و مرگ، این بیت حافظ هم نوشته شود:

اگر از پرده برون شد دل من عیب مکن
شکر ایزد که نه در پرده پندار بماند

 

منبع: آنا و ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا