رئیس کانون وکلای کردستان: تاسیس کانون وکلای اداری باعث از بین بردن فرصت شغلی کارآموزان جدید خواهد شد

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری کردستان در بخشی از جلسه چهل و نهم هیأت مدیره این کانون در خصوص آثار و پیامد های طرح موسوم به تشکیل کانون وکلای اداری هشدار داد.

به گزارش وکلاپرس، روز ۲۱ مرداد ماه و در اولین روز آغاز به کار رسمی کمیسیون حقوقی و قضائی و تعیین هیات رئیسه آن، محمد تقی نقد علی به عنوان نائب رئیس اول این کمیسیون طرحی تحت عنوان «تشکیل کانون وکلای اداری» در سامانه مجلس شورای اسلامی به ثبت رساند.

این طرح با نقد ها و واکنش های مختلفی از سوی مدیران کانون های وکلای دادگستری و مدیران مرکز وکلای قوه قضائیه همراه بوده است و تاکنون نیز متن رسمی این طرح که مشتمل بر ۲۲ ماده است منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

با ادامه انتقادات و واکنش ها به این طرح، رئیس کانون وکلای کردستان نیز ن در بخشی از جلسه چهل و نهم هیأت مدیره این کانون در خصوص آثار و پیامد های طرح موسوم به تشکیل کانون وکلای اداری نکاتی را بیان کرد.

طبق صورت جلسه منتشره، نامداری رئیس کانون وکلای کردستان در این جلسه عنوان داشت: طرح موسوم به کانون وکلای اداری که توسط آقای نقد علی نماینده ی محترم مردم خمینی شهر در سامانه ی مجلس شورای اسلامی به ثبت رسیده است دارای ایراداتی میباشد چرا که کانون وکلای اداری در تقابل با کانونهای وکلای دادگستری میباشد و به نوعی تقابل با کانونهای وکلای دادگستری می باشد.

نامداری گفت: در حال حاضر با طرح تسهیل مجوزهای کسب و کار کانونهای وکلا کارآموزانی را جذب نموده اند که بازار کار برای این عزیزان به سختی پیدا میشود و با تأسیس کانونهای وکلای اداری به نوعی باعث از بین بردن فرصت شغل برای کارآموزان جدید میگردد و به نوعی لیسانس بیکار به وکیل بیکار منجر خواهد شد.

رئیس کانون وکلای کردستان اظهار داشت: بر این اساس میطلبد طرحهای مجلس با پختگی بیشتر مطرح شوند تا در عمل موجبات مشکلاتی برای آحاد جامعه را سبب نگردند.

مصوبات هیات مدیره کانون وکلای کردستان
مصوبات هیات مدیره کانون وکلای کردستان

منبع: روابط عمومی کانون وکلای کردستان

خروج از نسخه موبایل