گفت و گو

جزئیاتی از محاکمه وکیل هادی شریف زاده در شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز

هادی شریف‌زاده بابت بعضی از توییت‌هایش به جرم نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام متهم شده است

وکلاپرس- وکیل هادی شریف زاده به اتهام نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام ۱۶ مهرماه در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز محاکمه شد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل هادی شریف زاده، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز، ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز محاکمه شد.

بیشتر بخوانید:

با عناوین مجرمانه نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شدم

او در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات پرونده اش گفت: سه ماه قبل از سوی شعبه دهم دادسرای امنیت احضار شدم. با عناوین مجرمانه نشر اکاذیب و تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شدم و مستند دعوا، توییت هایم بود.

وی ادامه داد: اگرچه مراحل تحقیقات مقدماتی دادسرا انجام شد اما واقعا ادله ضعیف بود و به همین دلیل امیدوار بودیم که منجربه جلب دادرسی نشود.

اجازه مطالعه پرونده به من داده نشد

شریف زاده عنوان کرد: اوایل شهریور ماه وقت رسیدگی ابلاغ شد و هنگام مراجعه به دادگاه انقلاب برای مطالعه پرونده، برخلاف قانون چنین اجازه ای داده نشد. من این موضوع را در لایحه و دادگاه عنوان کردم که قرار عدم دسترسی به پرونده در مراحل تحقیقات مقدماتی مطرح است و لذا در مرحله رسیدگی در دادگاه قانونی نیست. به همین دلیل من اطلاع نداشتم که تاریخ صدور کیفرخواست چه زمانی بوده است.

این وکیل دادگستری با اشاره به جلسه رسیدگی که در ۱۶ مهرماه برگزار شد، مدعی شد: قاضی رسیدگی کننده (قاضی ساداتی) در جلسه موضع گیری داشت و در حال حاضر منتظر صدور رای هستیم.

او ضمن معرفی وکلای خود گفت: وکیل داریوش رزمجویی و وکیل فرشید احمدی وکلای من در این پرونده هستند و به دفاع از بنده به سبب اتهامات ناشی از انتشار توییت خواهند پرداخت.

بیشتر بخوانید:

تبلیغ علیه نظام تعریف مشخصی دارد

شریف زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر پیش بینی صدور رای گفت: اگر بخواهیم قانونی به پرونده نگاه کنیم، عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام تعریف مشخصی دارد؛ در لایحه هم اعلام کردم که نظام در اصل دوم قانون اساسی تعریف شده و هیچ کدام از توییت های من، تبلیغ علیه نظام نیست بلکه نقد نسبت به عملکرد مسئولین نظام است. چطور در مواردی که مسئولین اشتباهی می کنند گفته میشود آن اشتباه را به پای نظام نگذاریم، اما وقتی مسئولین را نقد می کنیم، معادل نظام می شوند.

تشکیل این پرونده از اساس نادرست است و مبنای حقوقی و قضایی ندارد

این وکیل دادگستری با بیان اینکه معتقدم تشکیل این پرونده از اساس نادرست است و مبنای حقوقی و قضایی ندارد، درباره روند رسیدگی مدعی شد: صدور کیفرخواست و رسیدگی صورت گرفته در دادگاه انقلاب نیز روند قانونی نداشت. امید ما به مرحله تجدیدنظر است که قضات مستقلی وجود داشته باشند تا رسیدگی قضایی صورت گیرد و حرف ما شنیده شود.

بعد از تغییر رییس اداره حقوقی کانون وکلای مرکز کسی پیگیری نکرد

شریف زاده در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر میزان حمایت مدیران کانون وکلا گفت: اگرچه عضو کانون وکلای مرکز هستم اما پرونده در شیراز تشکیل شد. سه تن از اعضای هیات مدیره کانون وکلای فارس (دکتر مهدی هوشیار، دکتر هومان پارسا، احمد ابوالپور) موضوع را پیگیری می‌کردند. از کانون وکلای مرکز صرفا وکیل محمد شیوایی پیگیر بود اما بعد از تغییر ریاست اداره حقوقی کانون وکلای مرکز، کسی پیگیری نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا