اخبار صنفی

اطلاعیه کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی: وکلایی که در شش ماهه اول ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸ میلیارد تومان درآمد داشته اند ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی نیستند

وکلاپرس- کمیسیون امور مالیاتی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی در اطلاعیه ای اعلام کرد: وکلایی که در شش ماهه اول ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸ میلیارد تومان درآمد داشته اند ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی نیستند.

به گزارش وکلاپرس، پس از ابلاغ قانون تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان» و ابهامات ایجاد شده در خصوص الزام وکلا به ارسال صورتحساب الکترونیکی، کمیسیون امور مالیاتی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی اطلاعیه ای ر این خصوص صادر و اعلام کرده است: وکلایی که در شش ماهه اول ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸ میلیارد تومان درآمد داشته اند ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی نیستند و رسید دستگاه کارتخوان در حکم صورتحساب الکترونیکی میباشد.

این در حالی است که سازمان امور مالیاتی اصفهان در مکاتبه ای با کانون وکلای دادگستری اصفهان بر الزام ارسال صورتحساب الکترونیکی توسط وکلا صرف نظر از میزان درآمد، تاکید کرده است.

بیشتر بخوانید:

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

اطلاعیه الزام ثبت نام و کلا در سامانه مودیان مالیاتی

ثبت نام در سامانه مودیان مطابق قانون برای تمامی همکاران وکیل الزامی است و لازم است همکاران محترم دارای پرونده مالیاتی و کد یکتای مالیاتی باشند.

همکاران محترم نسبت به تهیه دستگاه کارتخوان و حصول اطمینان از ارتباط دستگاه پوز با سامانه امور مالیاتی اقدام نمایند، همکارانی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸۰ میلیارد ریال درآمد داشته اند ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی نیستند و رسید دستگاه کارتخوان در حکم صورتحساب الکترونیکی میباشد. بنابراین موضوع بند ۲ ماده یک قانون تسهیل تکالیف مودیان شامل این دسته از همکاران گرامی نمی باشد.

همکارانی که در شش ماه منتهی به شهریور ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال عایدی از بابت خدمات خود داشته باشند، از ابتدای دومین دوره بعد از اتمام دوره عبور فروش سالانه از مبلغ فوق بایستی نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام نمایند و رسید کارتخوان صورتحساب الکترونیکی محسوب نمی شود.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا