اخبار

همکاری ۲۰۰۰ وکیل نیکوکار برای معاضدت و مشاوره حقوقی مددجویان

وکلاپرس- حسین فتاحی معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد از همکاری ۲ هزار وکیل نیکوکار برای معاضدت و مشاوره حقوقی به مددجویان خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حسین فتاحی با اعلام این خبر افزود: کمیته امداد در کنار خدمات حمایتی و توانمندسازی، یکی از خدماتی که به مددجویان ارائه می‌دهد، بحث معاضدت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت است.

وی افزود: معتقدیم یکی از راه‌های توانمندسازی به عنوان برنامه اصلی کمیته امداد؛ همین توانمندسازی حقوقی است که با احقاق حقوقی که از آنان تضییع شده است، به توانمندی رسیده و از چرخه حمایت خارج شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مددجویان از همین راه به توانمندی رسیده حتی حامی نیازمندان و از خیران کمیته امداد شده‌اند.

فعالیت ۷۰۰ میز حقوقی در دفاتر کمیته امداد

فتاحی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ میز حقوقی در دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور، اظهار کرد: در این میز خدمت، وکلای نیکوکار و متخصصان حقوقی، حضور یافته و به مراجعان که مددجویان و اقشار نیازمند هستند، مشاوره حقوقی رایگان ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۵۰۰ پرونده حقوقی مددجویان توسط وکلای نیکوکار در محاکم قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت، اضافه کرد: با همکاری کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه، حدود ۲۵۰۰ پرونده نیز از این مسیر رسیدگی و منجر به صدور حکم شد.

همکاری مستمر ۲ هزار وکیل نیکوکار با کمیته امداد

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد همچنین از همکاری مستمر ۲ هزار وکیل نیکوکار با کمیته امداد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، فتاحی گفت: مددجویان علاوه بر حضور در دفاتر کمیته امداد و میز حقوقی، می‌توانند با مراجعه به سامانه هوشمند امداد، درخواست خدمات حقوقی خود را ثبت و در همان سامانه پاسخ و مشاوره مورد نیاز خود را دریافت کنند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا