اخبار دولتویژه

دستیار رئیس جمهور : خبری از جزئیات لایحه در حال تنظیم قوه قضائیه پیرامون اصلاح مقررات وکالت ندارم

وعده دستیار رئیس جمهور: جایزه ملی حقوق و آزادی‌های اجتماعی اعطا می‌شود.

وکلاپرس _ دستیار رئیس جمهور در نشست خبری امروز خود درباره وضعیت لایحه اصلاح مقررات نهاد وکالت اظهار بی اطلاعی کرد و از پیگیری درخواست وکلا برای ثبت روز وکیل در تقویم رسمی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، سکینه‌سادات پاد (دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی) امروز ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ در نشست خبری خود به مناسبت گزارش عملکرد یک ساله‌اش، با بیان اینکه قانون مطبوعات نیاز به اصلاح دارد، گفت: معتقدیم قانون مطبوعات باید با رویکرد حمایت بیشتر از اصحاب رسانه اصلاح شود.

بیشتر بخوانید:

سکینه‌سادات پاد افزود: پیشنهادهایی برای اصلاح قانون مطبوعات داریم و به دنبال دعوت از فعالان این حوزه برای دریافت ایده‌های آن ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

تاکنون حضورم در جلسات هیات دولت میسر نشده است

وکیل پاد در نشست خبری امروز خود گفت: تاکنون حضورم در جلسات هیات دولت میسر نشده است.

دستیار رئیس جمهور اظهار کرد: از آقای رئیسی خواستم برای حمایت از حقوق شهروندان در فرایند تصویب مصوبات، در بعضی جلسات هیات دولت شرکت کنم و ایشان در پاسخ گفت: «چرا برخی جلسات؟ در همه جلسات شرکت کنید.»

وی ادامه داد: با این حال هنوز حضورم در این جلسات رخ نداده است.

در ماجرای درمانگاه قم، هر دو طرف با هم برخورد نازیبا داشتند

سکینه‌سادات پاد در خصوص ماجرای درگیری درمانگاه قم گفت: هر دو طرف با هم برخورد نازیبا داشتند.

پاد افزود: فیلمی که منتشر شده است ناقص بوده، ما نمی‌دانیم واقعا چه اتفاقاتی افتاده و چه حرف‌هایی زده شده اما در این فیلم هر دو طرف با هم برخورد خشونت‌‌آمیز داشتند و با هم به شکل نازیبایی صحبت کردند.

بیشتر بخوانید:

تعامل خوبی بین قوه قضاییه و کانون وکلای مرکز برقرار است

دستیار رییس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی های اجتماعی، در پاسخ به سؤال خبرنگار وکلاپرس درباره وضعیت لایحه اصلاح مقررات نهاد وکالت گفت: این لایحه توسط قوه قضاییه در حال تنظیم است و از جزئیاتش اطلاعی ندارم.

پاد تصریح کرد: تعامل خوبی بین قوه قضاییه و کانون وکلای مرکز برقرار است و رویکرد رئیس این نهاد خوب است.

وی یادآور شد: در سفرم به یزد و دیدار در کانون وکلای یزد درخواستی از سوی این نهاد خطاب به وزیر ارشاد دیدم که متقاضی ثبت روز وکیل در تقویم رسمی بودند. حاشیه‌ای بر این نامه نوشتم و نتیجه این درخواست را پیگیری و اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

پاد از اظهار نظر درباره تغییرات جدید لایحه حجاب امتناع کرد

دستیار رییس جمهور در پاسخ خبرنگاری که جویای نظر دولت درباره بند جدید لایحه حجاب مبنی بر برداشت جریمه ۳ میلیون تومانی از حساب زنان بی‌حجاب شده بود گفت‌: من نمی‌توانم دیدگاه دولت را بیان کنم، من صرفا دستیار رئیس جمهور هستم و دیدگاه دولت را باید از سخنگوی دولت بپرسید.

بیشتر بخوانید:

او همچنین در پاسخ به این سوال که دیدگاه شخص شما در این رابطه چیست، گفت: من دیدگاه خودم را بعدا در یک نشست تخصصی حقوقی خواهم گفت.

پاد نهایتا در برابر اصرار خبرنگار به بیان نظرش گفت: اجازه بدهید من در این‌باره چیزی نگویم؛ به قول مشهدی‌ها: مُدُنُم اما نمگُم!

جایزه ملی حقوق و آزادی‌های اجتماعی اعطا می‌شود

دستیار رئیس‌جمهور از پیشنهاد اعطای جایزه ملی حقوق و آزادی‌های اجتماعی به ریاست جمهوری و موافقت ایشان با اعطای این جایزه خبر داد و گفت: به زودی جزئیات و شرایط اعطای این جایزه ملی به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

یک دیدگاه

  1. با سلام ودرود
    مراتب اصطلاح ماده ۵۴, آیین نامه مورد تایید است ، فقط حق اعتراض در صورت عدم تایید کمیسیون کارآموزی ، اگر حذف گردد بهتر است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا