اخبار صنفیویژه

دستیار رئیس جمهور : شورای عالی انقلاب فرهنگی با درج روز وکیل در تقویم رسمی کشور موافقت کرده است

وکلاپرس _ دستیار رئیس جمهور از موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با نام گذاری و درج روز وکیل در تقویم رسمی کشور خبر داد. البته نگرانی‌هایی در خصوص درج روزی به غیر از هفتم اسفند به مناسبت گرامیداشت روز وکیل وجود دارد.

به گزارش وکلاپرس، سکینه‌سادات پاد (دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی) روز گذشته (۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲) در نشست خبری خود نسبت به پیگیری ثبت روز وکیل در تقویم وعده داد و گفت: در سفرم به یزد و دیدار در کانون وکلای یزد درخواستی از سوی این نهاد خطاب به وزیر ارشاد دیدم که متقاضی ثبت روز وکیل در تقویم رسمی بودند. حاشیه‌ای بر این نامه نوشتم و نتیجه این درخواست را پیگیری و اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

ساعاتی بعد این وکیل دادگستری از حصول نتیجه مثبت در زمینه پیگیری درخواست وکلا برای ثبت روز وکیل در تقویم رسمی خبر داد.

بیشتر بخوانید:

سکینه سادات پاد در حساب توییتری خود نوشت:

پیرو درخواست کانون وکلای یزد مبنی بر نامگذاری روز وکیل مدافع در تقویم ملی کشور، موضوع را پیگیری و با وزیر ارشاد مکاتبه کردم.

امروز جوابیه شورای عالی انقلاب فرهنگی دریافت شد که پس از بررسی در کارگروه تدوین تقویم موافقت صورت گرفت و از قوه قضائیه جهت تعیین تاریخ مناسب استعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

لازم به ذکر است وکلای دادگستری سال های متمادی به دنبال درج روز وکیل در تقویم رسمی در روز هفت اسفند هستند.

نامه موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی با درج روز وکیل در تقویم

نامه موافقت با درخواست کانون وکلای یزد پیرامون درج روز وکیل در تقویم
نامه موافقت با درخواست کانون وکلای یزد پیرامون درج روز وکیل در تقویم

با این وجود نگرانی‌هایی در خصوص درج روزی به غیر از هفتم اسفند در تقویم رسمی کشور به مناسبت گرامیداشت روز وکیل وجود دارد.

وکلای دادگستری روز هفتم اسفند را به مناسبت تصویب لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری در سال ۱۳۳۱ به عنوان روز استقلال کانون وکلا و روز وکیل مدافع می‌شناسند.

پیش از این حسن روحانی که دارای پروانه وکالت از کانون وکلای مرکز است، در جشن استقلال کانون وکلای مرکز در سال ۹۶ وعده داده بود تا نسبت به درج روز هفت اسفند به عنوان روز وکیل اقدام کند.

 

‫۴ دیدگاه ها

  1. به نام خدا
    درود و احترام
    خبر بسیار خوشحال کننده ای است، به امید اعلام رسمی درج روز وکیل و حقوقدان در تقویم رسمی کشور در تاریخ ۷ اسفند
    پیشاپیش روز وکیل و حقوقدان به همه وکلا و حقوقدانان شادباش و خجسته

  2. از قوه قضائیه جهت تعیین تاریخ مناسب استعلام می‌شود؟؟؟!!!
    تعیین تاریخ روز وکیل رو باید از قوه قضائیه استعلام بشه؟!

  3. حسن روحانی پروانه وکالت ازمرکزمیگیره ،اونوقت درهشت سال دوران ریاست جمهوری برای درج روزوکیل درتقویم هیچ اقدامی انجام نمیده ،

  4. چون در نامه ی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته شده روز وکیل و حقوقدان و برای جلوگیری از دعوای کانون و مرکز، بهتره روز ۱۱ شهریور مصادف با سالروز درگذشت دکتر کاتوزیان که مورد احترام جامعه ی حقوقی هست، به عنوان روز وکیل و حقوق دان انتخاب بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا