اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

رییس کمیسیون قضایی مجلس: کار وکالت خیلی سنگین است

وکلاپرس- رییس کمیسیون قضایی مجلس در نشست روز گذشته  (۲۴ آبان ۱۴۰۰) کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان تهران حرفه وکالت را حرفه ای ثقیل و پر مسئولیت برشمرد و بر اهمیت سوگند وکالت در حل مسائل و مشکلات مردم تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از  ایسنا، موسی غضنفرآبادی(رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس) در نشست کارآموزان وکالت مرکز وکلای قوه قضاییه استان تهران با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و امام خمینی (ره) و تبریک به کارآموزان وکالت گفت: یک روزی کارآموزی تمام می‌شود و پروانه وکالت می‌گیرید اما فرض کنید پروانه وکالت را گرفتید، می‌خواهید چگونه زندگی کنید؟ گاهی ممکن است وقتی در موضوعاتی ورود می‌کنیم ارزش خود را فراموش کنیم، امام علی (ع) می‌فرماید ارزش انسان چیزی جز بهشت نیست و خودت را کمتر از بهشت نفروش.

نگذارید وجدان‌های آگاه به خواب رود

وی افزود: ماهم مثل شما جوان بودیم و کارآموزی قضاوت را می‌گذراندیم و غفلت بر ما عارض شد، من شما را نصیحت می‌کنم هرچه هست قدرت خدا است، توفیق از خدا همین‌طور حاصل نمی‌شود و انسان باید از خدا بخواهد. صد سال دیگر همه زیر خاک هستیم، این زندگی و هیاهوی دنیا ما را از مسیر خدا نباید خارج کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: مراقبت کنید و نگذارید وجدان‌های آگاه به خواب رود، زندگی ما چه بخواهیم و نخواهیم مسیر خود را طی می‌کند، مواظب باشیم مسیر زندگی ما را به خواب نبرد و غافل نکند. عجیب است در تاریخ کسانی بودند که با جرقه‌ای از حضیض ذلت به اوج عزت رسیدند. هنر این است که در لابلای هیاهوی دنیا و القائات شیاطین، انسان مسیر خود را به درستی رود.

بیشتر بخوانید: نباید از وکیل بیکار انتظار پایبندی به سوگند وکالت داشت

غنضفرآبادی با بیان این‌که انسان هرچه بکارد، همان را درو می‌کند  گفت: مراقبت کنید، حیف انسان است که نتواند بهشت را به دست بیاورد، دنیا با شیرینی‌ها و تلخی‌هایش تمام می‌شود. زندگی شیرین در صورتی محقق می‌شود که در پرتو نورانیت خدا باشد و از خدا فاصله نگیرید. هرکس از خدا فاصله بگیرد زندگیش شیرین نخواهد بود.

کار وکالت خیلی سنگین است

این نماینده مجلس با بیان این‌که کمتر کاری وجود دارد که انسان باید برای آن سوگند بخورد گفت: کار وکالت خیلی سنگین است که انسان برای انجام آن باید سوگند بخورد و اگر ما این ظرفیت را در خود ایجاد نکنیم چگونه می‌توانیم به سوگندمان وفادار باشیم؟ وقتی من سوگند وکالت را دیدم واقعا بدنم لرزید. وای به حال ما اگر به مشکلات مردم مشکلی ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: هر مجموعه‌ای مانند یک اتوبوس است، حیثیت وکالت به دست تک تک وکلاست و اگر وکیلی خطا کند به همه ضربه می‌زند لذا با توکل بر خدا حرکت کنید و دست مردم را بگیرید.

سخنان نوروزی گزینشی و تحریف شده منتشر شد

به گزارش ایسنا، غضنفرآبادی در حاشیه نشست کارآموزان وکالت استان تهران در پاسخ به سوالاتی درباره اظهارات نوروزی سخنگوی کمیسیون درباره حوادث آبان ماه اظهار کرد: یکی از سایت های خارجی و ناشناس با آقای نوروزی تماس گرفتند و سخنان وی  را تحریف و گزینشی عمل کردند.

بیشتر بخوانید:حسن نوروزی درباره حواشی اخیر گفت و گو درباره آبان ۹۸ : گفتم می خواهید من را محاکمه کنید؟ سپس گوشی را قطع کردم

وی ادامه داد: خود آقای نوروزی امروز مصاحبه‌ای انجام داده و سخنان منتشر شده را تکذیب کرده است متاسفانه پایگاهی که با آقای نوروزی مصاحبه کرده داخل کشور نبوده است.

منبع: ایسنا

یک دیدگاه

  1. کاش بجای این همه جبهه گیری کانون وکلاء اسکودا و مخالفت عمدی برای جلوگیری از تخلفات و فجاعت های بی شمارشان که بنده بدلیل قربانی شدن و بارهای بار از ناحیه عده ای از همین وکلای اسکودا که با پرونده سازی های بسیار و کذب ودروغین زندگی و همه آرامش و امنیت و آینده و زندگی ام را تباه کردند که این مشکلات به خانواده و عزیزانم هم آسیب رساند ، این شد که برای احقاق حق خود و دفاع از مظلومیت خود در مقابل یک مشت آدم سوفسیت و شیاد وکذاب باید مسلط و آگاه به قوانین باشم تا با شگرد خودشان مقابلشان بایستم و خود را تبرعه کنم ، چون نه پول وکیل های با درصدهای متنوع با توجه به میزان نفوذ و قدرت حق را ناحق کردن و ناحق را عین کلام وحی و حقانیت جلوه ومذین میکردند بسیار گزاف و غیر ممکن بوده برایم ،روزی در اوان و اوج آن دردسری که یک وکیل اسکودای ، که اتفاقاً با سهمیه آزاده هم وکیل شده بودند ، به دفتر یکی از این وکلای گردن کلفت و متظاهر دوم کلفت که ساتور هم پوستش نمیبره به حدی نفوذ داره ،ماهم از همه جا بی خبر رفتیم مشاوره بگیریم و بعد اگر تواناییش داره برای ما در پرونده های جور واجوری که کسی عمداً علیه بنده به وسیله وکیلی که سهمیه آزاده گی بوده و وکیل دیگری خانم ….که همسرش در دادگاه تجدید نظر قاضی بوده تمام آراء نابه حق به والله سوگند کاملاً کذب وبی اساس و ساختگی محض ،مرا محکوم میکردند و منم فقط کارم اشک‌وآه شده بود و دیگه از خدا هم ناامید شده بودم و درمانده ،اعلام وکالت کنند.
    بعد ورود به دفترشان منشی گفتن مشاوره این وکیل فلان مبلغ من هنگ کردم
    گفتم شاید نتواند مشاوره به من بدهند بذار ببینم می‌توانند جواب مرا بدهند چشم ….مبلغ هم اگر وکالت گرفتن پرداخت می‌کنیم.
    رفتیم داخل بعد دوساعت تا وارد شدم گفت رأی ، کیفرخواست تجدید نظر داری یا دیوان و فرجام خواهی…. گفتم میخوام در این پرونده به قاضی ودادگاه بفهمانید من در اون روز ۲۷آبانماه سال ۹۵ اصلا در این شهر واستان نبودم و بعد از آن همه اتفاقات وحشتناک من بیمار وزخمی و بدن درد شدید وشکستگی مچ وساق دستم و هر دو پایم تحت درمان بودم چگونه با اون حال نزار و مالان و مستأصل چنین اتهاماتی را بدون أخذ و اثبات آنها رأی و مرا محکوم گردید بی خدا های بی وجدان،گفت ۱۰۰میلیون میگیرم ۵۰ موقع قرار داد ۵۰ هم قبل اولین جلسه دادگاه میگیرم اگر خواستی تشریف بیارین و من فقط توی شوک بودم بابت تظلم خواهی و ستمی که برمه شده باید اثبات کنم بی گناهم از کجا این همه پول یا حضرت عباس س از کجا چطور یعنی رسماً بدبخت شدم وقتی قاضی شاهدین که ۳ مرد عاقل و اداری آمدند در دادگاه شهادت دادند بر علیه آن طرف پروند و کذب بودن ادعای آن بی خدا خبر ها ،چگونه انتظار دارم غذای ۰اری میشود و وکیلی که قسمش را زیر پا گذاشته و توی صورتم با چنان رفتار متقلبانه ای نمایش بازی میکردند ومرا به نسبت های ناجور والفاظ سخیف و رنج آور و فریبنده و ادعا های شوک برانگیز نسبت میدادند وپایانش میگفتن خدا میداند این زن چقدر وحشی و پست فطرت و خطرناک و کثیف، و من فقط در خفقان اسیر و جرأت تکلم نداشتم چون قاضی زنگ میزد افسر نگهبانی مرا بفرستد باز داشت ،…….. ومن بعد اون چندین بار دیگر همینطور تحقیر شدم و ستم دیدم و دم نیاوردم بلاخره یک روز که قبل رفتن به جلسه دادگاه دخترم را دستانش را بوسیدم و گفتم جان شیرینم دردانه ام زمرد روانم برایم دعا کن ،گفت به خدا گفتم همین الان که تو همه پیروزی ها بدست بیاری مثل خدا قوی بشی مادر جون،و اون یک انقلاب حق خواهی در من افکند و عزمم جذب کردم تا بیخیال پزشکی شوم و بروم سراغ حقوق و قضاوت و وکالت تا اول، این ضرب المثل را که می گوید ، کَل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی برای خودم بکار برم و بعد نجات که یافتم بدنبال حمایت از بیچارگان و بدبختی که نه پول دارند نه زبان بیان قوی و نه کلام نافذی و نه جرأت خواستن حقشان را دارند ….‌‌‌با توکل بخدا و تمسک از خدا پا به این عرصه گذاشته و با خدای خود عهد بستم تا زنده ام اگر وارد این وادی شدم فقط در راه رضای خدا و دستگیری و حمایت مظلومین و ستمدیدگان و آنهای که ندارند وفقیر و بی پناه هستن لحظه ای غفلت نکنم با جان و دل تلاش کنم و با علاقه و عشق و وجدان حمایت کنم. و خداوند این عملم را پاداشش مقام شهادت سیدالشهداء را به من بدهند. به این دنیای پر رنگ و فریبنده و پر زرق و برق و پر از ریا و مکر وارد شدم و هنر بسیار میخواهد پاک وراستین وثابت قدم ماندن و از عهده بازنگشتن و خلف وعده نکردن والله بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار دشوار است.که تنها از خداوند تنها کمک ومدد می‌طلبم مرا یاری کند.ان شاء الله
    حال این همه درد ودل را گفتم یکی از ۷۰من مثنوی دردناکم بوده عزیزان حق متعلق به خداست و شما فقط در مسیر آزمایش و تکلیفید تخلف نکنید و از حلقوم خدا دستتان را بکشید بیرون و بگذارید این انقلابیون صدیق و درستکار ودلسوز مملکت و مردم خدمت کنند به این رنج دل این جماعت درد مند… این مملکت امام زمان بوسیله نائب حقیقی ایشان حضرت امام خامنه ای مدظله العالی و شهدا و امام و انقلاب و دردمندان و مستضعفین است…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا