اخبار کانون ها

رئیس کانون وکلای مازندران: بحث اشتغال نمی‌تواند برعهده کانون وکلا باشد

وکلاپرس- رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران در سخنرانی مراسم چهل و هفتمین همایش اسکودا از رشد سی‌درصدی پذیرش کارآموزان وکالت دادگستری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای مازندران سیدعلی باقری تبار دغدغه کانون وکلای این استان را دغدغه کانون وکلای کشور مطرح و اظهار کرد: از موضوعات اصلی اصلاحیه آیین‌نامه و رسیدگی بر پذیرش وکلاست.

بحث اشتغال نمی‌تواند برعهده کانون وکلا باشد

وی با بیان اینکه با توجه به افزایش چشمگیر پذیرش کارآموزان که به نوعی کانون را مجبور کردند، بهتر از این می‌توانستند عمل کنند، عنوان کرد: این امر برخلاف قواعد و اصولی علمی انجام می‌شود و بحث اشتغال نمی‌تواند برعهده کانون وکلا باشد زیرا براساس قانون قدیم وکلا مقرر بر جذب دو وکیل در یک شعبه است.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: امسال برخلاف قوانین گدشته جذب ۳۳۶ کارآموز از سوی کانون وکلا انجام و همین تعداد در مرکز مشاوران حقوقی جذب شده که این مشکل آفرین است چرا که بیکاری بیرونی در داخل کانون آورده می‌شود.

باقری تبار با بیان اینکه برای رفع این مشکل باید راه حل درستی داشت، تصریح کرد: باید تعداد فارغ‌التحصیلان در دانشگاه‌ها با نیاز جامعه تناسب داشته باشد و هر تعداد فارغ‌التحصیل رشته حقوق را وارد کار در جامعه و به پذیرش آنها پرداخت.

مهم‌ترین اصل تعامل است

رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران دومین مساله را الزامی بر آزاد گداشتن اجرای قانونی برای مردم جهت انتخاب وکیل در پرونده‌هایشان عنوان و بیان کرد: این امر موجبی بر بکارگیری بیشتر وکیل از سوی مردم می‌شود و فعالیت وکلا افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در این راستا مکاتبات، مراجعات، گفتمان، تعامل با قوه قضائیه انجام شده که امیدواریم این اصلاحات حل شود.

باقری تبار با اشاره به اینکه برخی از وکلای ناآشنا بر قوانین به شکل‌های مختلف به جای کمک موجب تخریب فعالیت در این حوزه می‌شوند، افزود: وکلا باید بدانند که با اصل حاکمیت سرکار داریم و قدرتی در مقابله با این حاکمیت نداریم بنابراین مهم‌ترین اصل بر تعامل است.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: آزمون وکلای سال ۱۴۰۰ امسال برگزار شده و عنوان کردند تا هر سه ماه یک بار کار گزینش انجام و پذیرش صورت بگیرد که با اجرای این کار با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

رئیس کانون وکلای دادگستری مازندران با اعلام اینکه در سال‌جاری ۳۳۶ کارآموز از سوی کانون جذب شده که در سال گذشته ۱۰۶ نفر بوده، گفت: در کانون حدود ۲ هزار وکیل عنوان عضو کانون وکلا هستند که همین تعداد با عنوان مشاوران حقوقی و یا موسسات حقوقی مجاز و غیرمجاز فعالیت دارند.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای مازندران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا