اخبار بین المللی

دادستان دیوان کیفری بین المللی پذیرفت پرونده جنایات رژیم صهیونیستی پیگیری شود

وکلاپرس _ رئیس کانون وکلای تونس از پذیرش پرونده جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در دیوان بین المللی کیفری ICC  خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، وکلای تونسی پرونده بین المللی جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را در دیوان بین المللی کیفری به جریان انداختند. اقدامی که با استقبال نهادهای حقوقی تونس و برخی کشورها روبرو شد.

بیشتر بخوانید:

کانون وکلای تونس اعلام کرد که پرونده شکایت ارائه شده از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی کیفری، شاهد پیشرفت خوبی است و هیئتی از این دیوان درحال بررسی جنایت های اشغالگران است.

رئیس این اتحادیه گفت: این شکایت توسط اتحادیه وکلای تونس و وکلای فرانسوی و حدود هزار وکیل از سراسر جهان به دیوان ارائه شده است.

بیشتر بخوانید:

«حاتم المزیو» افزود: این پرونده در مسیر صحیح خود قرار دارد و برای نخستین بار می توان گفت که درحال مشاهده نتایج واقعی هستیم و دادستان دیوان کیفری بین المللی پذیرفته که این پرونده پیگیری شود و بودجه ویژه ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: کار پیشرفت داشته است و از آن ها خواسته شده که جنایت های بیشتری مستندسازی شود تا بتوان حکم جلب بین المللی (مقامات رژیم صهیونیستی) صادر شود.

المزیو بیان کرد: همه مستنداتی که ممکن است مورد قبول دادستان دیوان بین المللی کیفری قرار گیرد، جمع آوری شده و شهادت آسیب دیدگان نیز گرفته شده است و همه این اسناد، تجاوزها و جنایت های اشغالگران صهیونیست را ثابت می کند.

وی اظهار داشت: هدف از این کار فقط تبلیغات نیست، بلکه هدف محکوم کردن رسمی صهیونیست ها و بازداشت مرتکبان نسل کشی و کشتار فلسطینیان است.

بیشتر بخوانید:

یکی از اعضای کانون وکلای فرانسه نیز در این باره گفت: این پرونده در تاریخ ۸ نوامبر(۱۷ آبان) به دیوان کیفری بین المللی تحویل شد و تیم های تخصصی درحال بررسی آن هستند و این موضوع، انعکاس زیادی داشته است.

«گیل دویر» افزود: اسرائیل مدافعینی دارد ولی فلسطینی ها نیز برغم اختلاف زبان و دین حامیانی دارند و هنگامی که حقیقت فاش شود، جنایت ها محکوم می شود.

وی اظهار داشت: فلسطینی ها نیز مانند دیگران حقوقی دارند و نباید فقط بر جنایت هایی مانند بمباران تمرکز کرد زیرا جنایت هایی مانند قطع آب و برق و جلوگیری از ورود غذا نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

دویر بیان کرد: این پرونده یک چالش برای دیوان کیفری بین المللی بشمار می رود و اگر این دیوان تصمیم واضح و روشنی نگیرد، اعتبارش زیر سوال می رود.

وکیل ویژه جنایت ها و قوانین بین المللی در تونس و پاریس نیز گفت: عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند به محکومیت اشغالگران منجر شود و اسرائیل را به طور رسمی مورد اتهام قرار داد.

«نجات هدریش» افزود: در گذشته وجود فلسطین را به رسمیت نمی شناختند و سال ها طول کشید تا این کار انجام شود و این کار نیز به محکوم کردن اشغالگران کمک می کند.

بیشتر بخوانید:

وی بیان کرد: ابتدا باید حکم جلب بین المللی (برای اشغالگران صهیونیست) صادر شود و این مساله بر آمریکا و اسرائیل فشار می آورد، زیرا قتل عام مردم غزه در سطوح مختلف انجام شده است و حتی کار به مدارس و بیمارستان ها نیز رسیده است و مقامات اسرائیلی نیز بارها سخنان روشنی در موضوع نژادپرستی داشته اند.

رئیس اتحادیه ملی زنان تونس نیز گفت: موضوع سیاسی و قانونی و انسانی با هم مخلوط شده است در حالی که در بعد قانونی نیازمند اقدامات و مستندات هستیم و ما به عنوان وکیل نمی توانیم دست بسته بمانیم.

«راضیه الجربی» اضافه کرد: فلسطین از حمایت گسترده در سراسر جهان برخوردار است و زنان فلسطینی قربانیان بمباران های رژیم صهیونیستی هستند و می توان در این زمینه نیز شکایت هایی درباره جنایت های نظامیان صهیونیست ارائه کرد.

بیشتر بخوانید:

«بشیر الصید» رئیس پیشین کانون وکلای تونس و دبیر اتحادیه وکلای عرب هم گفت: دولت های عربی در طول ۷۵ سال نتوانستند اسرائیل را محکوم کنند برغم اینکه اسرائیل به چند کشور عربی مانند لبنان و مصر تجاوز و حمله کرد و از انجام هیچ جنایتی دریغ نکرد، ولی تاکنون رژیم اسرائیل محکوم نشده است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا