رتبه بندی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی تا سه ماه آینده

وکلاپرس- رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در همایش مدیران دفاتر استان ایلام از ابلاغ رتبه‌بندی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سه ماه آینده خبر داد.

به گزارش  وکلاپرس به نقل از واحد خبر مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، کاظمی‌فرد در توضیح این رتبه بندی ها گفت:  دفتر خدمات الکترونیک قضایی که خدمات صلح‌یاری، داوری، جهادی یا سیار و خدمات با کیفیت ارائه می‌دهد دفتر نمونه است.

می‌توان در پرداخت درصد به کانون تخفیف لحاظ کرد

وی  افزود: یکی از مهمترین مسائل در رتبه‌بندی دفاتر ارائه خدمات صلح یاری است؛ در دفتری که خدمات صلح‌یاری و داوری ارائه می‌شود یا دفتری که خدمات جهادی یا سیار ارائه می‌دهد و خدمات با کیفیت ارائه می‌دهد دفتر نمونه است و این دفتر با دفتری که هیچ یک از ویژگی‌های یاد شده را ندارد باید متفاوت در نظر گرفته شود؛ در واقع اکنون خدمات به همه دفاتر یکسان است در حالی که باید برای دفاتر برتر خدمات ویژه در نظر گرفته شود به عنوان نمونه می‌توان در پرداخت درصد به کانون تخفیف لحاظ کرد و دفتری که رتبه بالاتری دارد به جای ۹ درصد میزان درصد کمتری به کانون پرداخت کند.

بیشتر بخوانید:

رتبه بندی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سامانه تنظیم نیز اعلام می‌شود

وی گفت: رتبه‌بندی دفاتر در سامانه تنظیم (نوبت دهی الکترونیک) نیز اعلام می‌شود و مردم از کیفیت ارائه خدمات در دفاتر نیز مطلع خواهند شد؛ این اقدام (رتبه‌بندی دفاتر) از سوی معاونت به سرعت در حال پیگیری و اجرایی شدن است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در پایان افزود: یکی از خدماتی که اخیرا به صلاحیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی افزوده شده است موضوع استشهادیه الکترونیکی است.

بیشتر بخوانید:

در ادامه‌ی این همایش، هریک از مسؤولین دستگاه قضاییِ شرکت کننده و مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی استان ایلام با عنایت به محورهای همایش، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه مدیریت خود را ارائه کردند.

منبع: مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه

خروج از نسخه موبایل