اخبار قوه قضاییهویژه

نقش جامعه وکالت در کشف حقیقت و اجرای عدالت بر هیچ کس پوشیده نیست

وکلاپرس– در دیدار رییس کل دادگستری استان قزوین با هیأت مدیره کانون وکلای قزوین، رییس دادگستری این استان ضمن استقبال از تداوم چنین دیدارهایی نقش جامعه وکالت در کشف حقیقت و اجرای عدالت را مهم دانست.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان قزوین، در نشست روز یکشنبه برخی مسؤلان قضایی این استان با اعضای کانون وکلای قزوین، ضمن تقدیر از تلاش جامعه وکالت در اجرای عدالت و کشف حقیقت گفت: وکالت یکی از دو بال فرشته عدالت است و وکیل با ارایه مستندات می‌تواند قاضی را در کشف حقیقت یاری نماید.

نقش جامعه وکالت در کشف حقیقت بر هیچ کس پوشیده نیست

حجت الاسلام قدرتی اظهار داشت: نقش وکیل در اجرای عدالت بسیار با اهمیت است چرا که با ارایه ادله و مستندات می‌تواند قاضی و دستگاه قضایی را در کشف حقیقت یاری کند.

بیشتر بخوانید: رییس اسکودا: وکلا شاخص معیار عدالت در هر جامعه ای هستند

رییس کل دادگستری استان قزوین ضمن تقدیر از تلاش جامعه وکالت در اجرای عدالت و کشف حقیقت، افزود: نقشی که جامعه وکالت در کشف حقیقت و صدور آرای متقن در اجرای عدالت دارد بر هیچکس پوشیده نیست.

دسترسی آسان به وکیل در تدوین آیین نامه وکالت مورد توجه باشد

مقام ارشد قضایی استان به محورهای مهمی که باید در آیین نامه وکالت به آنها پرداخته شود، اشاره کرد و گفت: تقویت نظارت درون سازمانی، مبارزه با فساد، دسترسی آسان تر مردم به وکیل و همچنین تقویت اختیارات براساس قانون باید در تدوین آیین نامه وکالت مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: لایحه جامع وکالت با همکاری کانون های وکلا تنظیم خواهد شد

وی ضمن تاکید بر عزم دستگاه قضا برای کاهش هزینه‌های دادرسی و آسان شدن دسترسی مردم به عدالت، تصریح کرد: نباید دسترسی به وکیل آن چنان سخت باشد که افراد برای گرفتن وکیل با مشکل مالی مواجه شوند.

توسعه آگاهی حقوقی مردم مساوی است با کاهش پرونده ها

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جامعه وکالت هرچه گسترده‌تر باشد می‌تواند به آگاهی بخشی اجتماع کمک کند و چنانچه آگاهی‌های حقوقی مردم توسعه یابد شاهد کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری خواهیم بود.

امیدوارم دستگاه قضا و کانون وکلا تعاملی سازنده داشته باشند

رییس کل دادگستری استان قزوین یادآور شد: امیدواریم دستگاه قضا و کانون وکلا که دو نهاد بسیار ارزشمند و موثر در جریان دادرسی عادلانه هستند بتوانند بیش از گذشته در راستای احقاق حق همکاری کنند و تعاملی سازنده، منطقی و قانون مدار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قوه قضاییه از ما انتظار تعامل دارد اما همکاری آنها با ما روشن نیست

وی خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نشست‌های مشترکی به طور قطع در حل بسیاری از مسایل مرتبط راهگشا است و این آمادگی در تشکیلات قضایی استان وجود دارد تا با حضور در جلسات تخصصی مشترک در جهت حل مشکلات و در نهایت ارایه خدمت رسانی مطلوب گام بردارد.

لازم به ذکر است بنا به گفته رییس کانون وکلای دادگستری قزوین به خبرنگار وکلاپرس در این دیدار، کمیسیون ماده یک قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت تعداد پذیرش کارآموزان وکالت در آزمون وکالت ۱۴۰۰ را صد و ده نفر تعیین کرده است.

بیشتر بخوانید: کانون وکلای قزوین در آزمون وکالت ۱۴۰۰ صد و ده کارآموز وکالت جذب می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا