اخبارویژه

اسکودا در نامه‌ به مدیران کانون‌های وکلا درباره امکان یا امتناع برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ نظرخواهی کرده است

وکلاپرس- اسکودا در نامه‌ای به هیأت مدیره کانون های وکلای دادگستری، با ذکر موانع ایجاده شده برای برگزاری آزمون وکالت، از مدیران نهاد وکالت درباره اعلام برگزاری یا عدم برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ نظرخواهی کرده است.

به گزارش وکلاپرس، هیأت رییسه اسکودا در نامه‌ای که ۱۳ بهمن خطاب به مدیران کانون‌های وکلای دادگستری نگاشته و ارسال کرده است، از عدم همکاری نهادهای برگزار کننده آزمون وکالت خبر داده است.

بر اساس اطلاعات واصله، دکتر جعفر کوشا در نامه‌ به مدیران نهاد وکالت اعلام کرده است که با توجه به این که نهادهای توانمند برای برگزاری آزمون‌های سراسری(از قبیل سازمان سنجش، جهاد دانشگاهی و دانشگاه پیام نور) حاضر به امضای قرارداد برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ نشده‌اند، کانون‌های وکلای دادگستری درباره نحوه برگزاری این آزمون نظرشان را ارسال کنند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این نامه کانون های وکلای دادگستری یا باید خودشان اقدام به برگزاری آزمون وکالت کنند و یا اینکه اعلام نمایند به علت فشارهای وارده بر نهاد وکالت امکان برگزاری آزمون وکالت در تاریخ ۲۰ اسفند وجود ندارد.

راه سوم در این زمینه، پذیرش آیین نامه جدید لایحه استقلال(مصوب سید ابراهیم رییسی) است که هرچند موجبات برگزاری آزمون وکالت را پدید می‌آورد، اما به معنای تخدیش استقلال نهاد وکالت و یا به عبارت دیگر پایان استقلال ۷۷ ساله نهاد وکالت است.

لازم به ذکر است پیشتر سازمان سنجش در پاسخ به نامه اسکودا برای برگزاری آزمون وکالت به نامه معاون حقوقی قوه قضاییه استناد کرده و از امضای قرارداد برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۰ استنکاف کرده بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا