اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

«زد و بند» ، «تعارض منافع» و «انحصار» ؛ تکرار ادبیات حسن نوروزی در سخنان عضو دیگر کمیسیون قضایی مجلس

وکلاپرس- عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادبیاتی مشابه با نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس (حسن نوروزی) کانون های وکلا را به زد و بند و انحصار متهم کرد.

به گزارش وکلاپرس، محمدتقی نقدعلی  در گفت و گویی با برنا شکسته شدن انحصار در وکالت را به نفع مردم و برای احقاق حق آنها دانست و اعلام کرد: سال ها به دلیل اینکه در انحصار کانون وکلا بود متاسفانه مردم برای دریافت خدمات وکالت با مشکل مواجه بودند.

مردم سالها برای دریافت خدمات وکالت با مشکل مواجه بودند

محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی درباره نیاز و لزوم رفع انحصار از وکالت با افزایش ظرفیت پذیرش وکیل نیز گفت: مجلس شورای اسلامی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در همه مشاغل اقدام به رفع انحضار کرد. یکی از این حرفه ها وکالت بود که سال ها به دلیل اینکه در انحصار کانون وکلا بود متاسفانه مردم برای دریافت خدمات وکالت با مشکل مواجه بودند.

انحصارها به دلیل تعارض منافع است

این نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که اغلب این انحصارها به دلیل تعارض منافع است و هیچ مصلحت و پشتوانه تخصص به دنبال خود ندارد. به عنوان مثال، یک مجموعه برای اینکه در عرصه فعالیت که دارد،برای عدم افزایش رقابت  و یا کاهش نیافتن سود خود، دست به ایجاد انحصار می زند.

بیشتر بخوانید:

وی مدعی شد: قطعا حرفه وکالت نیز در این بحث می گنجد.دیگر فعالیت ها مانند کارشناسی دادگستری،سردفتری،کارشناسی مسکن و … مشاغلی است که بسیاری علی رغم داشتن تخصص در این حوزه ها به دلیل همین انحصار از داشتن شغل محروم هستند و در مقابل برخی که تخصص چندانی در این بخش ها ندارند وارد شده و مشغول اند و این مساله در راستای همان منافع و زد و بندهاست.

شکسته شدن انحصار در عرصه وکالت به نفع مردم و برای احقاق حق آنهاست

رئیس کمیته حقوق خصوصی کمیسیون قضایی در ادبیاتی مشابه با برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ادعا کرد: یقینا شکسته شدن انحصار در عرصه وکالت به نفع مردم و برای احقاق حق آنهاست،آمارهای جهانی نشان می دهد که ایران به لحاظ درصد تناسب وکیل نسبت به جمعیت به مراتب آمار پایین تری نسبت به دیگر کشورها دارد،پس فضای فعالیت وکالت باید گشایش داشته باشد و افرادی که ۷۰ درصد نمره آزمون مربوطه را کسب می کنند، توان ورد و فعالیت در این عرصه را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری برنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا